نگاهی فعالیت‌های یک مادر در قامت شریکة الامام؛

آماده سازی و توزیع بیش از هزار بسته معیشتی/ شریکه الامامی که با کمک فرزندانش به وضعیت نیازمندان رسیدگی می‌کند

آماده سازی و توزیع بیش از هزار بسته معیشتی/ شریکه الامامی که با کمک فرزندانش به وضعیت نیازمندان رسیدگی می‌کند
مجتبی عظیمی
0
۱۳ اسفند ۱۴۰۱

خانم محمدنژاد شریکه الامامی است که مادر پنج فرزند است؛ نه تنها وجود فرزندان او را از فعالیت و خدمت رسانی به مردم باز نداشته بلکه از آنها در کمک رسانی به مردم، یاری گرفته و در این زمینه پای کار آورده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، خانم راضیه محمد نژاد همسر حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی است که در شهر محمودآباد استان مازندران سکونت دارند. این بانو به همراه همسر خود که امام محله مسجد امام حسین علیه السلام روستای سیارکلا است، فعالیت‌های گوناگونی را به انجام می‌رساند.

کمک به معیشت خانواده‌ها
این شریکه الامام در دوران شیوع بیماری کرونا همگام با همسرش به اهالی روستا خدمت رسانی کرده، تاکنون بیش از هزار بسته غذایی در مناسبت‌های مختلف برای نیازمندان روستا آماده و خانه به خانه توزیع کرده‌اند.
این بانو که مادر پنج فرزند است، کمک فرزندان خود در زمینه آماده سازی بسته های معیشتی را بسیار پر اثر می‌داند و در این باره می‌گوید: همسرم مواد غذایی را تهیه و در اختیار ما می‌گذاشت و من با کمک سه فرزندم آن‌ها را بسته بندی کرده و همسرم بین نیازمندان توزیع می‌کرد که این اتحاد و همدلی خانوادگی در آماده سازی بسته های غذایی بسیار شیرین و لذت بخش بود.

توزیع بسته های معیشتی فقط به ایام کرونا اختصاص نداشت، این زوج با همکاری خیرین و آستان قدس رضوی در شب یلدا از رسیدگی به نیازمندان غافل نبودند. در این شب بسیاری از خانواده ها دور هم جمع می‌شوند تا سرمای زمستان را با گرمای محبت خود، جبران کنند؛ در این بین بی‌شک رنگین شدن سفره نیازمندان به همت خیرین، این خاطره را برای آنها نیز شیرین تر می‌کند. این زوج طلبه یک باغ مرکبات دارند که مقداری از میوه های آن را برای تهیه بسته های یلدایی هدیه کردند و در نهایت برای ۱۱۰۰ خانواده این بسته‌ها آماده و توزیع شد.
خانم محمدنژاد با کمک خیرین در ایام کرونا و محدودیت وجود ملزومات بهداشتی کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کرده و با تولید بیش از ۲۰ هزار ماسک و توزیع آن بین مردم در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس توانست گام بزرگی بردارد.

فعالیت‌های فرهنگی
خانم محمد نژاد دوره های قرآنی و کلاس‌های آموزش احکام و کلاس مداحی بانوان و دختران روستا را راه اندازی کرد و به این بهانه آنها را در مسجد کنار هم جمع می‌کند. علاوه بر این او با کمک همسر خود کلاس‌های تبیینی در راستای تشویق و ترغیب به حجاب و عفاف برای دختران جوان و نوجوان را برگزار کرده است.
این بانوی پرتلاش در زمینه ترغیب و تشویق خانواده ها به فرزندآوری و عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب با کمک خیرین گام‌هایی برداشته است، خانواده‌هایی که به هر دلیلی توانایی تأمین نیازهای نوزادان تازه متولد را ندارند تخت پوشش قرار داده و هزینه های آنها را پرداخت کرده اند که یکی از برکات این طرح کاهش سقط جنین در این منطقه بوده است.

برگزاری اردوهای زیارتی حفاظ قرآنی
کودکان و نوجوانانی که از نعمت بینایی بهره‌مند نیستند مورد توجه ویژه این بانوی شریکه الامام قرار گرفتند؛ افرادی که هرچند دارای محدودیت‌هایی بودند اما از فعالیت در عرصه های قرآنی و درخشش در این زمینه بازنماندند. اجرای طرح اردوی زیارتی مشهد مقدس با کمک خیرین، برای حافظان کل و چند جزء، هم این کودکان و نوجوانان را برای ادامه کار تشویق کرد و هم دیگران را برای فعالیت در این عرصه ترغیب کرد.

برگزاری ایستگاه صلواتی
خانم محمد نژاد با کمک خیرین و آستان قدس رضوی در ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام، در کنار منزل خود ایستگاه صلواتی برپا کرده و سعی دارد با این کار حال و هوای معنوی روستا را در مناسبت‌های مختلف تقویت کند.
او هدف خود در خدمت رسانی به مردم را رسیدن به جامعه اسلامی سالم بیان می‌کند و معتقد است جامعه ای که به امام زمان (عج) نزدیک تر باشد، موفق تر و سالم‌تر خواهد بود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

عکس آرشیوی می باشد

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!