گروهی مردمی که کم تعداد اما پر برکت است؛

مصلحین محله؛ پای کار حل اختلافات و مشکلات خانوادگی و همسایگی

مصلحین محله؛ پای کار حل اختلافات و مشکلات خانوادگی و همسایگی
مجتبی عظیمی
0
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

حجت الاسلام اسکندری امام روستای دهپیاز است و سال‌هاست خود را مقید کرده تا قبل از نماز خود را به مسجد برساند؛ با برنامه‌هایی که بهانه ای شده تا مردم نیز پیش از نماز خود را به مسجد برسانند. تشکیل گروه مصلحین توسط این امام محله نیز برکات فراوانی داشته و پرونده‌های زیادی ختم به خیر شده اند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام احمد اسکندری امام روستای دهپیاز در شهرستان همدان است. ۱۴ سالی می‌شود که در مسجد امام حسین(ع) این روستا به اشاعه معارف ناب اسلام و خدمت گذاری به مردم مشغول است و مسجد به اذعان مردم فعال بوده و تعامل خوبی بین امام محله و مردم برقرار است.

این امام محله در طول سال حدود نیم ساعت قبل از نمازها به مسجد می آید و به بیان احکام و معارف و پاسخ به سؤالات نمازگزاران می پردازد؛ برنامه هایی که تأثیر فراوانی در حضور نمازگزاران در مسجد دارد و برای استفاده از برنامه های مسجد پیش از نماز خود را به نماز جماعت می رسانند.

برنامه های مسجد در روزهای ماه مبارک رمضان نیز همراه با بیان سخنرانی حجت الاسلام اسکندری و با بیان تفسیر آیات قرآن کریم و ارائه مباحث اخلاقی همراه بود و در ادامه برنامه جزء خوانی قرآن کریم با حضور تعداد زیادی از خواهران و برادران برگزار می شد؛ بعد از اتمام جزء خوانی نیز او با همراهی هیئت امناء و جمعی از مردم به بیماران و افراد مسن سر می زدند و در صورت نیاز به مشکلات آن ها رسیدگی می شد.

برنامه های اجتماعی این مسجد نیز با کمک به نیازمندان و حمایت های معیشتی همراه است و در ماه مبارک رمضان نیز با کمک مردم خرید قربانی و توزیع گوشت آن بین نیازمندان به شکرانه نزول باران انجام شد.

مردم روستای دهپیاز اهل کمک هستند و در برنامه های اجتماعی و عمرانی روستا همراهی خوبی دارند و در این راستا ساخت و تعمیر خانه برای نیازمندان توسط جوانان صورت گرفته است.

حجت الاسلام اسکندری برای رفع اختلافات گروه مصلحین را تشکیل داده که ۶ تا ۱۰ نفر در این گروه حضور دارند و به رفع اختلافات می پردازند. با تلاش این گروه پرونده های زیادی ختم به خیر شده و چندین نفر از طلاق منصرف شده اند. جمع آوری مبالغی از مردم برای پرداخت دیه و آزادی زندانی و رضایت از خانواده مقتول از جمله پرونده های این گروه است.

در این روستا حسینیه ای برای ترک اعتیاد مهیا شده بود که زمینه ترک اعتیاد تعدادی از معتادین را فراهم کرد و قرار است این برنامه در یک سالن ورزشی ادامه پیدا کند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
باشگاه خبرنگاران جوان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!