امام روستایی که نگاه ویژه‌ای به تربیت نسل مسجدی دارد؛

۴۰ نوجوان محور اجرای برنامه‌های فرهنگی این مسجد هستند

۴۰ نوجوان محور اجرای برنامه‌های فرهنگی این مسجد هستند
مجتبی عظیمی
0
۱۹ دی ۱۴۰۱

با همت حجت الاسلام یاری ۴۰ نفر از نوجوانان روستای استخر سیاه برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به امام روستا کمک می‌کنند و از اذان گفتن تا سایر فعالیت‌های مسجدی را سامان می‌دهند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام تقی یاری امام روستای استخر سیاه از توابع شهرستان صومعه سرای استان گیلان است.

امام محله مسجد امام حسین علیه السلام بیش از ۲۰ سال است که در کسوت تبلیغ دین خدمت می کند و ۱۱ سالی در کسما بوده و ۶ ماهی هست که استخر سیاه را برای خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم برگزیده است.

۴۰ نوجوان کارهای فرهنگی مسجد و محله‌ را انجام می‌دهند

این امام روستا در کنار اهتمام به برنامه های مسجد و نماز جماعت توانسته است تا بیش از ۴۰ نفر از نوجوانان را برای پیشبرد کارهای فرهنگی در مسجد و محله پای کار بیاورد؛ نوجوانان ۸ تا ۱۸ ساله ای که برخی از آن ها شورای بسیج نیز شده اند و برای آبادی مسجد و روستا همت می کنند.

برگزاری گعده های صمیمی کار ثابت این نوجوانان بوده و اوقات فراغت خود را نیز با ورزش می گذرانند و از اذان گفتن تا سایر فعالیت های مسجدی را سامان می دهند. با همت این امام حدود هزار متر از زمین های مسجد نیز برای ساخت سالن ورزشی در نظر گرفته شده تا فعالیت‌های ورزشی بیش از پیش و با جدیت بیشتری دنبال شود.

برای درمان بیماران نیازمند با کمک خیرین آستین بالا زدیم

۳۵ خانواده تحت پوشش و حمایت مسجد است و حجت الاسلام یاری در این ماه ها برای حمایت از آن ها بسته های معیشتی تدارک دیده و برای چند بیمار که نیاز به  بستری داشتند از طریق خیرین و مردم پول جمع کرده تا دغدغه ای در درمان نداشته باشند.

این روحانی دغدغه مند که خود نیز از خیرین حوزه سلامت است، در بیمارستان نیز به صورت مستمر حضور پیدا می کند. با کمک مردم محل ۸ میلیون برای تأمین هزینه بیماران جمع آوری کرده و با بیمارستان ها و درمانگاه نیز رایزنی کرده تا بخشی در هزینه های بیماران نیازمند تخفیف دهند؛ اکنون نیز پیگیر درمان یک بیمار تصادفی است.

حجت الاسلام یاری در کنار سایر مطالبه گری ها برای تأمین هزینه های درمان و نیازهای معلولین نیز میز خدمت را با دعوت از مسئولان کمیته امداد و بهزیستی پیگیری می کند.

راه دسترسی برای روستا با اعتبار ۴ میلیارد تومانی احداث می‌شود

وی در ایام کرونا نیز مدیر یک گروه جهادی بود که ۶ نفر از طلبه های برادر و خواهر او را همراهی می کردند و در بیمارستان ها و کفن و دفن و اموات مشارکت جهادی داشتند و در روزهایی که کمتر کسی جرأت نزدیک شدن به بیماران و اموات کرونایی داشت با از خود گذشتگی در این عرصه به خدمت رسانی به مردم می پرداختند.

با مطالبه گری های این امام روستا و مردم محله طرح ساخت دسترسی بسیار نزدیک به روستا در حال پیگیری است که به زودی با حضور فرماندار و مسئولان جلسه تصمیم گیری برای احداث راه جدید برگزار خواهد شد، طرحی که قرار است با اعتبار ۴ میلیارد تومان تا بهمن ماه اجرایی شود.

فعالیت در مدارس و بین دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های این امام روستاست و با همراهی بسیج در تأمین امنیت روستا و شهر حضور داشته و در بیمارستان هستم.

روستای استخرسیاه مسجدی قدیمی نیز دارد و حجت الاسلام یاری برای بازسازی آن اقدام کرده و خیرین نیز برای انجام کار قول همکاری داده اند.

جلوگیری از طلاق چند زوج روستا

حجت الاسلام یاری باعث ایجاد صلح و سازش در چند پرونده طلاق شده و با اداره بهزیستی رایزنی کرده تا از خانواده های معتادینی که اقدام به ترک می کنند، حمایت کنند که در این زمینه موفقیت‌هایی نیز داشته اند.

وی فعالیت های حقوقی نیز دارد؛ در این زمینه نیز پیگیر و یاری گر اهل روستا بوده و توانسته است مشکل اهالی را رفع کند؛ در این مسجد به کسانی که نیاز به لوازم خانگی و … داشته باشند نیز کمک رسانی می شود.

اشتغالزایی مسیر دیگری برای کاهش آسیب های اجتماعی است و با رایزنی های حجت الاسلام یاری با جهاد کشاورزی قرار شد تا تعدادی وام برای کشاورزی و کشت دانه های روغنی و ساخت استخرهای پروش ماهی پرداخت شود.

وی در حال حاضر نیز پیگیر تأسیس صندوق قرض الحسنه برای پرداخت وام های ضروری و اشتغالزایی تا سقف ۵۰ میلیون به اهالی روستاست؛ و سنت حسنه قرض الحسنه نیز در این روستا جریان دارد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری فارس

خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!