برنامه های متنوع قرآنی امام محله برای سنین مختلف

برنامه های متنوع قرآنی امام محله برای سنین مختلف
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۴ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام دبیقی در مسجد روستا موضوعات متنوع قرآنی از روخوانی و روان خوانی گرفته تا حفظ و تجوید را به سنین مختلف آموزش می دهد.

مرکز رسانه بنیاد هدایت: عمده وقتش صرف برنامه های قرآنی با کودکان و نوجوانان می شود. بچه ها در کلاس های آموزشی روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن شرکت می کنند. حجت الاسلام جلال دبیقی امام روستای عشق آباد از توابع شهرستان مانه استان خراسان شمالی.

او یک سال و نیم است که در این روستا مشغول خدمت به اهالی است. روستایی که در منطقه هدف بنیاد علوی قرار دارد. دختران و پسران نوجوان در کلاس های مختلفی که در مسجد برگزار می شود حضور خوبی دارند. جلسات قرآنی ویژه دختران شامل حفظ و روخوانی دو روز در هفته برگزار می شود.

از دیگر برنامه هایی که این امام محله برای بچه ها دارد برنامه های ورزشی است. هر روز هم با بچه ها در سالن ورزشی همراه می شود و فوتبال بچه ها به راه است. برای دختر خانم ها هم کلاس و سرود و نقاشی تدارک دیده شده است.

برای بانوان نیز کلاس های قرآنی برقرار است و خانم های بزرگسال نیز تجوید و روخوانی را در این کلاس ها آموزش می بینند و تمرین می کنند.

به گفته این امام محله چشم انداز ۵ ساله روستا تهیه و به بنیاد علوی تحوویل شده است تا با شناسایی ظرفیت ها و مشکلات روستا بنیاد علوی بتواند در خصوص آبادانی هرچه بیشتر روستا قدم های بهتری بردارد.

حاج آقای دبیقی ارتباط خوبی با اعضای شورا و مسئولین روستا برقرار کرده و همین به رفع مشکلات روستا کمک می کند. با پیگیری های او سایر مسئولین روستا مشکلاتی نظیر آب شرب روستا و ترکیدگی لوله های آب حل شده است.

او در خصوص آسیب های اجتماعی می گوید: خوشبختانه در روستا مشکل اعتیاد نداریم. در خصوص موراد معدودی هم که در شرف طلاق بودند تلاش کردیم تا با مشاوره و گفت و گو مشکل را حل کنیم.

پیگیری مشکلات خانواده های نیازمند از دیگر کارهایی است که حجت الاسلام دبیقی دنبال می کند. تاکنون دو مورد جهیزیه هم با کمک بنیاد علوی و معرفی و شناسایی حاج آقا اهدا شده است. برخی هم جویای کار هستند که از طریق او به بنیاد علوی معرفی می شوند تا با دریافت وام بتوانند برای خود درآمدزایی کنند.

به گفته این امام محله با کمک پایگاه بسیج، اعضای شورا و هیئت امنای مسجد، خانواده های نیازمند شناسایی شده اند و با کمک های خیرین و نهادهای مسئول به این خانواده ها کمک هایی اهدا می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!