بیش از 40 سال تلاش برای ترویج دین و خدمت به مردم؛

از آزادی زندانی تا پیگیری درمان فردی معلول در طرح ۳۱۳

از آزادی زندانی تا پیگیری درمان فردی معلول در طرح ۳۱۳
مجتبی عظیمی
0
۳۰ آذر ۱۴۰۱

حجت الاسلام علی پرست سال هاست که برای گره گشایی از مردم تلاش می کند و اکنون نیز علاوه بر حمایت از ۴۰ خانواده محروم پیگیر مشکلات ۵ مددجوی طرح ۳۱۳ است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام فضل الله علی پرست امام روستای باغدشت شهرستان قائمشهر از توابع استان مازندران است.

امام جماعت مسجد جامع باغدشت بیش از ۴۰ سال سابقه دارد و ۵ سالی می شود که در این روستا به خدمت رسانی به مردم و نشر معارف اهل بیت و گره گشایی از نیازمندان می پردازد.

حجت الاسلام علی پرست علاوه بر برنامه های مسجد، سه روز در هفته نیز در مدرسه اقدام به برگزاری نماز جماعت می کند و علاوه بر عضوت در انجمن اولیاء و مربیان ارتباط خوبی با مدیریت مدرسه دارد و برای پیشرفت برنامه های مدرسه تلاش می کند.

او در تابستان برنامه های اوقات فراغت برای نوجوانان داشت و با آغاز سال تحصیلی پنج شنبه ها و جمعه را برای ادامه این کلاس ها در نظر گرفته و هیئت قرآن نیز بخش دیگری از فعالیت های اوست.

حجت الاسلام علی پرست برای مقابله با آسیب های اجتماعی دغدغه مند است و علاوه بر سخنرانی با ارائه برنامه های مشاوره موفق به ایجاد صلح و آشتی در تعدادی از پرونده های در حال جدایی شده و برای کاهش اعتیاد در حال پیگیری است.

او در زمینه اشتغالزایی با رایزنی صندوق قرض الحسنه محله تعدادی را برای دریافت وام معرفی کرده و این مؤسسه از ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای اشتغالزایی وام می دهد.

حجت الاسلام علی پرست در قالب طرح ۳۱۳ که طرح حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با مشارکت بنیاد هدایت کشور است، از ۵ خانواده محروم حمایت می کند.

کسب رضایت از شاکی و آزادی یک زندانی و همچنین پیگیری مثمر برای معافیت فرزندان یکی از افراد تحت پوشش حاصل فعالیت در این طرح است و پیگیری درمان یک معلول را در دست اجرا دارد.

تأمین جهیزیه برای یکی از مددجویان از طریق کمیته امداد و با کمک خیرین نیز انجام شده و برای مستمند دیگری که هزینه گازکشی و آب نداشت، هزینه انجام کار پرداخت شده است.

علاوه بر طرح ۳۱۳ تعداد ۴۰ خانواده دیگر تحت پوشش مسجد هستند و در ایام کرونا بیش از ۱۵۰ میلیون تومان به آن ها کمک رسانی شده و بسته های معیشتی دریافت کرده اند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری رسا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!