رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد مطرح کرد؛

تشکیل شورای امر به معروف در مساجدی که امام محله دارند

تشکیل شورای امر به معروف در مساجدی که امام محله دارند
مجتبی عظیمی
0
۲۳ مرداد ۱۴۰۱

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به فعالیت شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد از راه‌اندازی این شورا در ۳۰ مسجد شهرستان میبد خبر داد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ابوذر صانعی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در دفتر آیت‌الله اعرافی، امام‌جمعه میبد اظهار کرد: این نشست با مصوباتی همراه بود بنابراین در زمینه شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، فرمانداری مأمور شد به تمام ادارات نامه ارسال کند و تا دو ماه آینده در تمام ادارات این شورا تشکیل دهد و سپس به‌طور مداوم بر عملکرد آنها به صورت مداوم و مستمر نظارت کند.

وی ادامه داد: در زمینه شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات و مساجد، ستاد امر به معروف و اداره تبلیغات اسلامی مأمور شدند تا دو ماه آینده در ۳۰ مسجد که بر محوریت امام محله هستند، این شورا را تشکیل دهند.

صانعی افزود: در زمینه ساماندهی اوضاع امنیت و نظم پارک‌ها شهرداری مأمور شد که با نیروی انتظامی تعامل داشته باشد و تمام هزینه‌های آن با مشورت شورای اسلامی تأمین شود و در زمینه ساماندهی اوضاع فرهنگی پارک‌ها، اوقاف و سازمان تبلیغات مأمور شدند هر یک به‌صورت سه ماه این مسئله را پوشش دهند، به این ترتیب که اوقاف در ایام تبلیغی با ارسال مبلغ کار فرهنگی انجام دهد و در ایام غیر تبلیغی اداره تبلیغات با کمک مالی دفتر امام‌جمعه محترم کار فرهنگی را ادامه دهد.

وی ادامه داد: در باب رزمایش عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و اداره تبلیغات مأمور شدند به کمک سپاه برنامه‌هایی که بازخورد خوبی داشته باشد، طرح‌ریزی و اجرا کنند و در زمینه وضعیت پوشاک و لباس نیز فرمانداری، اداره تبلیغات، ستاد امر به معروف، اوقاف، بسیج و مسئول دفتر امام‌جمعه و اداره صنعت و معدن موظف شدند جلسه‌ای با پوشاک فروشان لباس زنانه سطح شهر برگزار و با نگاه ترغیبی و تشویقی مرزهای حیا و عفاف را برای آنها تشریح کرده و حرف دل آنها را گوش دهند. البته در مورد دستفروشان همین جلسه با حضور شهردار شکل گیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به اجرای گشت پلیس امنیت اخلاقی گفت: این طرح در میبد وجود ندارد و لذا مقرر شد اجرای این طرح نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در صنایع از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد گفت: در زمینه سرباز هم‌اکنون برای ستاد مقدور نیست و لذا مقرر شد به‌صورت موقت از نیروهای جهادی بسیج با کمک فرهنگی سپاه استفاده شود تا ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک از صنعت کمک گرفت.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!