مروری بر فعالیت‌های امام روستای فاردق شهرستان رشتخوار؛

جهاد فرهنگی و مبارزه با فقر و بیکاری

جهاد فرهنگی و مبارزه با فقر و بیکاری
مجتبی عظیمی
0
۰۲ آذر ۱۴۰۱
همکاری و مشارکت عامل بسیاری از موفقیت‌های اجتماع است، وقتی مسجد روستای فاردق نیاز به بازسازی داشت این همکاری و مشارکت مردم با رهبری امام روستا بود که موجب شد بسیاری از مشکلات این روستا حل شود و اکنون با همین همکاری و مشارکت مسجد روستا بازسازی شده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مهدی زاهدی امام روستای فاردق شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی، نزدیک ۴ سال است در مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام فعالیت دارد. او سعی دارد مشکلات و معضلات را در روستا حل و فصل کند. حجت‌الاسلام زاهدی تبلیغ چهره به چهره، سرکشی و عیادت از بیماران و فعالیت در مدارس را از اقدامات روزانه خود معرفی می‌کند.
این امام محله پر دغدغه تلاش می‌کند نوجوانان و کودکان را با مسجد بیش از پیش مسجد انس دهد و می‌گوید: چون این قشر به واسطه شیوع کرونا تحت تأثیر فضای مجازی بوده اند بر خود وظیفه می‌دانم که با آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار کنم.
در این روستا سه مدرسه وجود دارد و علی رغم اینکه هیچ یک از آن‌ها دارای نمازخانه نیستند اما حجت‌الاسلام زاهدی در مدارس به طور مستمر حضور داشته و با دانش آموزان ارتباط صمیمی برقرار کرده و به سؤالات و شبهات آن ها پاسخ می‌دهد.
از اقدامات دیگر امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام می‌توان برگزاری کلاس قرآن، حلقه های طرح صالحین برای دانش آموزان را نام برد.
حجت‌الاسلام زاهدی علاوه بر برگزاری کلاس بر فراغت کودکان و نوجوانان نیز دقت ویژه داشته و جمعه هر هفته اردوی معنوی ـ تفریحی را برگزار کرده به صورتی که هر صبح جمعه به اطراف روستا رفته و بعد از قرائت دعا برنامه پیاده روی و تیر اندازی را اجرا می‌کند که مورد استقبال قرار گرفته است.
در روستاها و مناطق حاشیه نشین معمولا مردم با معضلات و آسیب هایی دسته و پنجه نرم می‌کنند؛ از جمله فقر و بیکاری است که با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی سعی بر حل این معضلات شده است. در راستای اشتغالزایی در روستای فاردق ۴۰ نفر از افراد را به بنیاد برکت معرفی کرده و از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به آن‌ها وام اعطاء شده است. از اقداماتی که برای ایجاد شغل انجام شده می‌توان خرید چرخ خیاطی، خرید و پرورش گوسفند، خرید زمین کشاورزی را نام برد.
او با کمک به نیازمندان و محرومین توسط خیرین و اهالی روستا در ایام مختلف سال توانسته گام بزرگی را بردارد، او در ایام ماه مبارک رمضان چندین مرتبه نان رایگان در نانوایی روستا توزیع کرده است و علاوه بر آن بسته های غذایی را در ماه مبارک و ماه محرم و همچنین شب یلدا بین محرومین توزیع کرده است.
این روحانی دغدغه مند تمام این خدمات را با شناسایی افراد نیازمند توسط کارگروهی ۱۰ نفره به انجام رسانیده که در چند مرحله صورت گرفته است.
روحانی مستقر روستای فاردق شهرستان رشتخوار در ایام کرونا دست از خدمت برنداشته، او به کمک سپاه و کمیته امداد، در ۵ مرحله بسته های معیشتی و میوه و غذا توزیع کرد و با تولید و توزیع ماسک، سعی کرد برای سلامتی اهالی روستا و پیشگیری از شیوع بیماری قدمی بردارد.
اقدامات حجت‌الاسلام زاهدی به همین جا ختم نشده او با همکاری گروه جهادی شهید سلیمانی ساخت حمام برای دو خانواده نیازمند و سرویس بهداشتی برای یکی از مدارس را در شناسنامه خود به ثبت رسانده است.
علاوه بر این او با همکاری گروه جهادی و مشارکت مردم توانسته مسجد را با هزینه ای بیش از چهارصد میلیون تومان بازسازی کند او در این باره می‌گوید: مشارکت و سطح همکاری مردم به نظر من جالب و چشمگیر بود. عموما به جای پرداخت هزینه، مصالح خریداری کرده و به مسجد تحویل دادند؛ از این طریق توانستیم مشکلات بسیاری از این مسجد را حل و فصل کنیم.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!