روایتی از امام یک امام محله ؛

مسجدی که مأمنی برای جوانان و گره گشای اهل محله است

مسجدی که مأمنی برای جوانان و گره گشای اهل محله است
مجتبی عظیمی
0
۲۹ خرداد ۱۴۰۱

امام محله ای که با شناسایی نخبگان و افراد موفق در محله و طرح احیاء غدیر موفق به جذب جوانان شده و حالا این مسجد مأمن جوانان و گره گشای اهل محله است.

به گزارش خبرنگار  مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام محمد بیات امام محله مسجد پنج تن آل عبا (ع) در منطقه اسلام آباد شهر کرج استان البرز است. او که اهل همین منطقه است و توفیق تحصیل در حوزه علمیه را پیدا کرده می‌گوید: متأسفانه این محله در بین مردم از شهرت خوبی برخوردار نبود و این موجب آزار من و دیگر اهالی بود. در صورتی که این محله ستاره ها و بزرگان زیادی را در خود پرورش داده بود، اسلام آباد دارای قریب به ۴۴۰ شهید دفاع مقدس ، مدافع حرم ، اقتدار و حتی مدافع سلامت است که این برای درخشش آن در بین سایر مناطق کافی است.
وجود مادران شهیدپرور در این منطقه نخبگان علمی، هنری و ورزشی نیز در این محل، یکی دیگر از مواردی بود که باید به خاطر آن تلاش کرد تا نام نیکی از این محله در اذهان مردم شکل بگیرد.
از عواملی که می‌توانستیم این منطقه را به دیگران بشناسانیم طرح احیاء غدیر بود که قصد داشتیم به وسیله نخبگان غدیر را از کتاب ها بیرون آورده و به بقیه معرفی کنیم تا به کمک نخبگان به واسطه آن طرح افراد بیشتری را در مسجد جذب کنیم.
یکی از اقداماتی که انجام دادیم تجلیل از یکی از نخبگان ورزشی بود که او به برکت وجود مسجد و طرح احیاء غدیر موفق شده بود باشگاهی تأسیس کند و در آن به آموزش مهارت ورزشی بپردازد.
این نخبه ورزشی که بعد از تجلیل در مسجد انگیزه بیشتری برای ادامه کار پیدا کرده بود به امام محله اینگونه گفت: در یکی از باشگاه ها که به عنوان استاد حضور داشتم شاهد بد اخلاقی صاحب باشگاه با کودکان کم بضاعتی که ناتوان در پرداخت شهریه بودند شدم و همین باعث شد که تصمیم به تأسیس باشگاهی برای این کودکان گرفتم و آن را نذر حضرت ابوالفضل(ع) کردم .
حجت الاسلام ترک بیات می‌گوید: این نخبه ورزشی که در طرح احیاء غدیر شناسایی شده بود یکی از چند نخبه ای است که توانسته این او را در مسجد به کنار خود بیاوریم و به کمک او موفق به جذب جوانان و کودکان زیادی در مسجد شده ایم.
حالا به برکت وجود این جوانان مسجد دیگر فقط محل نماز نیست و محلی برای حل مشکلات و فضای سالمی برای جوانان شده است.

بیشتر بخوانید: نوزاد بدسرپرستی که در دامان امام محله پرورش یافت

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!