نگاهی به فعالیت‌های امام محله مسجد حضرت ابوالفضل ریگان؛

تخصیص بیش از ۸۰ میلیون وام برای اشتغالزایی

تخصیص بیش از ۸۰ میلیون وام برای اشتغالزایی
مجتبی عظیمی
0
۱۲ مهر ۱۴۰۰

امام محله مسجد حضر ابوالفضل ریگان کرمان و شرکت کننده مهرواره اوج یکی از برنامه های محوری مساجد را توجه به بحث اشتغال زایی دانست و گفت: بیش از ۸۰ میلیون وام به گروه های مختلف برای ایجاد مشاغل گوناگونی چون خیاطی و آرایشگری و گچ کاری و… تعلق گرفته است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام طهماسب ملک آبادی با اشاره به اقدامات مسجد جامع این شهر در ایام کرونا اظهار داشت: این مسجد با راه اندازی صندوق قرض الحسنه و گروه بندی و عضویت ۳۰ نفر از مجموعه اقدام به پرداخت وام به صورت ماهانه نموده است.
وی مدت زمان فعالیت این صندوق را سه سال عنوان کرد و بیان داشت: در این مدت بیش از ۸۰ میلیون وام به گروه های مختلف برای ایجاد مشاغل گوناگونی چون خیاطی و آرایشگری و گچ کاری و… به همراه پرداخت هزینه های درمان تعلق گرفته است.

حجت الاسلام ملک آبادی از تخصیص هزینه ای بالغ بر ۹۳ میلیون تومان برای بازسازی مسجد خبر داد و یادآور شد: طبق جلسه ای که با هیئت امنای مسجد داشتیم با کمک خیرین حدود ۷۰ میلیون آهن آلات و هزینه های جوش کاری و ۵۰ میلیون صرف هزینه بازسازی سقف و ۱۷ میلیون نیز صرف ایزوگام شد که در مجموع ۹۳ میلیون صرف بازسازی مسجد شد.


امام محله مسجد حضرت ابوالفضل از راه اندازی صندوق همیار مسجد نیز خبر داد و گفت: ۷۰ درصد هزینه های این صندوق صرف امورات مسجد و ۳۰ درصد مابقی نیز در فعالیت های فرهنگی، هنری و برنامه های ملی و مذهبی در ایام مختلف سال هزینه می شود.

وی یکی از برنامه های محوری مساجد را توجه به امور معیشتی نیازمندان دانست و افزود: در ایام خاص و مختلفی چون عید غدیر و نوروز و شب یلدا بسته های معیشتی مواد غذایی بین اقشار کم بضاعت توزیع شد.
به گفته ملک آبادی در پایگاه مسجد فضایی نیز به فعالیت های هنری، علمی و فرهنگی اختصاص یافته تا مراجعین در شرایط بهتری فعالیت خود را به ثمر برسانند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!