نگاهی به فعالیت‌های امام محله مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم؛

ایجاد مراکز شبانه روزی کمک به نیازمندان 

ایجاد مراکز شبانه روزی کمک به نیازمندان 
مجتبی عظیمی
0
۱۰ تیر ۱۴۰۰
حجت الاسلام پور موسوی، امام محله مرکز فرهنگی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم است که با کمک خیرین نسبت به احداث درمانگاه شبانه روزی، مرکز سالمندان، مراکز شبانه روزی دارالایتام و دیگر مراکز اقدام کرده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید محمد حسن پور موسوی خدمات ارائه شده در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را گسترده توصیف کرد و گفت: در دوران شیوع کرونا مراکز اشتغالزایی مؤسسه حضرت ابوالفضل(ع) تبدیل به پایگاه های تولید ماسک و لباس های بیمارستانی شد و در ایام اوج بیماری منحوس کرونا روزانه در این مراکز حدود ۲۰ هزار ماسک تولید می شد.
تولید و توزیع روزانه ۱۵ هزار ماسک سه لایه و مواد ضدعفونی کننده و همچنین لباس های بیمارستانی در بین نیازمندان، مساجد، گروه های جهادی و مراکز درمانی مناطق کم بردار کشور، خانواده های مبتلا به کرونا و نیازمندان در آن اجرا شده است.
یاری نیازمندان وکمک های مؤمنانه در ایام کرونا
امام مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: از روزهای ابتدائی همه گیری کرونا و به خصوص در ایام رزمایش مواسات و همدلی، با کمک‌های خیرین و به همت مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) بیش از ۷ هزار بسته معیشتی و بهداشتی و ۳۸ هزار پست غذای گرم و ۱۴۴ بخاری بین مردم زلزله زده کشور توزیع شده است.
عرضه داروهای رایگان با همکاری بنیاد احسان بین نیازمندان و توزیع لباس، کفش و خدمات دارویی و درمانی، از دیگر فعالیت های این مجتمع فرهنگی است.
فعالیت های تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۰ کتابخانه مسجد با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع، با دو سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران و کافی نت راه اندازی شده است؛ این مرکز در حوزه فرهنگی و تربیتی فعالیت های گسترده ای در سطح شهر قم انجام می دهد؛ در سال گذشته به واسطه این فعالیت ها به عنوان یکی از مساجد برتر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.
مرکز شبانه روزی دارالایتام کوثر
حجت الاسلام پورموسوی با اشاره به لزوم حمایت از ایتام بیان کرد: این دارالایتام با هدف ساماندهی فرزندان و ایتام و بدسرپرست، شامل سه مرکز شبانه روزی کوثر، یاس و مریم در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد؛ برنامه و فعالیت های فرهنگی این مؤسسه شامل آموزش قرآن کریم، تشویق گروه‌های شرکت کننده در کلاس ها به وسیله برنامه های تفریحی و گردشی، تقویت حس مسئولیت پذیری در فرزندان و همچنین کلاس‌های هنری، نقاشی، طراحی و بافتنی است.
اداره خدمات درمانی رایگان به ایتام و نیازمندان
وی گفت: درمانگاه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) در سال ۱۳۷۶ با هدف در دسترس بودن خدمات درمانی برای مردم منطقه، ارائه خدمات درمانی رایگان به ایتام و قشرهای آسیب پذیر تأسیس شده و در حال حاضر درمانگاه حضرت ابوالفضل(ع) بیش از ۱۲۰ فرصت شغلی برای جوانان تحصیل کرده شهر قم ایجاد کرده است.
کلیه خدمات درمانی مانند ویزیت پزشک عمومی و متخصص، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، و دارو برای خانواده های تحت پوشش و ایتام رایگان ارائه می شود.
کلینیک مددکاری
حجت الاسلام سید محمد حسن پور موسوی احداث کلینیک مددکاری حضرت ابوالفضل(ع) را از دیگر اقدامات در این مسجد برشمرد و افزود: این کلینیک در منطقه محروم حاشیه امامزاده ابراهیم قرار دارد؛ این مرکز بیش از ۶ هزار خانواده را تحت پوشش قرار داده است و با ارائه خدمات مددکاری به مددجویان تحت پوشش کلینیک، ارائه وام خود اشتغالی و همچنین اعطای جهیزیه به دختران در آستان ازدواج، ایتام و نیازمند نقش مهمی در حمایت از مردم آسیب پذیر و مستمندان شهر دارد.
خیرین این مرکز با آموزش مهارت های پیش از ازدواج به دختران و پسران در آستانه ازدواج و برگزاری دوره های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، شیوه های تربیت فرزندو ایجاد اشتغال برای مددجویان خدمات ارزنده ای را به مردم این منطقه ارائه می دهد.
منبع: هفته نامه همشهری جوان شماره ۷۵۷
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!