امام روستای چغا سیف الدین خمین شرح داد؛

تحول کشاورزی با پیشنهاد کاربردی امام روستا

تحول کشاورزی با پیشنهاد کاربردی امام روستا
بنیاد هدایت
0
۳۰ خرداد ۱۴۰۰

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی اقدام به کاشت گیاهان دارویی کردیم که مقداری آب کمی نیاز دارد و از طرفی تا سال ها بدون کاشت مجدد می توان از آن محصول برداشت کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حسن حاجی زاده امام مسجد جامع امام حسن (ع) روستای چغاسیف الدین از توابع شهرستان خمین استان مرکزی با اشاره به فعالیت های متنوع خود در این روستا گفت: یکی از کارهایی که با کمک خیرین و مردم در روستا رقم خورد ایجاد پل ماشین رو بر روی رودخانه بود و عملیات اجرایی کار توسط خود مردم انجام شد؛ خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز ما را در این پروژه همراهی کردند.

امام مسجد جامع امام حسن (ع) اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی، تغییر الگوی کشت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد؛ از این رو با مطالعاتی که انجام شد، تصمیم گرفتم به کاشت گیاهان دارویی مانند رزماری و استقدوس هندی اقدام کنم، چراکه این گیاهان دارویی مصرف آب کمی نسبت به گندم و کشت های نظیر آن دارند.

وی ابراز داشت: مزیت مهم دیگری که این گیاهان نسبت به کشت های دیگر دارند این است که بعد از کاشت و رسیدن به ثمردهی تا سال ها می توان بدون کاشت مجدد از آن ها محصول برداشت کرد؛ به عنوان مثال استقدوس پس از سال سوم که به ثمر می رسد تا ۲۰ سال محصول می دهد و این مزیت کاشت آن را مقرون به صرفه می کند.

حجت الاسلام حاجی زاده بخش دیگری از فعالیت های خود را یادآور شد و گفت: یکی از مشکلاتی که اهالی روستای چغاسیف الدین با آن دست و پنجه نرم می کردند، خاکی بودن حیاط مدرسه و دیوار قدیمی آن بود و پس از گذشت سال ها این مشکل به قوت خود باقی بود.

امام روستای چغاسیف الدین ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته و همکاری انجمن اولیاء و مربیان، خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نسبت به آسفالت حیاط مدرسه اقدام شد و دیوارهای مدرسه بازسازی و در عین حال نسبت به احداث سرویس بهداشتی جدید اقدام شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!