امام محله‌ای که طی ۴ سال، ۷۰ جوان گرفتار در دام اعتیاد را نجات داد

امام محله‌ای که طی ۴ سال، ۷۰ جوان گرفتار در دام اعتیاد را نجات داد
مجتبی عظیمی
1
۲۵ اسفند ۱۴۰۱

ورود روحانیت به مسائل اجتماعی و رفع آسیب‌ها و استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی برای رونق بخشیدن به مسجد در جذب جوانان از جمله هنرهایی است که حاج آقا سید رضا ظفری سیدی از خطه خوزستان نسبت به آن اهتمام ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، اهالی روستای قلعه چنعان در دل شهرستان کارون، چند سالی است که با یکی از روحانیون دغدغه مند آشنا شده اند و هر روز که می گذرد می دانند که حجت الاسلام ظفری سیدی، نسبت به اهالی و روستا و مشکلات آن بی تفاوت نیست.

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان و امام محله ای که در کنار امور فرهنگی و اجتماعی و معنوی، در زمینه محرومیت زدایی، تلاش های فراوانی دارد و از سال ۹۷ تاکنون رونقی ویژه به روستا بخشیده است، از جمع آوری کمک های خیرین و یا ساماندهی به فعالیت‌های داوطلبانه مردمی و شکل دهی به گروه‌های جهادی گرفته تا تهیه بسته های معیشتی و حمایتی و توزیع میان نیازمندان همه از جمله فعالیت های این امام محله است.

وی در این مسجد توانسته ۹۰ خانواده تحت پوشش شامل ۲۵ خانواده ایتام و مابقی از نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و مستمندان منطقه را همراهی کند.

حضور گروه‌های جهادی در کارهای ساخت و ساز منازل با همراهی سپاه و خیرین محل و بنیاد علوی و کمیته امداد از جمله تعمیرات ۱۷ منزل در سال گذشته و ۷ خانه مسکونی در سال جاری نیز بخش دیگری از خدماتی است که به همت این امام محله رقم خورده است.

یکی از اقدامات مهم حاج آقا ظفری سیدی همکاری با انجمن معتادان و معرفی ۷۰ معتاد به کمپ جهت درمان است که در این مدت به ۷۰ جوان گرفتار اعتیاد، زندگی دوباره ای بخشیده است.

از این میان ۱۵ نفر نیز برای اشتغال از طریق کمیته امداد معرفی کرده و کارآفرینی های خوبی اتفاق افتاده و همچنان نیز تعامل و صمیمت خوبی میان این عزیزان و خانواده هایشان وجود دارد.

معرفی بیماران به خیرین در جهت درمان، پیگیری مشکلات روستا از طریق دهیاری و فرمانداری و برقراری تعامل خوبی با سپاه در برنامه های فرهنگی و ملی و تعمیر مدارس و اعطای بیش از ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با مشارکت گروه جهادی، فقرزدایی از چهره منطقه با همراهی مردم و ورود وی به مشکلات اجتماعی باعث جلب اعتماد مردم و مسئولان به این امام محله شده است.

وی که فرمانده پایگاه مسجد نیز می باشد، در تعامل با سپاه و هیئت های مذهبی بر این باور است که هر چه بیشتر نسبت به خدمت صادقانه به مردم اهتمام وجود داشته باشد، اعتماد آنها به نظام و انقلاب بیشتر خواهد شد.

وی در زمینه جلوگیری از طلاق و آشتی دادن اهالی در اختلافات قومی و نزاع نیز قدم های خوبی برداشته است، ضمن اینکه با برنامه های قرآنی و فرهنگی در رفع آسیب های اجتماعی پیوند خوبی میان مسجد و مدرسه برقرار کرده است، در این راستا شکل دهی حلقه های صالحین در مقاطع مختلف و حضور دانش آموزان در برنامه های معنوی بخشی از اثرات این تلاش هاست.

وی در دوران کرونا در کنار اهالی و گروه‌های مردمی در توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی معابر نیز تلاش های خوبی را نشان داده است و با همراهی دانشکده نفت از ۱۹ معلم برای آموزش دانش آموزان و برگزاری دوره های تقویتی تلاش کرده است.

شکل گیری صندوقی برای تجهیز مسجد نیز یکی از اقداماتی است که توانسته به امکانات مسجد نیز رونقی ببخشد هر چند که معتقد است رونق واقعی مسجد، به واسطه حضور اهالی و پیمودن مسیر خدمت به مردم است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری ایسنا

بحث و تبادل نظر
    ریاض شریفی
    مارس 16, 2023

    سلام علیکم
    الخلق عیال الله فاحسنکم الی عیاله
    طلبه روحانی معزز یک الگو ونمونه در هر زمینها
    طلاب حوزه ها ی علمیه مایه افتخار کشور غیور جمهوری اسلامی ایران سلام و صد سلام بر رهبر عزیز مان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!