راهیار بنیاد هدایت مطرح کرد؛

روایتی از وضعیت شبکه امامت در یزد

روایتی از وضعیت شبکه امامت در یزد
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ دی ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام امیری راهیار بنیاد هدایت در استان یزد است. به سراغ ایشان رفتیم تا هم با وی بیشتر آشنا شویم و هم از وضعیت شبکه امامت در این استان با خبر شویم.

ابتدا کمی خود را برای مخاطبان ما معرفی بفرمایید؛ از سوابق تحصیلی و احیانا مسئولیت‌هایی که پیش از این داشتید بگویید.

 

روح الله امیری هستم راهیار بنیاد هدایت در استان یزد تحصیلات خودم را تا سطح ۳ حوزه در شهر مقدس قم ادامه داده و دوره‌های تبلیغی مختلفی را که یک مبلغ نیاز مند است را گذراندم و در کنار آنها به تحصیلات دانشگاهی پرداخته که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن شده‌ام.

 

چه مدتی است که به عنوان راهیار مشغول به فعالیت هستید و چه شد که این مسئولیت خطیر را انتخاب کردید؟

اواخر سال ۱۳۹۹ توفیق پیدا کردم که در کار راهیاری مشغول به فعالیت شوم. ابتدا قرار بود که مسئول تهذیب حوزه در استان یزد شوم ولی تقدیر کار را به گونه ای دیگر رقم زد و حالا در راهیاری مشغول به خدمت هستم.

از سختی‌ها، تلخی‌ها و شیرینی‌های کار راهیاری برای ما بگویید و بفرمایید که نگاه شما به این کار چیست؟

شیرینی این راه بسیار است و بنده معتقدم مسجد قلب تپنده و مغز متفکر محله است و احساس می‌کنم راهیاری همان آرمان و هدفی است که انبیا داشتند و با کار راهیاری می توان در همان راستا قدم برداشت.

وضعیت استان یا منطقه‌ای که حوزه کاری شما محسوب می‌شود، به لحاظ مساجد و امامان چگونه است؟

وضعیت استان یزد رو به پیشرفت است هرچند بعضی از مسائل مانند نداشتن معاون فرهنگی و موارد دیگر مشکلاتی را به وجود آورده است ولی درصدد هستیم که استان را به بهترین مرتبه برسانیم. استان یزد هم اکنون دارای ۳۰ نفر امام در پایگاه‌های اجتماعی ۲۶ نفر امام محله و ۳۵ امام در روستاها است.

طبیعتا در طول این مدت خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در بستر این کار برای شما رقم خورده است؛ یکی از مواردی که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد و فکر می کنید که بیان آن برای دیگران هم قابل استفاده خواهد بود را مطرح بفرمایید.

احساس می کنم نشاط و انگیزه‌ای که دوستان دیگر و خودم قبلاً نداشتیم مضاعف و چند برابر شده در آخرین برنامه که جشن محلی بوده افراد بسیار زیادی که از نظر تیپ و قیافه با ما فرق داشتند بعد از پایان جشن آمدند و تقدیر و تشکر کردند و این حسی که در نوجوانان و جوانان ما دیدیم که در یک پایگاه اجتماعی دور هم جمع می آیند جزو بهترین خاطرات ما است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!