بیش از دو دهه خدمت رسانی به مردم محروم روستای سعدل

بیش از دو دهه خدمت رسانی به مردم محروم روستای سعدل
مجتبی عظیمی
0
۰۸ شهریور ۱۴۰۰
حجت الاسلام موسوی امام روستای سعدل منطقه چالدران در مدت بیش از ۲۰ سال است که به لباس مقدس روحانیت ملبس شده و مشغول خدمت رسانی به اهالی این روستا است.
حجت الاسلام سید مهدی موسوی امام روستای سعدل از توابع منطقه چالدران استان آذربایجان غربی است که از سال ۱۳۷۸ ملبس به لباس مقدس روحانیت شده و فعالیت های تبلیغی خود را آغاز کرده است.
امام محله روستای سعدل جذب جوانان به حوزه های علمیه را از وظایف دینی خود می داند و توانسته است ۴ نفر از روستای سعدل و ۳ نفر از روستای تازه کند را به جمع طلاب علوم دینی اضافه کند.
نیاز به محلی برای انجام مراسمات سبب شد تا وی در این رابطه اقداماتی را انجام دهد؛ او در این باره می گوید: با توجه به نیاز روستا به محل هایی برای مراسمات اقدام به ساخت دو حسینیه کردیم و برای این کار از ظرفیت مردم و کمک خیرین بهره بردیم.
 حجت الاسلام موسوی که در مناطق تحت پوشش بنیاد علوی به فعالیت می پردازد، با شیوع کرونا اقداماتی را در راستای حمایت از نیازمندان در دستور کار خود قرار داده است و با تهیه بسته های معیشتی آن ها را یاری می کند و از سوی دیگر کسانی که در آستانه ازدواج هستند و با مشکل تهیه جهیزیه روبرو هستند را به بنیاد علوی و نهادهای دیگر معرفی می کند تا مورد حمایت قرار بگیرند.
دامنه اقدامات امام محله روستای سعدل به خارج از محدوده روستا هم کشیده شده است؛ وی نسبت به ساخت حسینیه، غسالخانه و مسجد در روستای تازه کند و با حمایت خیرین اقدام کرده است و برای ساخت مدرسه نیز با کمک شورا زمین تهیه شده است؛ ساخت مسجد روستای مجنون سفلی از دیگر اقدامات وی است.
پرورش ده ها مؤذن و قاری و تشکیل حلقه های صالحین از دیگر کارهایی است که حجت الاسلام موسوی به آن ها پرداخته است و شاخصه این حلقه های صالحین این است که در ۲۰ روستا برگزار می شود.
امام روستای سعدل با کمک خیرین روستا صندوق قرض الحسنه ای ایجاد کرده است تا به کمک آن گرهی از مشکلات اهالی روستا بردارد و اکنون دارایی این صندوق به ۱ میلیارد تومان رسیده است.
کفن و دفن اموات کرونایی، نصب دوربین مداربسته برای مدرسه، احداث غسالخانه در روستای سعدل، ایجاد صلح و سازش در بین خانواده ها و دیگر اقدامات بخش دیگری از فعالیت های حجت الاسلام موسوی است.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!