لباس‌ و کفش‌هایی که به همت مسجدی‌ها در شب عید نو شدند

لباس‌ و کفش‌هایی که به همت مسجدی‌ها در شب عید نو شدند
مجتبی عظیمی
0
۰۸ فروردین ۱۴۰۲

خیریه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با کمک‌های مردمی و به یاد شهدا در زمینه‌های مختلف فعال است و از محرومان گره‌گشایی می‌کند؛ تأمین لباس و کفش نیازمندان در شب عید ازجمله خدمات این خیریه است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان شهید حدادعادل) حدود ۶۰ سال پیش در جنوب تهران تاسیس شد. هیئت حضرت ابوالفضل (ع) که حدود یک قرن سابقه دارد و به صورت سیار در منازل و مساجد و حسینیه های مختلف مجری مراسم های مذهبی بود، زمینه ساخت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) را فراهم کرد.

«محمدمهدی رضایی» در این خصوص گفت: مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از دل هیئت ابوالفضلی‌های تهران تاسیس شد. حاج عباس فلاحتی و حاج آقا قائم مقامی و حاج آقا شیرازی و حاج ناصر حدادعادل، پدر دکتر غلامعلی حدادعادل -رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی- از بنیانگذاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و خیریه آن هستند.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و از خیرین جنوب تهران افزود: خیریه این مسجد از همان سال های نخست تاسیس این مسجد فعالیت می کرد ولی حدود ۴۵ سال پیش مجوز فعالیت خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از وزارت بازرگانی دریافت شد و اکنون ماهیانه به حدود ۷۰ نفر کمک های نقدی و غیر نقدی اهدا می کند.

وی اضافه کرد: دکتر حدادعادل که از دوره کودکی همراه پدرشان در نماز جماعت و برنامه های دیگر مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شرکت می کرد، اکنون رئیس هیئت مدیره خیریه این مسجد است و علاوه بر کمک مالی قابل توجه به این خیریه و سایر برنامه های مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، زمینه ساز کمک رسانی چندین خیر به این خانه خدا نیز است.

نکته بسیار جالب درباره مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این است که عکس همه بنیانگذاران و ائمه جماعات و هیئت امنای آن در دفتر این خانه خدا روی دیوار قاب شده است. در بین این تصاویر عکسی از دوره کودکی دکتر حدادعادل نیز موجود است.

کمک ماهیانه به هفتاد خانواده نیازمند

«سید محمد عظیمی نیا» نیز با بیان اینکه خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) علاوه بر کمک مومنانه و ماهیانه به ۷۰ خانواده نیازمند، همه ساله چند صد میلیون تومان به خانواده های مستمند کمک می کند، گفت: چند سالی است با تلاش های حجت الاسلام والمسلمین جواد طوبایی، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و حمایت های دکتر حدادعادل، نمایشگاه عرضه رایگان بزرگ پوشاک به نیازمندان در ماه اسفند در این خانه خدا راه اندازی می شود.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و مسئول امور مالی خیریه این مسجد افزود: امسال نیز نمایشگاه برپا شد و نیازمندان توانستند با حضور در محل این نمایشگاه که در زیرزمین مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برپا شده بود، کفش و پوشاک مورد نیازشان را تهیه کنند.

اهدای بهترین کیفیت و جنس از کفش و پوشاک به نیازمندان

حجت الاسلام والمسلمین «جواد طوبایی» نیز با بیان اینکه پوشاک و کفش هایی که در نمایشگاه خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به دست نیازمندان می رسد، از بهترین جنس و کیفیت برخوردار است، اظهار کرد: امسال صدها مورد از خانواده های نیازمندان همراه با فرزندان شان در محل این نمایشگاه حضور یافتند و از خدمات آن به صورت کاملا رایگان بهره بردند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) افزود: همه فعالان در این مسجد در خریداری کفش ها و لباس ها و راه اندازی نمایشگاه و رساندن پوشاک و کفش عید به دست نیازمندان همکاری دارند. اعضای پایگاه مقاومت بسیج شهید فرج اللهی (وابسته به حوزه مقاومت بسیج ۳۰۷ امام سجاد(ع) ناحیه امام خمینی(ره)) با اعضای هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و هیئت مدیره خیریه این مسجد همکاری بالا و مطلوبی دارند.

از نکات جالب توجه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این است که خواهران بسیجی و همچنین بانوان فعال در واحد تربیتی فرهنگی این مسجد با انگیزه پاک و روحیه جهادی در مدیریت نمایشگاه بزرگ مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مشارکت می کنند.

نحوه دریافت رسید و تحویل کفش ها و لباس ها به افراد به گونه ای است که کاملاَ شان و جایگاه و احترام آنان حفظ می شود. حجت الاسلام والمسلمین طوبایی در این باره گفت: خدمت به نیازمندان در خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) کاملا طبق سنت و سیره اهل بیت (ع) با رعایت کرامت انسانی افراد انجام می شود.

افزایش کمک‌رسانی اهالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به نیازمندان در پی شیوع بیماری کرونا

حجت الاسلام والمسلمین طوبایی با بیان اینکه معاون ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) از نمایشگاه خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بازدید کرده است و با مشاهده حجم بالای خدمت رسانی، کمکی به این خیریه انجام داد، گفت: به جز این مورد سایر هزینه هایی که در کمک مومنانه به نیازمندان می شود، کاملا مردمی است. حجم کمک های اهالی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به خانواده های مستمند پس از شیوع بیماری کرونا و در پی تاکید مقام معظم رهبری درباره نهضت مواسات و همدلی و با حمایت ها و همراهی دکتر حدادعادل بیشتر نیز شده است.

از نکات جالب دیگر درباره مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این است که خیریه این مسجد بخش ویژه ای برای کودکان دارد به طوری که هر کودکی می تواند اسباب بازی های مورد علاقه خود را در آن انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین طوبایی در این خصوص گفت: سید علی آقا که از جوانان بسیار فعال مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است در جریان خریداری کفش ها و لباس ها، توجه ویژه ای به کودکان دارند و با سلیقه انواع اسباب بازی ها را خریداری می کند تا در برپایی نمایشگاه، به دست کودکان خانواده های نیازمند برسد.

کمک مومنانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به یاد شهدا

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) افزود: همه کمک های خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) از توزیع ماهیانه بسته های ارزاق تا برپایی نمایشگاه در اسفندماه به یاد شهدای این مسجد صورت می گیرد. مسجد حضرت ابوالفضل (ع) جزو مساجد فعال در جریان مبارزه با طاغوت و رژیم مخلوع پهلوی بود و در دوره دفاع مقدس ضمن کمک های بسیار به جبهه ها و پشتیبانی از رزمندگان، ده ها تن از نمازگزاران خود را رهسپار جهاد کرد که ۲۰ تن از آنان به شهادت رسیدند.

محمدمهدی رضایی و سید محمد عظیمی نیا با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه در کنار خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، گفتند این صندوق به تمام متقاضیان به ویژه زوج های جوان و افرادی که در زمینه مسکن و درمان مشکلات مالی دارند به صورت ویژه خدمات ارائه می کند. به گفته آنها اخیرا زمینی به مساحت ۱۳۰ مترمربع خریداری شده است تا فعالیت های خیریه بزرگ مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به صورت کاملا منسجم و مشخص در محل اختصاصی انجام شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!