مروری بر فعالیت‌های خانم احمدی شرکت کننده مهرواره بانور؛

شبکه سازی بانوان محله و استفاده از ظرفیت نوجوانان +فیلم

شبکه سازی بانوان محله و استفاده از ظرفیت نوجوانان +فیلم
حسین فلاح مراد
0
۰۴ دی ۱۴۰۱

خانم احمدی با وجود اینکه خود دارای سه فرزند است، در مسجد محله نیز فعالیت چشمگیری دارد؛ او با تشکیل شبکه‌ای از بانوان برنامه‌های متنوع فرهنگی، اعتقادی، تربیتی، بصیرتی و اقتصادی را در مسجد برگزار می‌کند. استفاده از ظرفیت‌های موجود در محله به ویژه نوجوانان، نقطه قوت او در پیشبرد اهداف است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، نیره احمدی از فعالان مسجدی و از شرکت کنندگان در مهرواره بانور، در برنامه سیمای خانواده حضور یافت و به شرح عملکرد و فعالیت‌های خود در مسجد امام حسن عسکری(ع) محله پردیسان قم اشاره کرد که در ادامه بخشی از مطالبی که او در این برنامه مطرح کرد را خواهید می‌خوانید.

این بانوان فعال مسجدی در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در منطقه پردیسان قم به فعالیت می‌پردازد‌. او از سال ۹۵ در این مسجد به صورت جدی فعالیت دارد و تاکنون نیز با قدرت و قوت به فعالیت‌های خود ادامه داده است.
خانم احمدی در زمینه‌های مختلفی اعم از فرهنگی، اعتقادی، تربیتی و بصیرتی و اقتصادی در مسجد محله فعالیت داشته و همواره با آغوش باز پذیرای نوجوانان محله در مسجد بوده است.
مهمترین و ارزشمندترین اقدام این بانو، شبکه سازی از بانوان فعال محله است؛ او از میان نمازگزاران مسجد، در هر مجتمع محله، فردی را به عنوان رابط قرار داده و به‌وسیله آنان که حدود ۲۵ بانو هستند هم به آسیب شناسی مشکلات پرداخته و هم جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌هایی که داخل مسجد برگزار می‌شوند را به واسطه همین رابطین خود، به بانوان مجتمع‌های موجود در محله اطلاع رسانی می‌کند و از آنان برای حضور در برنامه‌ها دعوت به عمل می‌آورد.
این بانوی فعال با این شبکه سازی همچنین توانسته ظرفیت‌های محله را شناسایی کند و از ظرفیت‌های موجود در منطقه برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.
خانم احمدی در تابستان امسال حدود ۲۱ کلاس مختلف در سطح محله برگزار کرد که مربیان ۱۸ کلاس آن از ظرفیت خود محله بودند و حتی در جلسات مشاوره هم از ظرفیت مشاورین محله استفاده کرده است و با این کار علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود، در هزینه‌ها نیز صرفه جویی کرده است. این بانوی دغدغه‌مند و فعال تاکنون کلاس‌های هنری، کار آفرینی و کارگاه تربیت فرزند برای بانوان محله برگزار کرده است.
او به استفاده از ظرفیت نوجوانان نیز بسیار تأکید دارد و برای برنامه‌های خود آنان را پای کار آورده و صفر تا صد برخی از برنامه‌های مسجد را به آنان واگذار کرده و همین اعتماد او در جذب آنان تأثیر به‌سزایی داشته است.
کار شاخص او برای نوجوانان تشکیل شورای نوجوان و هیئت اندیشه ورزی از میان آنان است که در ایام مختلف با ایده پردازی و مشورت از همین شورا، مراسماتی در مسجد برگزار می‌شود.
او با اخلاق حسنه خود و برگزاری کلاس‌های کاربردی در جذب نوجوانان موفق بوده و از کلاس‌های او توسط نوجوانان استقبال بسیار خوبی به عمل آمده است، تا جایی‌که می‌گوید: در کلاس‌هایی که برگزار می‌کنیم، هر جلسه بچه‌ها یکی دو نفر از دوستان خود را به کلاس‌ها اضافه می‌کنند، به طوری‌که تعداد یکی از کلاس‌های ۱۰ نفره ما تا پایان دوره به ۴۰ نفر افزایش یافت.
این فعال مسجدی در تربیت دینی و تغییر روحیات نوجوانان و گرایش بیشتر آنان به مسائل دینی و معنوی بسیار اثرگذار بوده است، به طوری‌که خانواده‌های بسیاری تاکنون به او رجوع کرده‌اند و بابت تغییر ظاهر و رفتار فرزندان خود از او قدردانی کرده‌اند و حتی به واسطه این کار موفقیت آمیز خانم احمدی، برخی از خانواده‌ها نیز جذب به مسجد شده‌اند.
برگزاری کارگاه توجیهی تربیت فرزند برای بانوان با هدف توانمندسازی آنان و برگزاری دوره‌های کاربردی و پراهمیت روز همچون سواد رسانه‌ای برای مادران و نوجوانان، از دیگر فعالیت‌های او بوده و معتقد است فرزندان و مادران باید در کنار یکدیگر توانمند شوند تا امید اثرگذاری اقدامات افزایش یابد.
او خود نیز دارای سه فرزند است و بدون شک با وجود مشغله‌های همسرداری و فرزندداری بدون مشارکت و همکاری خانواده نمی‌توانست در جامعه نیز حضور موفقیت آمیزی داشته باشد به همین دلیل قدردان همسر خود است و او را در این اقدامات و موفقیت‌ها سهیم می‌داند و می‌گوید: همسرم در این مسیر مشوق و همراه بسیار خوبی برایم بوده است که بدون همکاری او بدون شک توان پیشبرد اهدافم را نداشتم.
خانم احمدی فرزندان خود را نیز در این مسیر همراه خود کرده که این حضور خانوادگی در صحنه علاوه بر اینکه کار را برایش آسان‌تر نموده کمبود حضورش در خانه را نیز برای فرزندان جبران کرده است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت مهرواره بانور

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!