مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد:

تمام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی حول محور مسجد اجرا شود

تمام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی حول محور مسجد اجرا شود
بنیاد هدایت
0
۲۱ دی ۱۳۹۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به وظایف امام در مسجد و محله گفت: امام مسجد که دلسوزترین فرد نسبت به جامعه خود است نباید مسجد را رها کند و باید تمام فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی،‌آموزشی و … را حول محور مسجد قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ نشست مدیران تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرام برگزار شد.

بر اساس این گزارش،‌ حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد گفت: پایگاهی که پیامبر اعظم(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن برای خدمت به بشریت و جامعه به ما معرفی کرده‌اند مسجد است.

وی در ادامه افزود: در دنیا این‌گونه است که افراد برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی می‌کنند، طراحی راهبردی و ساختار تعریف می‌کنند و با آزمون و خطا جلو می‌روند تا به این برسند که آیا این کار درست بوده یا خیر و بر همین اساس ادامه مسیر خود برای رسیدن به هدف را ترسیم می‌کنند.

حجت‌الاسلام افتخاری اظهار کرد: خداوند متعال هدف بشریت را رسیدن به تعالی قرار داده است و راه رسیدن به تعالی را در مسجد قرار داده است،‌ مسجدی که یک امام در آن استقرار دارد و مردم را امامت می‌کند.

وی با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن گفتمان امام و امت خاطرنشان کرد: گفتمان امامت در زمان پیامبر(ص)‌ و انبیای پیشین اجرا شده و نتیجه آن موفقیت‌آمیز بوده است، اگر مردم به یک امام اعتماد کنند و به پای کار او بیایند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم حل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فعالیت در مسجد برای ما بسیار ضروری است؛ نباید درب مساجد بسته شود و فعالیت‌های مسجد تعطیل شود، زیرا مسجد نقطه امید مردم است.

وی در پایان با اشاره به وظایف امام در مسجد و محله، گفت: امام مسجد که دلسوزترین فرد نسبت به جامعه خود است نباید مسجد را رها کند و باید تمام فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی،‌آموزشی و … را حول محور مسجد قرار دهد.

 در بخشی از این نشست مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در عملیات شهید سلیمانی پرداختند و نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود درباره اجرای گفتمان امام محله را مطرح کردند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!