توسط حجت الاسلام صفادل انجام شد:

از توزیع بسته های معیشتی تا پیشگیری از اعتیاد

از توزیع بسته های معیشتی تا پیشگیری از اعتیاد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۷ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام صفادل با حمایت خیرین به توزیع بیش از ۸۰۰ بسته معیشتی در ایام شیوع کرونا پرداخته است. اجرای برنامه های پیشگیرانه برای مبارزه با اعتیاد از دیگر برنامه های او است.

حجت الاسلام محسن صفادل امام منطقه خاتم الأنبیای شهرستان شیروان از توابع استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت های خود در مسجد علی بن ابی طالب(ع) اظهار داشت: حدود یک سال و نیم است که در منطقه حضور دارم و این منطقه یکی از مناطق آسیب دیده است و ما در تلاش هستیم در این مسجد زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی برنامه هایی را با هدف رفع مشکلات منطقه پیاده کنیم.
امام محله منطقه خاتم الأنبیای شیروان افزود: یکی از اقدامات مهم به ویژه پس از شیوع کرونا، توزیع بسته‌های معیشتی بوده و حداقل در یک سال و نیم گذشته ۸۰۰ بسته معیشتی غذایی و بهداشتی و لوازم التحریر در مقاطع مختلف در اعیاد و ماه رمضان و عید غدیر توزیع شده است.
بیان کرد: همچنین علاوه بر توزیع بسته های غذایی به منظور اطعام نیازمندان نیز غذای گرم به صورت بسته بندی شده در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
حجت الاسلام صفادل در مورد ایجاد اشتغال نیز عنوان کرد: در زمینه اشتغال خانگی در فصل برداشت زعفران، اعضای هیئت امنای مسجد در جهت آماده سازی و پاک کردن و بسته بندی اقداماتی انجام داده اند و در زمینه ایجاد اشتغال ۸۰ نفر مستقیم در مشاغل خانگی فعالیت‌هایی شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اموری است که برای آن برنامه هایی داریم که درمان کسانی که با معضل اعتیاد درگیر هستند یکی از رویکردهای مهم است.
امام محله خاتم الأنبیای شیروان خاطرنشان کرد: در زمینه اعتیاد به عنوان یکی از معضلات بزرگ در منطقه هر چند به دلیل مشکلات فراوان در کارهای عملی و میدانی موفقیتی نداشته ایم اما در برپایی نمایشگاه و پوستر و برنامه های فرهنگی در مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه های پیشگیرانه ای داریم.
حجت الاسلام صفادل بیان کرد: در زمینه فرهنگی نیز برنامه هایی در دست اقدام است و حضور در مدارس و گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از این عزیزان و خدا قوت به کادر بهداشت و درمان بخشی از این فعالیت هاست.
وی عنوان کرد: ایجاد فضای باز در نزدیکی مسجد برای برگزاری اعیاد و جشن و مراسم های مختلف و برپایی ایستگاههای صلواتی از دیگر اقدامات است. همچنین در جهت ترویج نماز و به صورت میدانی با حضور در برخی از اصناف و تعمیرگاهها در کمربندی شهر فعالیت های فرهنگی خوبی داشته ایم.
امام منطقه خاتم الأنبیای شیروان اظهار داشت: در این ایام با توجه به محدودیت در برگزاری مراسم ترحیم، برای عرض تسلیت به منازل داغ دیدگان مراجعاتی داریم و به خصوص برای خانواده های آسیب پذیر هر کمکی از دست مان بربیاید دریغ نمی کنیم.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات فرهنگی حضور نوجوان و جوانان برای ارائه خدمات به سالمندان و انجام کارهای شخصی از جمله خرید روزانه بود که با استقبال خوبی مواجه شد.
حجت الاسلام محسن صفادل در خصوص شرکت در طرح لبیک به مهرواره اوج نیز عنوان کرد: هدف ما این است بتوانیم خدمات مسجد محور را ارتقا بدهیم و علاه بر انجام فعالیت های گذشته قرار شد تعداد بسته ها را افزایش داده و کمک های بیشتری ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در صدد تهیه تبلت برای دانش آموزان هستیم در تلاش هستیم از طریق خیرین ده عدد تبلت را برای آموزش این عزیزان تأمین کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!