به صورت مجازی برگزار شد؛

کارگاه آموزشی مدیریت مسجد و تجربه نگاری

کارگاه آموزشی مدیریت مسجد و تجربه نگاری
مجتبی عظیمی
0
۰۲ مهر ۱۴۰۰

کارگاه آموزشی مدیریت مسجد و تجربه نگاری با حضور معاون راهبری بنیاد هدایت و به صورت مجازی برای ائمه جماعات استان هرمزگان برگزار شد.
کارگاه آموزشی مجازی مدیریت مسجد و تجربه نگاری با حضور حجت الاسلام انصاری راد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان ، حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت و تنی چند از مدیران شهرستانی و ائمه جماعات این استان برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در این نشست ضمن تشریح اهمیت و جایگاه مسجد گفت: مسجد کانون همه فعالیت های دینی و فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی است. در صدر اسلام منشاء هرگونه فعالیتی مسجد بود و پس از انقلاب هم این حرکت در حال تعالی است.
وی افزود بنیاد هدایت در مسیر اعتلای شبکه امامت گام بر می دارد مهرواره اوج هم پیرو دستور رهبر معظم انقلاب برای اعتلای مساجد و ارتقاء نهضت خدمات‌رسانی مساجد کلید خورد.؛ قریب به ۶۰۰ مسجد در استان هرمزگان در طرح مهرواره اوج لبیک گفته اند ولی باید توجه داشت که رویکرد ما نباید فقط کمی باشد بلکه باید رویکرد کیفی داشته باشیم.
در ادامه این نشست حجت الاسلام محلاتی ضمن قدردانی از زحمات جهادی مدیران اداره تبلیغات هرمزگان به فرمان رهبر انقلاب در آستانه محرم اشاره کرد و گفت: با صدور فرمان رهبر انقلاب مبنی بر اوج گیری خدمت رسانی مساجد ما طلاب مورد خطاب قرار گرفتیم و مفتخریم که دوشادوش هم برای لبیک به فرمان ایشان قدم بر می داریم.
معاون راهبری بنیاد هدایت افزود: اول لازم بود لبیک مساجد را داشته باشیم که تاکنون تعداد زیادی از مساجد به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته اند؛ باید توجه داشت که در مهرواره اوج فقط مشکلات اقتصادی معیار نیست بلکه باید به همه مشکلات حل مسائل خانوادگی و فرهنگی و سایر دغدغه های مردم هم بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا گسترش فعالیت های مساجد و امامان باعث شد که مساجد به عنوان شاخص شناسایی شوند؛ مساجدی داشتیم که در سال گذشته در محله خود بیش از ۱۰۰ خانوار را تحت پوشش حمایتی داشتند و به آن ها کمک معیشتی می کردند؛ امام محله ای در حاشیه اراک ماهیانه ۱۲۰ بسته به محرومین کمک می کرد اما امسال می گوید من مشکل آنها را ریشه‌ای حل کرده و دیگر نیاز به بسته های معیشتی ندارند بلکه برای آنها اشتغال ایجاد کرده ام و یا امام محله ای داریم که در حاشیه شهر سهند ۳ کارگاه اشتغال برای بیش از ۷۰ نفر در مسجد ایجاد کرده است.
حجت الاسلام محلاتی تصریح کرد: باید توجه داشت امام به تنهایی امام نیست بلکه باید پشتوانه اجتماعی و مردمی داشته باشد و او در کنار مردم معنا پیدا می‌کند.
معاون راهبری بنیاد هدایت در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله این است که چگونه مردم را پای کار بیاوریم؛ مردمی داریم که خود مشکل دارند و برخی از مسجد امام فاصله گرفته‌اند؛ برای این موضوع باید لایه ای از افراد دغدغه مند را شناسایی کرده و حلقه ابتدایی حل مسئله را از بین آن ها تشکیل دهیم و در مرحله بعدی مسئله یابی و مسئله شناسی و اهمیت دارد.
وی ادامه داد: امام وقتی می تواند موفق باشد که در مسئله یابی و مسئله شناسی مردم را پای کار بیاورد و آن ها خود مشکلات خود را تشخیص دهند وگرنه امام تنها می ماند و موفق نخواهد بود.
حجت الاسلام محلاتی گفت: مسجد جامعه پرداز تمدن‌ساز مسجدی است که حل مسئله می کند ملجأ مردم است مسجدی که سنگر است؛ فرمان رهبر معظم انقلاب به منظور ارتقای خدمت رسانی مساجد منحصر به ایام کرونا نیست و با تمام شدن این ایام پایان نمی پذیرید بلکه این فرمان از ایدئولوژی ایشان در محور بودن مسجد نشأت می گیرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!