مسجدی که برای تسهیل ازدواج جوانان تلاش می کند

مسجدی که برای تسهیل ازدواج جوانان تلاش می کند
مجتبی عظیمی
0
۰۵ بهمن ۱۴۰۱

مسجد فائق از مساجد فعال در حوزه ازدواج جوانان است؛ تامین جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت و اعطای وام ازدواج به هر یک از زوجین ازجمله حمایت‌های اهالی این خانه خدا از جوانان است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مسجد فائق (واقع در تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان شهید فیاض بخش) جزو فعال ترین مساجد در حوزه های مختلف به ویژه کمک مومنانه به زوج های جوان، ایتام و نیازمندان است. این مسجد در این زمینه کاملا تخصصی عمل می کند و سه مجموعه صندوق خیریه حضرت خدیجه کبری (س)، صندوق تعاون ازدواج و گروه جهادی دارد.

خدمت‌رسانی اهالی مسجد فائق به نوعروسان

«محمدصادق حقیقت» با بیان اینکه بعد از اینکه مسجد فائق به همت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی (موسس و امام جماعت فقید مسجد فائق و نماینده اسبق مجلس که بیشتر مردم وی را به عنوان استاد اخلاق در خانواده می شناسند) و جمعی از خیران و اهالی مردم ایران تاسیس شد، مرحوم حسینی به فکر انجام امور خیریه در این مسجد افتاد، اظهار کرد: یکی دو سال پس از تاسیس این خانه خدا، صندوق خیریه و صندوق تعاون ازدواج در مسجد فائق راه اندازی شد و به تدریج با استمرار حمایت نمازگزاران و جذب چندین خیر متدین توسعه یافت.

مسئول صندوق خیریه حضرت خدیجه کبری(س) مسجد فائق افزود: مرحوم حسینی بیشترین دغدغه را نسبت به تازه عروس و دامادها داشت و معتقد بود وقتی امر ازدواج تسهیل شود بسیاری از مشکلاتی که گریبان‌گیر جوانان است، حل می شود و از آن زمان تاکنون می توانیم ادعا کنیم که حتی یک خانواده و نوعروس نبوده که درخواست جهیزیه کند و ما مشکلش را حل نکنیم.

وی اضافه کرد: نمی توانم عدد دقیقی درباره تعداد جهیزیه ای که توسط خیریه مسجد فائق تهیه می شود، ارائه کنم ولی هر سال بیش از ده ها بسته تهیه می کردیم؛ البته چند سالی است به دلیل افزایش قیمت ها، فقط به درخواست افرادی که در محدوده خیابان ایران (حدفاصل خیابان ری تا خیابان هفده شهریور) ساکن هستند، تایید نهایی می دهیم.

حقیقت در ادامه گفت: خیریه مسجد فائق ۱۴ قلم اساسی را بدون اینکه حتی یک ریال از فردی دریافت کند تحویل نوعروسان می دهد. قطعا کار شناسایی و راستی آزمایی درخواست افراد متقاضی توسط گروهی کاملا امین و صادق صورت می گیرد و دقت کافی دارند که آبروی افراد نیازمند متقاضی دریافت جهیزیه حفظ شود. روند خدمت رسانی ما به نیازمندان در برخی از دوره ها همچنین شیوع ویروس کرونا گسترش چشمگیری یافت زیرا در چنین ایامی، واقعا مردم با مشکلات اقتصادی بیشتر دست به گریبان بودند.

اهدای وام بدون دریافت سود به زوجین

به گزارش خبرنگار شبستان، کار جالب دیگری که خیریه مسجد فائق در زمینه ترویج امر ازدواج انجام می دهند اعطای وام بدون دریافت سود به هر یک از زوجین است. حقیقت در این باره گفت: به هر یک از زوجین حداقل ۱۰ میلیون تومان پرداخت می شود و مبالغ بیشتر با بررسی وضعیت مالی و درآمد داماد پرداخت می شود.

مسئول صندوق خیریه حضرت خدیجه کبری(س) مسجد فائق ابراز کرد: درباره تعداد وام هایی که هر سال به متقاضیان پرداخت می شود نیز نمی توان آمار مشخصی بیان کرد اما تقریباً به همه زوج های متقاضی وام پرداخت می شود. امام جماعت فقید مسجد فائق همیشه به ما و اعضای هیئت امنا و فرزند و نوه‌شان که اکنون امام جماعت راتب و نائب این مسجد هستند، تاکید می کرد هرچه در توان دارید برای تسریع امر ازدواج جوانان انجام دهید.

کمک‌های ماهیانه و مناسبتی به نیازمندان

تهیه و توزیع بسته های ارزاق و توزیع گوشت قربانی نیز تقریبا هر ماه در مسجد فائق انجام می شود. «سیدخلیل نجفی» از نمازگزاران قدیمی و از فعال ترین نیروهای این مسجد در این باره، گفت: به همت اعضای هیئت امنا و بسیجیان مسجد فائق و همراهی خیران، به صورت ماهیانه و گاهی مفصل تر در برخی از مناسبت های مذهبی و به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان و سال نو (عید نوروز) بسته های ارزاق و پوشاک میان نیازمندان توزیع می شود.

این عضو فعال خیریه مسجد فائق افزود: توزیع کارت هدیه و گاهی نیز پرداخت هزینه های درمانی و اجاره‌بهای نیازمندان نیز توسط خیریه این مسجد صورت می گیرد. نوع کمک های خیریه مسجد فائق بسیار متنوع است و از هیچ کمکی به نیازمندان دریغ نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر وقت نیازمند جدیدی به مسجد فائق مراجعه کند یا فردی، نیازمندی را برای دریافت کمک به ما معرفی کند، کارگروهی که به آن اشاره کردم به صورت کاملا دقیق وضعیت آن فرد را بررسی می کند و در صورت تایید، در اسرع وقت خدمت رسانی به وی شروع می شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!