امام جماعت مسجد غربا شهرستان شاهرود:

ترویج عمل خیر و تکرار آن نتیجه روایت این فعالیت‌ها در رسانه است

ترویج عمل خیر و تکرار آن نتیجه روایت این فعالیت‌ها در رسانه است
مجتبی عظیمی
0
۱۴ شهریور ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام حسینی گفت: روایتگری فعالیت‌های امامان در فضای رسانه‌ای موجب ترویج عمل خیر می‌شود و علاوه‌برآن افراد و امامان جماعت می‌توانند الگو بگیرند و تکرار عمل خیر کنند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سیدمحمد رضا حسینی امام جماعت مسجد غربا شهرستان شاهرود برگزاری پویش روایت روشنایی از سوی مرکز رسانه بنیاد هدایت را دارای اهمیت بسیار خواند و گفت: اولین فایده روایتگری ترویج عمل خیر است.
وی افزود: فراوان به این برخوردیم که افراد و امامان جماعت به دلیل نداشتن الگو قید برخی فعالیت‌ها را می‌زنند و مهم‌ترین فایده این است که امام جماعت به فکر تکرار آن کار باشد، بنابراین روایت این فعالیت‌ها در فضای رسانه و فضای مجازی مبدأ حرکت خیر می‌شود‌.
حجت‌الاسلام حسینی روایتگری را موجب دور شدن از انتقاد منتقدین دانست و اضافه کرد: قشری که مسجد را صرفاً محلی برای اقامه نماز می‌دانند وقتی با روایت‌ها روبه‌رو می‌شوند و خدمات و حرکات در مسجد را می‌بینند از تیغ قضاوت‌شان کاسته می‌شود.
وی در بیان اهمیت روایتگری و ضرورت آن عنوان کرد: رسانه‌ای کردن اقدامات برای امام جماعت بسیار پراهمیت است، بنابراین به عقیده من جا دارد از تعداد امور کاسته شود ولی بهتر و با کیفیت‌تر رسانه‌ای شوند که این خود موجب پیشرفت و بزرگ‌ شدن است.
امام جماعت مسجد غربا در پاسخ به اینکه آیا روایتگری و رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها با اخلاص و قصد قربت منافات دارد یا خیر؟ گفت: این امور ترویج کار خیر است که به آن در قرآن کریم توصیه و تأکید شده است. ترویج خیر نوعی امربه‌معروف است که برای خدا است که براین‌اساس منافاتی ندارد.
حجت‌الاسلام حسینی ضمن اشاره به تجربیات خود در رسانه و فضای مجازی گفت: کارهای بسیاری صورت‌ گرفته و شاهد الگو گرفتن از طریق دیگران بوده‌ایم. برای مثال؛ نیمه شعبان سال اول کرونا از مراحل بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی فیلم تهیه کرده و رسانه‌ای کردیم و بعد از آن شاهد اجرای همان طرح در مساجد دیگر شدیم با همان کیفیت و جزئیات، یا در مراسم محرم از افرادی که معمولاً دیده نمی‌شوند مانند نوجوانان در حال پذیرایی که علاوه بر جذب نوجوانان به مراسم شاهد الگو گرفتن هیئات بزرگ با سابقه بالا از این کار شدیم و شاهد جذب نوجوانان و اشتیاق حضور آن‌ها و موجب گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی شدیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!