در آیین اختتامیه مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل مطرح شد؛

حضور مردم در حل مشکلات یک مسیر امیدبخش و نورانی است/ راه اندازی قرارگاه‌های محله اسلامی در ۱۹ هزار و ۲۰۰ نقطه کشور

حضور مردم در حل مشکلات یک مسیر امیدبخش و نورانی است/ راه اندازی قرارگاه‌های محله اسلامی در ۱۹ هزار و ۲۰۰ نقطه کشور
مجتبی عظیمی
0
۲۱ اسفند ۱۴۰۱

رئیس سازمان بسیج مستضعفان حضور مردم در حل مشکلات یک مسیر امیدبخش و نورانی دانست و گفت: هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی میان دستگاه‌هایی که صاحب نقش و مسئولیت در مساجد و بین مردم هستند، ایجاد شده است. هدف این است که منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی درباره مردم و مساجد و محور بودن مساجد و جلودار بودن روحانیت و امامان جماعت مساجد به عنوان امامان محله و درباره حضور مردم در میدان‌های نقش‌آفرینی اجرا شود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، آیین اختتامیه مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، سردار حیدر بابایی دبیر مهرواره همدل، خانم زادقاسمی دبیر مهرواره بانور، حجت‌الاسلام میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت و جمعی از مسئولان سپاه‌های استانی در محل سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

حضور مردم در حل مشکلات یک مسیر امیدبخش و نورانی است

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در این نشست گفت: در نظام جمهوری اسلامی امت اصل و در کانون توجه قرار دارند و محور اساسی تلقی می‌شوند. رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف و به ویژه در بیانیه گام دوم و در بیاناتی که مکرر پس از صدور بیانیه گام دوم فرموده‌اند بر این اهمیت تأکید داشتند و تحقق الگوی جذاب جمهوری اسلامی را منوط بر حضور مردم در میدان می‌دانند. حضور مردم در نظام امام و امت مختصات و ویژگی‌هایی دارد و برای اینکه بسترسازی اتفاق بیفتد باید برای رسیدن به هدف مشترک همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار بگیریم تا بسیج ظرفیت‌ها اتفاق افتد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی امت پشت سر امام قرار می‌گیرند و در یک جایگاه خاص و مشخص، بر حسب توان و وسع و استعداد خود نقش‌آفرینی می‌کنند اگر این بستر فراهم شود نقش‌آفرینی هم اتفاق می‌افتد. نمونه آن کمک‌های مؤمنانه است که رهبر انقلاب در سال ۹۹ از مردم مطالبه کردند و از آنها را برای کمک به مؤمنان دعوت کردند. مردم هم به صحنه آمدند و تا آنجایی که این موضوع به سنت حسنه پایدار و عمومی تبدیل شد.

سردار سلیمانی افزود: اگر رسانه‌ها را بخصوص در فضای مجازی دنبال کنیم متوجه می‌شویم که با متولی بودن مساجد این امر مهم محقق می‌شود. این یک تجریه برای ما در تحقق چشم‌انداز محله‌های همدل، اسلامی، مردم سالار و محله‌های مهربانی در شهرستان‌ها و استان‌ها است. ظرفیت‌های لازم برای تحقق این جمله‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی وجود دارد و به لحاظ نظری هیچ‌گونه ابهامی و خلا گفتمانی احساس نمی‌شود. بلکه این گفتمان باید مورد توجه باشد و در مسیر پیاده‌سازی قرار بگیرد و موانعی هم که در پیش‌روی این پیاده‌سازی وجود دارد برطرف شود تا جامعه‌ای داشته باشیم مملو از نرم افزارهای اسلامی که یکی پس از دیگری بر حسب ضرورت و نیاز مورد توجه و کانون عمل قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در حل مشکلات یک مسیر امیدبخش و نورانی است ابراز داشت: هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی میان دستگاه‌هایی که صاحب نقش و مسئولیت در مساجد و بین مردم هستند، ایجاد شده است. هدف این است که منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی درباره مردم و مساجد و محور بودن مساجد و جلودار بودن روحانیت و امامان جماعت مساجد به عنوان امامان محله و درباره حضور مردم در میدان‌های نقش‌آفرینی اجرا شود.

سال آینده قرارگاه‌های محله اسلامی در ۱۹۲۰۰ محله کشور راه‌اندازی می‌شود

سردار بابا احمدی ریاست سازمان بسیج مساجد و محلات کشور نیز درباره این برنامه گفت: امروز آیین اختتامیه مهرواره بانور و همینطور افتتاحیه مهرواره محله همدل را که در راستای محله اسلامی و برای نیل به جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی و به نظاره نشستن طلوع خورشید عظمی حضرت ارواحناه فداه حضرت مهدی (عج) است برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این رویداد بزرگ به همت عزیزان در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت دستگاه‌های دیگر صورت می‌گیرد، این آیین ارزشمند در راستای تحقق محله‌های اسلامی است و میثاق نامه‌ای است که عزیزان در سازمان تبلیغات برای محقق کردن زمینه جامعه اسلامی شروع کردند از سال‌های قبل و این همدلی را در دستگاه‌ها به وجود آوردند.

سردار بابا احمدی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی باید صورت بگیرد با محوریت و مرکزیت مساجد و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی امر مسجد، از سال گذشته با تدبیر سردار سلیمانی ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد همه دستگاه‌ها بخصوص مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی بودند که پیشتاز بودند و این اقدام با میثاق‌نامه‌هایی امضا و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه طرح تحقق محله اسلامی مزین است به فرمان نورانی امام مسلمین که با راه‌‌اندازی قرارگاه تحول محله در سطح محله‌ها شروع شده است و نخبگان و معتمدین محله به عنوان شورای تحول محله گرد هم می‌آیند، تصریح کرد: این قرارگاه به نام سردار سلیمانی عزیز مزین است. این قرارگاه مسائل مختلف محله را احساء، آنها را اولویت‌بندی و با توجه به فراوانی، دسته‌بندی می‌شوند و از طرفی ظرفیت‌های محله هم شناسایی می‌شود. برای تحقق جامعه مردم سالار، ظرفیت‌های محله برای حل مسائل مردم به کمک می‌آیند، تا جایی که ظرفیت‌های محله توان پاسخگویی توان حل مسائل محله را ندارند ظرفیت دستگاه‌ها در سطوح مختلف به کمک می‌آیند.

ریاست سازمان بسیج مساجد و محلات کشور افزود: نخستین قرارگاهی که در سطح محله شکل می‌گیرد قرارگاه اجرایی است که با مسئولیت ائمه جمعه در مراکز بخش‌ها و نایب رئیسی بخشدار و دبیری حوزه بسیج و عضویت دستگاه‌های متولی مسجد و محله فعالیت انجام می‌دهند. قرارگاه‌های شهرستانی و استانی هم با همین ترتیب تشکیل می‌شود. در هفده استان قرارگاه‌های استانی با مسئولیت فرماندهی نمایندگان محترم ولی فقیه و ائمه محترم جمعه مراکز استان‌ها و نایب رئیسی استانداران محترم و دبیری فرماندهان محترم سپاه استانی و عضویت همه دستگاه‌های متولی در مسجد و محله شکل گرفته است. این حرکت ارزشمند شتاب گرفته و هدف‌گذاری‌ها برای سال ۱۴۰۲ در ۱۹ هزار و ۲۰۰ محله انجام شده است. ما به سمتی حرکت می‌کنیم که بر اساس بیانیه گام دوم اسلامی محله سالم با نشاط و ایمن و فاقد هرگونه آسیب اجتماعی و ولایی و مؤمن و مطالبه‌گر و دارای بصیرت دینی و انقلابی و دارای سبک انقلابی و اسلامی و دارای شغل پایدار داشته باشیم.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری فارس

خبرگزاری صدا و سیما

خبرگزاری حوزه

خبرگزاری مهر

خبرگزاری بسیج

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایسنا

جوان آنلاین

خبرگزاری ایلنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!