امام روستایی که پیام آور دوستی است

امام روستایی که پیام آور دوستی است
رضا رفیعی‌مهر
0
۳۰ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام فرامرزی در مدت حضور خود در روستای منج بسیاری از اختلافات قومی و خانوادگی را با کمک ریش سفیدان حل و فصل کرده و صلح و دوستی را در منطقه رونق بخشیده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام هدایت فرامرزی امام روستای منج از توابع شهرستان لردگان چهارمحال بختیاری است که در مدت حضور خود در این روستا همت خود را بر رفع محرومیت و حل مشکلات روستا منج و روستاهای اطراف گذاشته است.
از اقدامات اساسی که امام روستای منج در این منطقه صورت داده شناسایی و تشکیل شبکه خیرین و همچنین شناسایی خانواده های نیازمند این منطقه است تا خدمات به صورت هدفمند ارائه شود.
حاج آقای فرامرزی در کارهای مختلفی ورود کرده است. او یکی از مشکلات اصلی این منطقه را اختلافات قومی و قبیله ای می داند و در این باره می گوید: عمده اختلافات در این استان اختلافات ملکی است. موارد متعددی از اختلافات قومی و خانوادگی را در این چندسال حل و فصل کرده ایم.
او ادامه می دهد: یکی از این موارد اختلافی بود که دو محله بر سر برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری داشتند. پس از یکسال تلاش و کمک ریش سفیدان توانستیم این دو محله را با هم آشتی دهیم و اکنون مراسمات این دو محله به صورت مشترک برگزار می شود.
امام روستای منج از پیگیری نیازمندی های روستا هم خبر می دهد کارهایی که اکنون به نتیجه رسیده است. از پیگیری استقرار دندانپزشک، احداث زایشگاه، تا حل مشکل آنتن دهی برای دریافت برنامه های تلویزیون سراسری و نبود اینترنت. اما هنوز برخی از روستاهای اطراف مشکل آنتن دهی برای دریافت شبکه های تلویزیونی را دارند که موجب اقبال آن ها برای استفاده از ماهواره شده است. اما او همچنان در تلاش است تا با پیگیری های خود مشکل را حل کند.

راه اندازی مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) روستای بیدله از دیگر اقدامات این امام روستا است. با کمک این مرکز توانستیم در ایام وقوع سیل در خوزستان و لرستان تعداد ۴۰۰ تخته پتو برای سیل زدگان لرستان و ۳۰۰ تخته نیز به خوزستان تهیه و ارسال کنیم.
از نحوه شناسایی خانواده های نیازمند از او سوال شد، در پاسخ گفت: من خانه به خانه روستا را سرکشی می کنم؛ به همین خاطر نیازمندان را می شناسم و یا اگر کسی را هم نشناسم از طریق افراد دیگری که با آن ها رفت و آمد می کنم نیازمندان شناسایی می کنم.
به گفته حجت الاسلام فرامرزی ۲۰ نفر در بخش مرکزی منج تحت پوشش حمایت های مرکز نیکوکاری قرار دارند و در روستای بیدله هم ۱۲۰ نفر دیگر از این حمایت ها برخوردارند. تاکنون هم دو جهیزیه کامل نیز برای دو زوج جوان تهیه و به آن ها اهدا شده است.
مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد نیز از نظر حاج آقا دور نمانده و برای آگاه سازی مردم دست به کار جالبی زده است. برای این منظور او کلاس های اموزشی در محلات مختلف و در منزل اهالی برگزار می کند به این ترتیب قریب به اتفاق مردم روستا در این کلاس ها شرکت کرده اند و روشنگری نسبت به خطرات اعتیاد صورت گرفته است.
اشتغالزایی و مبارزه با بیکار از دیگر اقدامات و دغدغه های امام روستای منج است. او در این خصوص می گوید: بیش از ۳۰ مورد برای دریافت وام اشتغالزایی به کمیته امداد معرفی کردیم
و از طریق بنیاد ها و کمیته امداد تلاش می کنیم تا به جوانان برای راه اندازی شغل کمک کنیم.
وی ادامه می دهد: یکی از خیرین ۳ میلیارد تومان برای احداث کارخانه تخصیص داده است که در صورت به نتیجه رسیدن کار حداقل ۵۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.
این امام روستا معتقد است که روحیه جهادی کاری به بودجه و اعتبار ندارد و اگر نیت ها خدایی باشد بودجه ها می رسد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!