خدمات یک امام روستا؛

از حل مسائل زیرساختی تا راه‌اندازی مرکز نیکوکاری

از حل مسائل زیرساختی تا راه‌اندازی مرکز نیکوکاری
مجتبی عظیمی
0
۱۳ تیر ۱۴۰۰

تأمین فضای ورزشی، اشتغالزایی برای ۱۰ نفر، حل اختلافات خانوادگی، تأسیس مرکز نیکوکاری و دارالقرآن از جمله کارهایی است که با محوریت امام روستای محمود آباد رقم خورده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام عاقلی امام روستای محمود آباد سفلی تربت جام از توابع استان خراسان رضوی، فراهم ساختن تفریحات سالم را برای جوانان امری ضروری دانست و گفت: با هدف تأمین فضای ورزشی و تفریحی در روستا نسبت به احداث زمین چمن اقدام شد و با کمک خیرین این زمین ساخته و به بهره برداری رسید.

امام روستای محمود آباد سفلی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از نیازمندان از داشتن منزل مسکونی در روستا محروم بودند، از ظرفیت خیرین برای ساخت دو منزل مسکونی برای این عزیزان استفاده شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی را برای اشتغال مورد بررسی قرار دادیم که یکی از این برنامه ها آموزش قالیبافی به کمک یکی از سرمایه گذاران داوطلب بود؛ بر این اساس نسبت به خرید دو دستگاه قالیبافی و ایجاد کارگاه اقدام شد؛ در ابتدا ۳۰ نفر در کلاس هایی که تدارک دیده شده بود، شرکت کردند که در نهایت ۱۰ نفر از این تعداد در کارگاه مشغول به کار شدند.

حجت الاسلام عاقلی ابراز داشت: از جمله اقداماتی که ما در روستا انجام می دهیم تلاش برای حل اختلافات در بین خانواده ها و اهالی است و تاکنون مواردی از این اختلافات با میانجیگری و گفت‌وگو برطرف شده است.
امام روستای محمود آباد سفلی بیان کرد: نسبت به ایجاد مرکز نیکوکاری حضرت علی اصغر(ع) اقدام کردیم که مراحل اداری آن انجام شده است؛ این مرکز می تواند محلی برای حل مشکلات محرومین باشد.

وی تأسیس دارالقرآن را از دیگر اقدامات خود برشمرد و افزود: این دارالقرآن فعالیت های خود را آغاز کرده و جلسات قرائت قرآن به صورت هفتگی در حال انجام است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!