نشست شهید مدافع حرم شهید فرهاد طالبی+ فیلم

نشست شهید مدافع حرم شهید فرهاد طالبی+ فیلم
بنیاد هدایت
0
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: شبکه امامت که امروز به ما سپرده شده است و امامانی که امروز در حال فعالیت هستند در حقیقت رأس المال امام زمان هستند و ما موظفیم این شبکه را در حد توان خود رشد دهیم.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست هم اندیشی شهید مدافع حرم حجت الاسلام فرهاد طالبی شامگاه سه شنبه با سخنرانی حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و با حضور راهیاران این مرکز در ساختمان پلاک ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام میرمحمدیان اظهار کرد: خداوند به بهترین موضوعی که می توانست ما را درگیر کرده است و آن موضوع امامت است و این بسیار مهم است. برکت کار هم به اخلاصی است که در کار داریم. ظاهر این است که کاری انجام می دهیم، اما در حقیقت کار بزرگی در حال انجام است. آثار مادی و معنوی این حرکت ملکوتی در کار خود را نشان خواهد داد.

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان این نکته که انگیزه کشی و نیت کشی از ویژگی های سازمان ها است، عنوان کرد: در سازمان ها همه عوامل در تلاش هستند که شما نتوانید با تلاش و اخلاص کار کنید اما در نظام حکمرانی الهی مناسبات متفاوت است.

حجت الاسلام میرمحمدیان بیان کرد: یکی از کارهای لازم برای اینکه ظهور محقق شود تشکیل نظام امت امامت است و امامان فعال در شبکه امامت را باید یک گام به جلو ببریم. کار بسیار دشوار است اما ما کار را در حد توان خود جلو می بریم. مهم این است که مسیر را درست رفته ایم.

مدیر عامل بنیاد هدایت گفت: یکی دیگر از ویژگی های بد سازمان ها را حاشیه های آن دانست و بیان کرد: ما به حاشیه ها توجه نمی کنیم و با قدرت و نیت الهی رو به جلو حرکت می کنیم. باید قدر این پرچمی را که خداوند به ما سپرده است بدانیم و این یک نوکری بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام میرمحمدیان اظهار کرد: برخی می گویند به جای راه اندازی شبکه امامت بروید حوزه علمیه را درست کنید. اما باید در پاسخ گفت در حال حاضر این سنگر به ما سپرده شده است. البته که باید حوزه هم اصلاح شود. ما باید طلابی که زیرمجموعه ما هستند را باید رشد دهیم. همین طلاب رأس المال امام زمان هستند.

وی تصریح کرد: خداوند ما را در موقعیت حساسی قرار داده است. ولایت مغز کار است و ما روی همین دست گذاشته ایم. معلوم است که در این شرایط شیطان با همه جنود خود حمله می کند. انبیائی نظیر انبیاء بنی اسرائیل بر موقعیت کنونی ما غبطه می خورند چرا که ما دست ما از آن ها بازتر است.

حجت الاسلام محلاتی وظایف راهیاری را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین هدفی که باید راهیار دنبال کند تا تعالی شبکه امامت شکل بگیرد شبکه سازی امامان و معرفی الگوی مناسب است.
حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت، در نخستین روز نشست شهید حجت الاسلام طالبی ضمن تبیین وظایف شبکه راهیاری به تعریف راهیار پرداخت و اظهار داشت: راهیار کسی است که مشاوره و آموزش می‌دهد اما نباید کار خود را مشاور یا استاد بداند. جامع ترین تعبیر شاید این باشد که راهیار یک مربی است؛ اقدامات و برنامه‌های تربیتی برای امامان داشته باشد تا آنها را رشد بدهد.
وی وظیفه راهیاران را مورد توجه قرار داد و گفت: مهم‌ترین هدفی که باید راهیار دنبال کند تا تعالی شبکه امامت شکل بگیرد شبکه سازی امامان و معرفی الگوی مناسب است؛ طبیعتا برای رسیدن به اهداف باید از ابزارهای مختلفی مانند گعده داری، بوم حل مسئله و … استفاده کرد.
معاون راهبری بنیاد هدایت به عناصر مهم تشکیل شبکه اشاره کرد و گفت: تألیف قلوب، کار مشترک و منفعت رسانی از جمله عناصری است که در شبکه سازی نقش تعیین کننده‌ای دارند و به شبکه هویت می‌بخشند. اینکه امامان همدیگر را دعوت کنند و به یکدیگر احسان کنند، موضوعیت دارد.
حجت الاسلام محلاتی یکی از راه‌های شبکه سازی را گعده عنوان کرد و بیان داشت: در گعده برخلاف کلاس آموزشی، همه از همدیگر بهره می‌برند و چیزی یاد می‌گیرند و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند. در گعده انس و الفت وجود دارد؛ برای اینکه گعده به ثمر برسد و دچار تکرار و انسداد نشویم، لازم است که یک عملیات مشترک تعریف شود و از این ظرفیت استفاده کرد.
جامعه پردازی و زمینه سازی برای تمدن سازی اسلامی، تعالی شبکه امامت، توانمند کردن امام با تأکید ویژه بر روی مهارت‌های تبلیغی و امامت، تسهیل فرآیند امامت، هویت بخشی به امام، امید بخشی به شبکه امامت، افزایش بینش و انگیزش، جرئت اقدام، شناسایی دقیق و همه جانبه نسبت به امامان، همسو سازی ظرفیت‌های میدانی، از دیگر اهدافی بود که با مشارکت جمعی حاضران در جلسه برای راهیاران تبیین شد.
گزارش تصویری

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!