حل مشکل آب ۴ روستا با جذب اعتبار ۱۲ میلیاردی

حل مشکل آب ۴ روستا با جذب اعتبار ۱۲ میلیاردی
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۹ اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام رستم زاده علاوه بر خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم روستا با پیگیری های فراوان ۱۲ میلیار تومان اعتبار برای رفع مشکل آب اشامیدنی ۴ روستای منطقه داشته است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام پیام رستم زاده روحانی روستای کرده ده از توابع سرعین استان اردبیل و برگزیده استانی مهرواره اوج است.
این امام جماعت از سال ۹۴ در قالب طرح هجرت حوزه علمیه در این روستا مشغول به فعالیت و خدمات رسانی و امامت مردم روستا است.
او در زمینه فعالیت خود در این روستا و در راستای مهرواره اوج می گوید: از چند سال گذشته در این روستا و ۳ روستای دیگر مشکل آب آشامیدنی وجود دارد که با پیگیری های فراوان در این سال ها توانستیم در عید سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۲ میلیارد تومن اعتبار برای رفع مشکل آب آشامیدنی این چهار روستا جذب کنیم که انشاالله تا اردیبهشت سال آینده این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در توضیح این اقدام می گوید: برای رفع این مشکل اقدامات فراوانی انجام و پیگیری بسیاری شد و هر از چند گاهی نیز برخی از مسئولین قول هایی دادند که متأسفانه عملی نشد. بالاخره در طرح سردار سلیمانی از استاندار به صورت ویژه پیگیری کردیم و استاندار نیز با تمام وجود پیگیر قضیه شد و از طریق ریاست‌جمهوری مبلغ ۱۲ میلیارد جذب و مقدمات رفع مشکل آب آشامیدنی در روستا فراهم شد که تا کنون ۲۰ درصد کار انجام شده است.
یکی از فعالیت های این روحانی برگزیده در مهرواره اوج، کار در زمینه تسهیل گری ازدواج و رشد فرزند آوری در بین اهالی روستا است و علاوه بر این کاهش طلاق به طور چشمگیری در این روستا اتفاق افتاده است و به گفته او از ۷۲ ازدواج که در این سال ها رقم خورده تنها ۲ مورد مشکل طلاق داشته اند. و پرونده های طلاق زیادی نیز ختم به خیر شده و به زندگی خود برگشته اند.چنانکه پرونده های دیگری از نزاع و اختلاف نیزبه دست ایشان گره گشایی شده است.
تأسیس هیئت جوانان قرآن و اهل بیت(ع) برای جذب جوانان یکی از فعالیت‌های این روحانی تلاشگر است و برای بسیاری از جوانان ایجاد اشتغال صورت گرفته است.
در همین راستا چیزی حدود ۱۰ کارگاه توسط همین جوانان برای اشتغالزایی ایجاد شده که نزدیک به ۱۰۰ نفر از جوانان در این کارگاه ها مشغول به کار شده اند.
این اتفاق با پیگیری های این روحانی و با کمک ستاد اجرایی فرمان امام در اعطای وام های با سود ۲ درصد رقم خورده غیر از این نیز تعدادی از اهالی در مغازه و قالی بافی و مشاغل دیگر صاحب در آمد شده اند.
حجت الاسلام رستم زاده در ایام کرونا با کمک همین کارگاه‌های تأسیس شده و کمک های دیگر، چیزی حدود ۷-۸ میلیون تومن به خانواده های نیازمند این روستا کمک می کند و برای آن ها بسته های معیشتی و ارزاق خریداری می کند.
تهیه ۵ تبلت و ۱ گوشی برای دانش آموزان نیازمند وتأمین چند جهیزیه و از طریق کمیته امداد برای دختران نیازمند نیز از دیگر اقداماتی است که توسط او انجام شده است.
فعالیتهای اجتماعی فرهنگی و تلفیق این دو فعالیت ها در کنار هم باعث شده است که ۷۰ درصد مسجد را جوانان تشکیل بدهند و این نشان از موفقیت این روحانی در امامت خویش و تلفیق بین دین ودنیا دارد.
گفتنی است همسر این روحانی نیز در کنار او نقش فعالی در کارهای های تبلیغی در زمینه فرهنگی اجتماعی در داخل روستا و برای بانوان دارد؛ از جمله تأسیس مهدکودک قرآنی در بدو ورود به این روستا برای فرزندان اهالی روستا و سایر برنامه ها برای بانوان؛ از این رو نقش این بانو در رشد و ارتقاء فرهنگی و اجتماعی روستا ستودنی است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!