نگاهی به اقدامات امام روستای سوغانچی کوه؛

مشورت‌های امیدبخش و گره‌گشا

مشورت‌های امیدبخش و گره‌گشا
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۶ آذر ۱۴۰۱

حجت الاسلام محمدزاده با داشتن تجربه در خصوص مشاوره‌های روان شناسی و حقوقی کمک کار مردم شده و گره گشای مشکلات اهالی است. او در مشاوره‌هایش تلاش می‌کند تا به جوانان امید را تزریق کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام یاسین محمدزاده امام روستای سوغانچی کوه از توابع شهرستان چاراویماق استان آذربایجان شرقی است که از سال ۹۱ در این روستا دست به کار تبلیغ شده است. روستایی که جزو مناطق هدف بنیاد علوی است.

این امام محله دارای مدرک کارشناسی حقوق هم هست و همین موضوع زمینه ساز این موضوع شده تا بتواند در مشکلات حقوقی و نیز در رفع اختلافات کمک کار مردم باشد.

در آسیب های اجتماعی و از جمله طلاق دستی بر آتش دارد و با مشاوره هایی که به زوجین می دهد توانسته مواردی از این دست را حل و فصل کند. او حتی برای رفع این دست مشکلات به روستای سوغانچی کوه هم مراجعه و مشکلات آن ها را هم پیگیری می کند.

از آنجا که حاج آقای محمدزاده دوره های روانشناسی و مشاوره را هم گذرانده است و در این زمینه صاحب تجربه است. این موضوع سبب شده تا مورد مراجعه مردم واقع شود و به خصوص جوانان در خصوص مشکلات‌شان با او مشورت کنند. او به گفته خودش در تلاش است تا در این مشاوره ها امید را به آن ها هدیه کند.

پیگیری مشکلات عمرانی از دیگر کارهایی است که در همکاری و همراهی با شورا و دهیاری آن ها را دنبال می کند. یکی از دیگر کارهای عمرانی تعمیرات مسجد است که با کمک خیرین در حال انجام است.

او از محرومیت این منطقه می گوید از روستاهایی که در فصل زمستان و بارش برف حتی امکان تردد ندارند و از اینکه جوانان و مردم به دلیل نبود شغل مجبور به مهاجرت می شوند. از اینکه تلاش های او برای دریافت وام برای جوانان جویای شغل بی نتیجه می ماند. او معتقد است مسئولان در این زمینه خوب عمل نمی کنند.

با وجود این محرومیت ها جوانان این روستا در کنار امام روستای‌شان از مشکلات نیازمندان غافل نیستند برای همین دست به دست هم داده اند و مشکلات خانواده های نیازمند از جمله تعمیرات منازل آن ها را دنبال می کنند.

پی‌نوشت: عکس این مطلب آرشیوی است

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!