با همت امام روستای دهنه سر؛

کندوهایی که درآمدشان صرف کمک به نیازمندان می شود

کندوهایی که درآمدشان صرف کمک به نیازمندان می شود
مجتبی عظیمی
0
۳۰ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام خدادادی امام روستای دهنه سر است که با کمک خیرین نسبت تهیه کندو برای مسجد کرده و توانسته است با درآمد حاصل از آن به تهیه جهیزیه برای نیازمندان و کمک مالی به افراد بی بضاعت اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی خدادادی امام روستای دهنه سر در شهرستان بندر ترکمن از توابع استان گلستان و از شرکت کنندگان در مهرواره اوج است.
وجود مشکلات عدیده در ساختمان مسجد و مشکلات اقتصادی آن این امام محله را ناامید نکرده است و امیدوارانه در مسیر حل مسائل قدم برمی دارد.
امام مسجد فاطمیه در اولین قدم اقدام به تشکیل مجمع خیرین می کند؛ او در این خصوص می گوید: ابتدا خیرین را شناسایی و آن ها را در این مجمع گرد هم جمع کردیم تا کمک ها را به طور هدفمند به گروه های هدف برسانیم.
او ادامه می دهد: خانواده های کرونایی و نیازمندان تحت حمایت این خیرین قرار گرفتند و دارو و غذای برای افراد تحت پوشش تهیه و بین آن ها توزیع شد.
اقدام جالبی که حجت الاسلام خدادادی رقم زده است تهیه کندوی زنبور عسل برای مسجد است؛ او این موضوع را اینچنین روایت می کند: در ابتدا دو کندو از محل مبالغی که خیرین کمک کردند خریداری کردم و پس از دو سال این کدوها به بیش از ۱۰ کندو رسید؛ اخیرا هم چند کندو با کمک خیرین خریداری شد.
کمک به تکمیل جهیزیه یکی از نیازمندان اقدام دیگر امام مسجد فاطمیه است؛ با توسعه کندوها و از محل فروش عسل او توانسته است دو فرش به یکی از نیازمندان هدیه کند و همچنین از این محل در موارد متعدد مبالغ مختلفی برای رفع مشکلات افراد بی بضاعت هزینه شده است.
این شرکت کننده مهرواره اوج ضمن ابراز گله مندی خود از نبود حمایت مالی، امیدوار است با توسعه زنبورداری هم زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کند و هم هزینه تعمیرات مسجد و دیگر هزینه های آن را فراهم کند.
او در خصوص برنامه های آینده خود می گوید: بدنبال این هستیم کندوها را به عدد ۱۰۰ برسانیم که در صورت تحقق این امر می توانیم بالغ بر ۲۰۰ میلیون در سال درآمدزایی کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!