به همت امام محله ۱۵ خرداد قم، اجرایی شد؛

طرح درمان رایگان بیماران نیازمند و مبارزه با اعتیاد و بیکاری

طرح درمان رایگان بیماران نیازمند و مبارزه با اعتیاد و بیکاری
مجتبی عظیمی
0
۱۳ آذر ۱۴۰۱
امام محله ای در قم موفق شد با همکاری خیرین و با اجرای طرح درمان و داروی رایگان علاوه بر درمان افراد نیازمند در محله مشکل ضعف بینایی فرد ۵۲ ساله ای را که از کودکی از این مشکل رنج‌ می‌برد را حل کند و موجب رضایت او شود.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید مهدی عبادی امام محله شهید محلاتی بلوار ۱۵خرداد قم است.

او علاوه بر اینکه در محله ۱۵ خرداد فعالیت دارد در محله دروازه ری که محل زندگی اش است به عنوان رابط قرارگاه تحول اجتماعی به مردم خدمت می‌کند.|

حجت‌الاسلام عبادی می‌گوید: از وظایف قرارگاه تحول اجتماعی، ارتباط با مساجد، هیئات، پایگاه ها و افراد سازشگر اجتماعی و اجرای برنامه های متنوع است و در صدد این هستیم افراد را در مسیر کمک به انقلاب قرار دهیم و آن‌ها را به عنوان بازویی برای ولایت فقیه در محله تبدیل کنیم.

امام محله ۱۵ خرداد به همراه گروه جهادی مسجد فاطمه الزهرا(س) اقدامات زیادی از قبیل توزیع بسته های معیشتی، اجرای برنامه های فرهنگی و سبک زندگی، تأمین جهیزیه و تعمیر لوازم خانگی را به انجام رسانیده است.

او هر ماه گوسفندی ذبح می‌کند و به همراه دیگر اقلام غذایی بین ۴۰ تا ۵۰ خانواده تقسیم می‌کند.

این امام محله با استفاده از ظرفیت خیرین، طرح ویزیت و داروی رایگان را در محله اجرا کرده است او با دعوت از اطبای طب سنتی توانسته بیماران نیازمند در محله را شناسایی کند و روند درمانی آن‌ها را شروع کند.

در این طرح فردی ۵۲ ساله که از کودکی از مشکل بینایی رنج می‌برد با پیگیری های مستمر این امام محله درمان شد؛ پرداخت هزینه درمان او نیز در چند مرحله و با کمک ‌های مردمی تأمین شد و حالا او به لطف الهی بینا شده.

دغدغه تربیت کودکان محله او را بر آن داشت که از اساتید این عرصه دعوت کند تا با برگزاری کلاس برای والدین آن‌ها را از این نظر غنی سازد و از ایجاد مشکلات جلوگیری کند.
حجت‌الاسلام عبادی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی خانواده هایی که طلاق گرفته اند را تحت پوشش قرار داده، او علاوه بر آن چند نفر از افراد معتاد را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی و با پرداخت هزینه ترک و حتی خانواده هایشان سعی بر کمک رسانی بر آن‌ها را داشته است.

او در زمینه اشتغالزایی نیز گام‌هایی برداشته است، با هماهنگی کارخانه ریسندگی در اطراف قم، زمینه استخدام چند نفر از اهالی محله را فراهم کرده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!