نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان:

۶ شهر خوزستان امام جمعه ندارند/ تبلیغات اسلامی خوزستان درراه جدید

۶ شهر خوزستان امام جمعه ندارند/ تبلیغات اسلامی خوزستان درراه جدید
بنیاد هدایت
0
۰۴ دی ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد  در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان، اظهار کرد: فعالیت در جایگاه امام جمعه فقط صرف انجام یک کار فرهنگی نیست بلکه برای مدت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب امام جمعه، ما حداقل یک لیست ۲۰۰ نفره گرفتیم و از بین آنها در نهایت ۵۰ نفر را انتخاب و اسامی را به تهران اعلام کردیم، گفت: بعد از مدت‌ها هنوز هیچکدام انتخاب نشدند برخی مواقع می‌گویند یک سال گذشته و چرا امام جمعه فلان شهر هنوز جابه‌جا نشد و این در حالی است که ما یک طرف ماجرا هستیم و تصمیم‌گیرنده نهایی تهران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان بیان کرد: در حال حاضر شهرهای اندیمشک، امیدیه، هویزه، حمیدیه، شادگان و جزیره مینو امام جمعه ندارند.

موسوی فرد افزود: برای انتخاب امام جمعه در هر شهر، ما سه نفر را گزینه معرفی کردیم تا یک نفر از آنها انتخاب شود.

وی ادامه داد: مردم از امام جمعه عجیب توقع دارند و بعد از اینکه در کار قرار گرفتیم، می‌بینیم که این خبرها نیست؛ فکر نکنید امام جمعه دستش خیلی باز است و توانایی انجام بسیاری از امور را دارد.

موسوی فرد به برگزاری جلسات ماهانه با ائمه جماعات استان خوزستان اشاره کرد و گفت: نماز جماعت تمرین اطاعت از ولایت‌فقیه است؛ نماز جماعت مستحب است و اگر بناست که انسان عمل مستحبی را انجام و در کنارش گناهی مرتکب شود، پس نباید این مستحب را انجام دهد؛ بنابراین انسان باید مراقبت کند.

وی یادآور شد: امام علی (ع) ۲۵ سال خانه‌نشین شد و برخی‌ها آن زمان باعث خانه‌نشینی امام شدند؛ در حال حاضر نیز یکی از هم لباسی‌های خودمان به مقام معظم رهبری اشکال می‌گرفت که به این شخص تذکر دادم که دارد اشتباه می‌کند چرا که از درون میدان خبر ندارد.

موسوی فرد تصریح کرد: به یک اجماع بین مسئولان فرهنگی استان دست پیدا کردیم تا اینکه بتوانیم مساجد را به معنای واقعی کلمه در تراز انقلاب اسلامی فعال کنیم؛ اگر این طرح را که یکی از مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، عملیاتی کنیم تمام مشکلات هر محله‌ای قطعاً حل می‌شود.

وی خبر داد: یک مسجد تا ۸۰ کمیته باید داشته باشد که تعداد آن در فاز اول ۲۵ مورد است؛ کمیته فرهنگی، اشتغال، خدمات شهری، درمانی و امداد امام جزو پنج کمیته حداقلی است که بستر نظیر آن را در دفتر امام جمعه فعال کردیم؛ مسئول کمیته‌های مساجد با ریاست کمیته‌ها در دفاتر امام جمعه ارتباط گرفته و فعالیت‌ها را با هماهنگی همدیگر انجام می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی، رفع شبهات و حقوق نیز از دیگر کمیته‌های تشکیل شده است، گفت: امروزه نگاه و امید مردم به امام جمعه است و مردم در هر محله‌ای به روحانیت توجه دارند که نشان از تلاش طلبه‌ها و روحانیت برای حل مشکلات است؛ همچنین روحانیت حتی در دوره شیوع ویروس کرونا نیز باعث افزایش امید به زندگی در میان بیماران شدند.

موسوی فرد افزود: سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان حرکت جدیدی را شروع کرده و مدیر جوان این سازمان پرتوان و پرنشاط فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد؛ ما نیز باید تلاش کنیم که به این وضعیت قانع نباشیم، باید برای روزی ۲۰ ساعت کار خوشحال باشیم و به کمتر آن قناعت نکنیم چرا که روحانیت باید در کنار ائمه جمعه باشند تا با کمک یکدیگر، مشکلات را حل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!