مجاهدت ۱۱ ساله امام اهل سنت در حاشیه سنندج

مجاهدت ۱۱ ساله امام اهل سنت در حاشیه سنندج
مجتبی عظیمی
0
۲۹ شهریور ۱۴۰۱

ماموستا آذرم ۱۱ سال است که در محله کانی کوزله شهرستان سنندج مشغول خدمت به مردم است و با فعالیت او و کمک مردم و همکاری نهادهای مربوطه ۵۰ خانواده بی بضاعت تحت پوشش حمایتی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ماموستا کاوه آذرم امام جماعت مسجد چهار یار نبی محله کانی کوزله شهرستان سنندج است.
ماموستا آذرم ۱۱ سال است که در این محله حاشیه‌نشین به فعالیت های فرهنگی، اجتماعی می پردازد و برای رسیدگی به امور مردم تلاش می‌کند.
او با همراهی خیرین و با همکاری خانه احسان زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام برای محرومیت‌زدایی و رسیدگی به نیازمندان در تلاش است تا نیازهای بیش از ۵۰ خانوار تحت پوشش را مسجد را مرتفع کند.
آذرم در ایام کرونا نیز با کمک خیرین و نهادهای دولتی بیش از ۱۸ مرحله بسته‌های معیشتی جذب و بین نیازمندان تقسیم کرده است؛ کمک‌رسانی به دانش آموزان نیازمند و سایر نیازهای افراد محروم نیز انجام‌شده است.

فعالیت فرهنگی و توصیه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پای ثابت صحبت‌های ماموستا آذرم هست؛ او که با اغلب جوانان و نوجوانان محله رابطه صمیمی و رفاقت دارد، با برگزاری اردوها و نشست‌ها برای ارتقاء محله تلاش می‌کند.

او همچنین در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی علاوه بر معرفی تعدادی از معتادین به کمپ‌های ترک اعتیاد با دعوت از مشاورین و روانشناسان و همچنین مسئولین برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی قدم‌های خوبی برداشته است.

معضل بیکاری در این محل نیز خود را نشان می‌دهد؛ ازاین‌رو ماموستا آذرم با همکاری خانه احسان زیر نظر مرکز اجرایی فرمان امام پیگیر است تا برای تعدادی از جوانان ایجاد اشتغال کند و تعدادی نیز شاغل شده‌اند.

این ماموستا معتقد است اشتغال‌زایی باعث می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری کاهش پیدا کند و لازم است، با ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی و فرهنگی در منطقه به‌خصوص با محوریت مسجد برای درمان آسیب بیکاری و آسیب‌های دیگر اقدام شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!