مدیر دفتر ارزیابی و نظارت بنیاد هدایت:

علمای اهل سنت با اتکا به نسخه‌های مختص به منطقه خویش مساجد را احیا کنند

علمای اهل سنت با اتکا به نسخه‌های مختص به منطقه خویش مساجد را احیا کنند
بنیاد هدایت
0
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

مدیر دفتر ارزیابی و نظارت بنیاد هدایت گفت: امام جماعت و علمای دینی اهل تسنن با اتکا به نسخه‌های مختص به منطقه خویش و منطبق بر یک الگوی واحد دینی، مساجد اهل سنت محله و منطقه خود را احیا کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیر دفتر ارزیابی و نظارت بنیاد هدایت، در همایش ظرفیت امت اسلام در گام دوم انقلاب اسلامی، که به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور جمعی از علمای برجسته اهل سنت کشور در هتل انقلاب تهران برگزار شد، با جمعی از علمای و فرهیختگان برجسته اهل سنت کشور در سازمان دارالقرآن کریم دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام رفیعی، در این دیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تشکیل جامعه اسلامی گفت: در جامعه اسلامی که رهبری به آن اشاره می‌کنند مردم، در اداره کشور و پیشرفت آن نقش اساسی بر عهده‌دارند و دارای آرمان‌ها و اهداف اسلامی هستند که باید تلاش کنیم تا به این آرمان‌ها دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از سیره پیامبر اسلام برای تشکیل جامعه اسلامی در ادامه افزود: اولین اتفاقی که در دوران رسول اکرم (ص) برای شکل‌گیری جامعه اسلامی رخ داد تشکیل مسجد بود و به همین دلیل حضور مؤمنین در مساجد بود که حیات آنان شکل گرفت.

حجت‌الاسلام رفیعی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های مساجد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مساجد را مرکز جنبش و حرکت‌های اسلامی، پایگاه فعالیت‌های اجتماعی، هسته مقاومت فرهنگی، مرکز سیاست و عامل پیروزی انقلاب اسلامی، می‌دانند.

وی بابیان اینکه پیامبر اسلام (ص) هنگامی‌که مساجد را راه‌اندازی کردند خودشان هم هدایت‌گری آن را بر عهده داشتند، ابراز کرد: باید نسبت به تشریح نقش مساجد و کارکرد آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و امامان مساجد باید برای حل مسائل و مشکلات مهم جامعه، از درون مساجد برنامه‌ریزی را آغاز کنند.

مدیر دفتر ارزیابی و نظارت بنیاد هدایت با اشاره به نقش علمای اهل تسنن گفت: باید مردم، مساجد را به‌عنوان یک پناهگاه مطمئن به رسمیت بشناسند و هر امام جماعت و عالِم دینی اهل تسنن نیز با اتکا به نسخه‌های مختص به منطقه خویش و منطبق بر یک الگوی واحد دینی، مساجد اهل سنت محله و منطقه خود را احیا کنند.

در دیگر سانه ها:

خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!