حل مسائل مردم از وظایف مهم «امام محله» است.

حل مسائل مردم از وظایف مهم «امام محله» است.
بنیاد هدایت
0
۱۵ دی ۱۳۹۹

قائم‌مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت؛ پیگیری مشکلات و حل مسائل مردم را یکی از وظایف مهم «امام محله» عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت‌الاسلام میرمحمدیان «قائم‌مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت» در نشست با مدیران دفاتر شهرستانی با اشاره به اهمیت و نقش «امامان محله» در رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: مسجد از دیدگاه ما می‌تواند ایفاگر نقش‌های متعدد باشد نخست، «نمازخانه» مسجد است که کاربردش برای اقامه نماز و برگزاری مراسم است. «مسجد فعال» سطح دو مسجد را شامل می‌شود که دغدغه‌اش اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است. سطح سه مسجد، بالاتر از دو سطح قبلی است و امام مسجد را «امام محله» می‌نامند که رصد و پیگیری مشکلات و حل مسائل مردم محله، یکی از وظایف مهم آن محسوب می‌شود.

مدیر بنیاد هدایت بابیان اینکه برقراری عدالت در محلات یکی دیگر از وظایف امامان محله است افزود: هر روحانی در محلات را امام محله نمی‌نامند بلکه امام محله فردی است که تلاش می‌کند مردم را باهدف رفع مسائل جامعه، پای‌کار بیاورد.

وی با اشاره به اینکه امام محله در سطح بعدی، می‌بایست فعالیت‌های مسجد را متناسب با نیازهای مردم محله، اجرایی کند یادآور شد: باید امام محله برای حل مسائل و مشکلات مردم محلات، نهایت تلاش خود را به کار گیرد و از ظرفیت‌های موجود در سایر دستگاه‌ها بهره مند شود.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان، مشاوره، آموزش، تولید محتوا، مباحثه و هویت بخشی را از جمله ابزارهای تقویت جایگاه امام محله ذکر کرد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد «مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان» نیز در حاشیه این نشست از احداث و بهره‌برداری از ۲۵۵ باب خانه عالم در استان خبر داد و گفت: اقدامات فراوانی در زمینهٔ احداث خانه‌های عالم انجام‌شده است و بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام، مرکز سازندگی سپاه و قرارگاه مدینه منوره نیز به یاری سازمان شتافته و نهضت خوبی در راستای احداث خانه عالم در استان هرمزگان شکل‌گرفته است.

وی در پایان با اشاره به بافت مذهبی استان هرمزگان، از جمعیت ۴۰ درصدی اهل تسنن این استان خبر داد و ادامه داد: در این استان ۹۶ روحانی مستقر و ۱۵۴ روحانی در طرح هجرت فعال هستند. این در حالی است که ۱۱ «امام محله» در استان مشغول به کار هستند که ۶ نفر در شهرستان بندرعباس و ۵ نفر نیز در سایر شهرستان‌ها حضور دارند و ۱۲ نفر هم به‌عنوان مدیر پایگاه اجتماعی فرهنگی در این استان فعال هستند.

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!