نمازخانه‌ای که به مسجد و پایگاه خدمت رسانی تبدیل شد

نمازخانه‌ای که به مسجد و پایگاه خدمت رسانی تبدیل شد
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۴ مهر ۱۴۰۱

با تلاش های حجت الاسلام مراد زاده مسجد محله دیگر تنها محلی برای نمازخواندن صرف نیست بلکه تبدیل پایگاهی برای خدمت به مردم شده و علاوه بر برنامه های فرهنگی مختلف مقری شده برای حمایت از نیازمندان محله.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام مجتبی مرادزاده امام محله قلعه باشی شهرستان گرمی از توابع استان اردبیل است که از سال ۱۳۹۳ در مسجد امام سجاد(ع) مشغول خدمت به مردم است.
برنامه های فرهنگی مسجد با حضور این امام محله با رونق خوبی در حال انجام است. برنامه قرائت و ختم قرآن همه روزه در مسجد برقرار است و تفسیر قرآن نیز بخش دیگری از برنامه های معمول مسجد امام سجاد(ع) است.
امام محله قلعه باشی که در مناطق هدف بنیاد علوی فعالیت می کند، معتقد است کار مسجد نباید در برگزاری نماز خلاصه شود بلکه باید خدمات مختلفی توسط مسجد ارائه شود.
او با این اعتقاد تلاش کرده تا با استفاده از بستر مسجد خدمات مختلفی را به مردم ارائه کند. از جمله اقدامات او در خصوص رفع اختلافات خانوادگی است و خوشبختانه در این خصوص نیز نتایج خوبی حاصل شده است.
برخی که با هم اختلافات چند ساله داشته اند حالا با وساطت حاج آقای مرادزاده دست از اختلاف کشیده و آشتی کرده اند. زوج هایی هم هستند که با مشاوره و میانجیگری او ادامه زندگی را بر متارکه ترجیح داده اند و زندگی را از نو آغاز کرده اند.
مسجد با مشارکت مردم و خیرین حالا تبدیل به محلی شده برای تأمین بسته های معیشتی برای نیازمندان. بسته هایی که به طور کاملا مردمی تهیه می شود و به این ترتیب تلاش می شود باری از روی دوش نیازمندان محله برداشته شود. البته این کمک ها به خانواده های بی بضاعت محله اختصاص ندارد و خانواده های محلات دیگر نیز از آن ها بهره مند می شوند.
حاج آقای مرادزاه علاوه فعالیت در محله از روستاهای اطراف نیز غافل نیست و با توجه به محرومیت شهرستان گرمی و روستاهای تابعه در بین مردم این روستاها حاضر شده و جویا احوالات و مشکلات آن ها می شود تا بتواند در حد توان به رفع این مشکلات کمک کند.
در ایام کرونا نیز این امام محله با کمک مردم به حمایت از بیماران کرونایی پراخته است و با توجه به اینکه در ابتدای کرونا برخی اموات را بدون غسل دفن می کرده اند، وارد عمل شده و نسبت به تغسیل اموات کرونایی اقدام کرده است.
حاج آقای مراد زاده بخشی از وقت خود را برای ارتباط با مدارس و برگزاری برنامه های تربیتی برای دانش آموزان اختصاص داده است و توانسته ارتباط خوبی را با بچه ها داشته باشد.
با توجه به آسیب های اجتماعی موجود نظیر طلاق و اعتیاد از دیگر دغدغه های این امام محله رفع این آسیب ها است. بنابراین نسبت به برگزاری کارگاه مبارزه با طلاق و اعتیاد برای جوانان و خانواده ها اقدام کرده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!