با همت فعال طرح 313 صورت گرفت؛

کمک به حل مشکل بیکاری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد

کمک به حل مشکل بیکاری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۹ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام بهره بر امام روستای کانرود و فعال طرح ۳۱۳ با شناسایی مشکلات خانواده های تحت پوشش طرح نسبت و معرفی افراد جویای کار به شرکت ها تلاش می کند از مشکل بیکاری آن ها را حل کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، مهدی بهره بر امام روستای کانرود از توابع شهرستان آستارا در استان گیلان و از فعالان طرح ۳۱۳ است که با همکاری بنیاد هدایت و کمیته امداد امام خمینی(ره) این طرح کلید خورده است.
امام روستای کانرود نزدیک به سه سال است که در این روستا حضور دارد و یک ماه است که فعالیت خود را در قالب این طرح آغاز کرده است.
حجت الاسلام بهره بر با آغاز این طرح سرکشی از ۵ خانواده هایی را که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و به او معرفی شده اند شروع کرده است.
او در خصوص روند اجرایی طرح ۳۱۳ می گوید: در طول هر ماه برای هر خانواده یک جلسه روضه خانگی برگزار می کنیم و سه بار نیز از آن ها سرکشی می کنیم. در سرکشی ها از حضور اعضای شورا، هیئت امنای مسجد، دهیار و معتمدین بهره می بریم و در این مدت تلاش می کنیم تا با کمک این عزیزان مشکلات آن ها را شناسایی و نسبت به رفع آن ها قدم برداریم.
حجت الاسلام بهره بر بیکاری را مشکل اصلی نه تنها این خانواده ها بلکه همه جوانان روستا می داند. او تلاش کرده تا با رایزنی با یکی از صادرکنندگان میوه و سبزیجات، زمینه کار در زمینه بسته بندی میوه را برای افراد جویای کار از جمله افراد تحت پوشش فراهم کند.

بخش دیگری از فعالیت های وی اقداماتی است که در ایام کرونا داشته است. و ضدعفونی اماکن یکی از این اقدامات است.
امام روستای کانرود جدای از طرح ۳۱۳ تلاش می کند به دیگر نیازمندان روستا نیز کمک هایی را ارائه دهد. لازم است بخشی از نیازمندی های فقرا از محل کمک های مردمی تأمین شود به همین دلیل در روستا صندوق های مستقر شده تا اهالی کمک های خود را در این صندوق ها بریزند.
روستای کانرود نزدیک به ۳ هزار نفر جمعیت دارد و در عمل بزرگترین روستای آستارا است، اما به گفته حجت الاسلام بهره ور بر توجه مسئولان استانی و منطقه ای نبوده و از ظرفیت آن استفاده نشده است.
امام روستای کانرود در خصوص شناسایی نیازمندان روستا می گوید: برای کمک هدفمند به خانواده های نیازمند که افرادی که در خواست کمک های معیشتی دارند به مسجد مراجعه و فرم هایی را پر کنند؛ ۱۶۰ نفر ثبت نام و فرم های آن ها بررسی و راستی آزمایی شد.
وی ادامه می دهد: از این تعداد ۳۳ نفر به عنوان نیازمندان سطح ۱ که نیازمندی های بیشتری داشتند و ۲۲ نفر نیز به عنوان نیازمندان سطح ۲ تقسیم بندی و مابقی نیز نیازمند تشخیص داده نشدند. با توجه به این تقسیم بندی بیشترین اقلامی که از خیرین به ما می رسید به نیازمندان گروه ۱ اهدا می شد که توان خرید نداشتند.
تعویض دیگ شوفاژ مدرسه با هزینه ۱۳ میلیونی بکی دیگر از کارهایی است که با پیگیری های حجت الاسلام بهره ور انجام شده و ۵ میلیون از این هزینه ها از محل کمک های مردمی و مابقی هم از بخشداری و دهیاری و سایر نهادها تأمین شده است.
به گفته امام روستای کانرود این روستا از داشتن پاسگاه محروم است و این موضوع می تواند آسیب زا باشد؛ به همین دلیل وی نسبت به برگزاری کلاس های مشاوره با موضوعات حقوقی و مبارزه با اعتیاد اقدام کرده است و بدین ترتیب از آسیب ها تا جای ممکن جلوگیری شود.
حجت الاسلام بهره بر برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا در حال تلاش است و یکی از کارهایی که آن را دنبال می کند احداث کارگاه سبدسازی است؛ او در تلاش است برای این کار از محوطه بزرگ مسجد استفاده کند. کاری که می تواند معضل بیکاری این روستا را حل کند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!