مروری بر فعالیت های یک‌ شریکة الامام؛

سرکشی به نیازمندان و تلاش برای تربیت «دختران بهشت»

سرکشی به نیازمندان و تلاش برای تربیت «دختران بهشت»
مجتبی عظیمی
0
۰۵ مهر ۱۴۰۱

خانم موسوی شریکه الامام فعال و دغدغه‌مندی که در قید و بند منصب نیست و هرجایی که بتواند مفید واقع شود، حضور پیدا می‌کند.
او معتقد است هر فرصتی برای انجام کار مفید و خیر را باید غنیمت شمرد و از آن بهره گرفت، به همین دلیل انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی را در کارنامه خود ثبت کرده است، مهمترین اقدام او که حالا می‌توان گفت به نوعی در آن تخصص نیز پیدا کرده واسطه‌گری در امر ازدواج است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، خانم مرضیه السادات موسوی شریکه الامام یزدی ۱۷ سال است با حجت الاسلام روح الله هنزایی نژاد ازدواج کرده است و در این مدت همراه او در فعالیت‌های تبلیغی بوده است.
او در رشته زیست شناسی تحصیل کرده است و همینطور تحصیلات حوزویش را در حوزه حضرت زینب(س) ادامه داده است.
وی فعالیت‌هایش را به عنوان مربی حلقه صالحین با برگزاری جلسات معرفتی و عقیدتی برای نوجوانان شروع کرده است و در این مدت فعالیت‌ها و اقدامات گوناگونی را انجام داده است. از واسطه‌گری در امر ازدواج تا سرپرستی گروه سرود دختران را در کارنامه فعالیت های خود دارد.

گروه سرود دختران بهشت

این مادر ۳۹ ساله دارای سه فرزند است، اهمیت زیادی به فعالیت‌های فرهنگی حوزه کودکان و نوجوانان می‌دهد و اقدامات زیادی را در این زمینه انجام داده است که از جمله این فعالیت‌ها تشکیل و اداره گروه سرود “دختران بهشت” است وی می‌گوید: زمان تشکیل این گروه سرود به قبل از همه‌گیری کرونا بر می‌گردد، اما با شروع کرونا طبیعتا نمی‌شد به فعالیت‌ها ادامه داد، طی یکسالی که شیوع کرونا کمتر شده است دوباره تمرین‌ها را از سر گرفتیم و اکنون بچه‌ها خیلی پیشرفت کرده اند و یک اجرای استودیویی هم داشتند، کار سرود نیاز به تمرین و صبر دارد، اما بچه‌ها پیشرفت خوبی به خصوص در این مدت داشتند.
او ادامه می‌دهد: من فرصت حضور بچه‌ها در تمرین‌ها را غنیمت می‌شمارم و گاهی در زمان استراحت و بین تمرین‌ها تا جای که حوصله بچه‌ها بکشد و دوست داشته باشند یکی دو نکته یا داستان تربیتی می‌گویم تا هم حال و هوای بچه‌ها عوض شود و هم نکته‌ای را بیاموزند.

واسطه‌گری ازدواج

یکی دیگر از برنامه‌هایی که خانم موسوی مدتی است دنبال می‌کند واسطه‌گری در امر ازدواج است او در این باره توضیح می‌دهد: قبلا واسطه‌گری را در حوزه علمیه حضرت زینب(س) یزد انجام می‌دادم و خواهران طلبه‌ای را که می‌شناختیم برای ازدواج معرفی می‌کردیم، بعد از مدتی وقفه‌ای افتاد ولی اکنون در نهاد رهبری دانشگاه پیام نور مشغول به انجام این فعالیت هستم با این تفاوت که فقط اختصاص به طلاب ندارد و از همه اقشار افرادی را شناسایی و به یکدیگر معرفی می‌کنیم.
خانم موسوی دوره‌هایی را هم برای واسطه‌گری گذرانده است و از آموخته‌هایش برای وصول به نتایج بهتر در این کار بهره می‌گیرد.

فعالیت در مرکز نیکوکاری 

خانم موسوی معتقد است هرجا فرصتی برای کار خیر باشد نباید آن را از دست داد، به همین خاطر وقتی با پیشنهاد یک خیر برای کمک در آماده‌سازی و توزیع بسته‌های معیشتی روبرو شد، بلافاصله پذیرفت تا در این کار مشارکت کند، او می‌گوید: قبل از اینکه به مرکز واسطه‌گری بروم فرصتی پیش آمد تا مدتی را در یک مرکز نیکوکاری کار کنم. یک روز مدیر مرکز نیکوکاری در مسجد مرا دید و به من پیشنهاد داد که برای کمک به بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی به آنجا بروم من هم به آنجا رفتم و در مناسبت‌های مختلف نیز به آنجا می‌رفتم و کمک می‌کردم تا اینکه در نهایت قرار شد به پیشنهاد مدیر مرکز، سه روز در هفته برای انجام وظایفی مثل بازدید از خانه‌های نیازمندان و انجام کارهای اداری و اجرایی به آنجا بروم تقریبا یک سال و نیم هم آنجا مشغول به فعالیت بودم، در این مدت مسائل سخت و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کردم که حقیقتا شاید کمتر جایی با چنین مسائلی روبرو شویم، در این دست کارها و اقدامات از یک سو برای مشکلات و دردهای مردم ناراحت و از سوی دیگر برای توفیق کمک به مستضعفین و نیازمندان خوشحال می‌شوید و به همین دلیل اینکار برایم سرشار از تجربه‌های خوب و تاثیرگذار بود، اما بعداز مدتی با توجه به اینکه دوره‌های آموزشی واسطه گری را گذرانده بودم فراخوانده شدم تا در مرکز واسطه‌گری نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور فعالیت کنم و این کار هم با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید.

برنامه آینده

خانم موسوی در تدارک ایجاد یک مرکز فرهنگی، تربیتی برای دختران است وی درباره نحوه شکل‌گیری انگیزه خود برای ایجاد چنین مرکزی می‌گوید: در ماه رمضان گذشته مراسم اعتکافی برای دختران نوجوان در مسجد گرفتیم مراسمی که با استقبال بسیار گرمی روبرو شد و دختران هنوز که مرا می‌بینند از آن اتفاق تعریف می‌کنند از طرفی همسرم هم همواره بر ایجاد یک مجموعه فرهنگی تفریحی برای دختران تاکید دارد و در واقع اصرار و تشویق‌های ایشان در کنار ذوق دخترها برای حضور در مراسمات و فعالیت‌های مختلف، مرا برای ایجاد چنین مجموعه‌ای مجاب کرده است. تقریبا کارهای ابتدایی را انجام دادیم و اکنون در مرحله جذب مربی هستیم و امیدواریم بعد از ماه صفر بتوانیم این مجموعه را افتتاح کنیم و برنامه‌های مختلف آموزشی، تفریحی، مذهبی را که برای دختران درنظر داریم در آنجا اجرایی کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!