با همکاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت صورت می گیرد؛

برگزاری دوره مهدویت ویژه شبکه شریکه الامام

برگزاری دوره مهدویت ویژه شبکه شریکه الامام
مجتبی عظیمی
0
۲۳ مهر ۱۴۰۰
مسئول فضای مجازی بسیج خواهران، رسانه و فضای مجازی را درگاهی مناسب برای نشر و ارتباط گیری با افراد اعلام کرد و بر لزوم بهره گیری از آن تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، جلسه هفتگی راهیاران استانی و منطقه‌ای شبکه شریکه الامام، عصر امروز به همت امور بانوان بنیاد هدایت به صورت آنلاین برگزار شد.
در این جلسه معصومه سهرابی مدیر دفتر امور بانوان بنیاد هدایت، بر ارتباط گیری مستمر و برگزاری جلسات مجازی با راهیاران شهرستانی و تشکیل هرچه سریع تر شبکه راهیاری استان تأکید کرد؛ سپس راهیارانی که تاکنون موفق به تشکیل شبکه راهیاری خود شده‌اند همچون استان ‌های خراسان جنوبی، اصفهان و زنجان گزارشی از وضعیت شناسایی راهیاران شهرستانی خود ارائه دادند تا دیگر افراد از تجربیات آن ها برای تشکیل این شبکه بهره گیرند.
پس از بیان گزارش افراد، مدیر دفتر امور بانوان بنیاد هدایت خطاب به راهیاران گفت: اهتمام جدی به شناسایی و تشکیل شبکه راهیاری در استان را در اولویت برنامه های خود قرار دهید چراکه شکل گیری این شبکه کمک بزرگی به شما در تشکیل و راهبری شبکه شریکه الامام در استان خواهد بود. پس از شناسایی، ارتباط مستمر با راهیاران و تبیین طرح شریکه الامام و نیز موضوع راهیاری یکی از کارهای اصلی در بحث راهیاری است که باید به مرور و طی چندین جلسه انجام شود.
در ادامه جلسه فاطمه گنجی آزاد که یکی از فعالان حوزه فرهنگی در سطح ملی است از هماهنگی برای برگزاری دوره مهدویت به همت مجمع راهبردی اندیشه مهدویت برای راهیاران شریکه الامام خبر داد و گفت: این درسنامه در اجلاسیه مهدویت امسال رونمایی می‌شود و حتی رایزنی‌هایی با دانشگاه‌ها و وزارت علوم انجام شده که به عنوان واحد درسی وارد دانشگاه ها شود.
او مهدویت را یکی از مسائلی دانست که انقلاب اسلامی باید به سمت آن حرکت کند و آمادگی برای ظهور را از جمله وظایف افراد اعلام کرد.
گنجی آزاد در راستای تبیین درسنامه مهدویت نیز خاطرنشان کرد: این درسنامه در ۱۵جلسه ۴۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای به صورت پاور و فیلم آماده پخش است و به دلیل سلایق مختلف اساتید از ۴ استاد با روش‌های مختلف استفاده شده است.
وی در این خصوص افزود: اساتید و روش تدریسی آن‌ها در سایت اجلاسیه به افراد معرفی خواهند شد و داوطلبین با اطلاع از رزومه اساتید و نحوه تدریس درسنامه می توانند استاد مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.
این فعال فرهنگی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا افراد کم سواد نیز می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند، گفت: تدریس درسنامه به شیوه ای نیست که افراد کم سواد متوجه مباحث آن نشوند و در این زمینه به احتمال قوی محدودیتی وجود نخواهد داشت.
سپس سما قاضی مسئول فضای مجازی بسیج خواهران در سازمان مرکزی که قرار است در حوزه فضای مجازی با امور بانوان بنیاد هدایت همکاری داشته باشد به توضیحاتی در زمینه کارکرد رسانه و فضای مجازی در نشر و ارتباط گیری پرداخت و عنوان کرد: اکنون به دلیل شرایط موجود، از افراد کم سن و سال تا میانسالان به استفاده از فضای مجازی روی آوردند و تمامی سلایق، دیدگاه ها، تفکرات و مذاهب در این فضا حضور دارند و جای فعالیت های افرادی چون شما و انجام کارهای اثرگذار در این فضا خالی است.
وی افزود: در طی این ۱۰ سالی که در زمینه فضای مجازی فعالیت می‌کنم بسیاری از آسیب ها و شبهه هایی که در این فضا ایجاد شده به فضای حقیقی وارد شده است و گاهی اتفاقات ناخوشایند و شبهه‌ها ریشه دار شده و تبعات بدی را به همراه داشته که اگر تعداد افراد تأثیرگذاری افزایش یابد یقینا کارهای خوب و بزرگی انجام می‌شود.
مسئول فضای مجازی بسیج خواهران، شناسایی افراد، جذب و علاقه مند کردن آن‌ها را گام اول برای بهره گیری از این فضا اعلام کرد و اذعان داشت: از فضای مجازی می‌توان در جریان سازی تا راه اندازی کسب و کار بهره گرفت اما سازماندهی کردن اهداف و فعالیت‌ها لازمه بهره گیری از آن است.
او برقراری ارتباط مستمر با افراد را از جمله راهکارهای موجود معرفی کرد و پویا بودن گروه‌ها در فضای مجازی و تلاش برای حفظ و نگهداری افراد در این فضا و گروه‌ها را از نکات مهمی دانست که باید برای آن برنامه ریزی شود.
قاضی بر شناخت بیشتر فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید این فضا را درک کنید و تهدیدها، آسیب ها و فرصت های آن را بشناسید که در این راستا نیازمند افزایش سواد رسانه‌ای و سپس آشنایی بیشتر با کارکرد اپلیکیشن‌ها خواهید بود.
او همچنین بیان کرد: فضای جامعه به سمتی حرکت کرده که برای بیشتر فعالیت ها از فضای مجازی استفاده می‌کنیم و اگر این فضا را به خوبی نشناسیم یک آدم منفعل خواهیم شد و جریان هایی که آغازگر آن هستیم با شکست مواجه خواهد شد.
در پایان این جلسه مریم زادقاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت نیز از برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت فضای مجازی در شبکه راهیاری با همکاری خانم قاضی خبر داد.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!