مروری بر فعالیت‌های امام روستای کفدهک؛

از تشکیل صندوق قرض الحسنه تا اجرای طرح صلح قرآنی

از تشکیل صندوق قرض الحسنه تا اجرای طرح صلح قرآنی
مجتبی عظیمی
0
۲۳ آذر ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام نصیری از امامان با تجربه در عرصه تبلیغ است که در منطقه‌ عشایری فعالیت می‌کند، او توانسته در این منطقه اقدامات و فعالیت‌های خوبی در عرصه‌های متنوع به مردم ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام علی نصیری امام روستای کفدهک شهرستان خرامه است و ۲۰ سال است در امر مقدس تبلیغ فعال است؛ سه سالی هم می‌شود که در مسجد علی بن ابیطالب این روستا در حال خدمت به مردم است.
این روحانی در زمینه اقتصادی، با همکاری سپاه و مؤسسات خیریه و کمک های مردمی بسته های غذایی را تهیه و در ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز ۱۵۰بسته معیشتی بین نیازمندان این روستا و روستاهای دیگر توزیع کرده است.

ایجاد صندوق قرض الحسنه اقدام دیگری است که از طریق این صندوق توانسته به اهالی کمک های شایانی داشته باشد، در این طرح که به صورت خانوادگی است، اهالی با افتتاح حساب علاوه بر سهیم بودن در ثواب این سنت حسنه ماهیانه به دو یا سه نفر وام اعطاء می شود که تعدادی بانوان با این وام ها توانسته اند برای خود ایجاد اشتغال کنند.
با توجه به اینکه این منطقه از مناطق عشایری است این امام با طرح صلح قرآنی که مربوط به مساجد است، مشکلات و معضلات خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی تقسیم ارثیه روستای کفدهک و دیگر روستاهای اطراف را حل می‌کند که این طرح با استقبال و نتیجه مثبت روبه‌رو شده است.
حجت‌الاسلام نصیری وقتی دید اغتشاشات مشکل ساز شده است در بحث جهاد تبیین گام‌های مؤثری برداشت، او با بررسی متوجه شد بخش عمده افرادی که در اغتشاشات حضور دارند از افراد آسیب دیده اجتماعی یعنی فرزند طلاق یا اعتیاد و بد سرپرست هستند یا همکاری چند نفر، این افراد را به سمت مسجد جذب کرده و مشکل و معضل را تا حد زیادی توانست حل کند.
وی در زمینه جلوگیری از آسیب و معضل طلاق و با هدف برقراری صلح و آشتی تلاش نموده و با برگزاری جلسه با زوجین در سه مرحله و شنیدن صحبت‌های طرفین و مشاوره به آن‌ها توانسته درصد قابل توجهی از این مشکل را در روستا حل کند.
مبلغین طرح امین با حضور در روستا و مدارس آن در راستای امور تربیتی همراه و همگام امام روستا هستند اما با این حال حجت‌الاسلام نصیری نیز احساس وظیفه کرده و از مدارس سرکشی می‌کند و برای دانش آموزان در مقاطع مختلف در مسجد حلقه های صالحین و حلقه های معرفتی برگزار می‌کند، علاوه بر این او با دعوت از معلمین دروس مختلف، دو شب در هفته در مسجد کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان برگزار می کند که این خود یکی از عوامل حضور آن‌ها در مسجد است.
در این میان فعالیت‌های عمرانی گروه جهادی نیز به چشم می‌خورد که در مکان‌هایی که حضورشان لازم است حضور یافته و به اهالی خدمت رسانی می‌کنند، این گروه جهادی با همکاری بسیج در روستای اطراف به یاری خانمی که دیوار منزلش ریخته بود رفته و آن را مرمت کردند و علاوه بر آن برای این منزل سرویس بهداشتی نیز ساختند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!