مدیر اجرایی طرح ۳۱۳ در بنیاد هدایت:

ارتقای سطح توانمندی و آگاهی روحانیون مهمترین هدف طرح ۳۱۳ است

ارتقای سطح توانمندی و آگاهی روحانیون مهمترین هدف طرح ۳۱۳ است
مجتبی عظیمی
0
۳۱ تیر ۱۴۰۱

مدیر اجرایی طرح ۳۱۳ در بنیاد هدایت کشور گفت: ارتقاء سطح آگاهی و توانمندی روحانیون در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم روستا مهمترین هدف اجرای طرح ۳۱۳ است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، احمد کلیسانی در همایش ملی طرح ۳۱۳ گلستان در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: دو سال از تشکیل بنیاد هدایت در کشور می‌گذرد و تلاش داریم تا در این بنیاد سطح توانمندی و آگاهی روحانیون را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح ۳۱۳ افزایش سطح توانمندی و آگاهی روحانیون در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم روستا در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی است.

مدیر اجرایی طرح ۳۱۳ در بنیاد هدایت کشور خاطرنشان کرد: مساجد ما باید به تراز اسلام نزدیک شده و جایگاه آنها ارتقاء پیدا کند، در زمان صدر اسلام مساجد پایگاه تمام فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی بوده و اکنون مساجد ما باید به این جایگاه ارتقای پیدا کند.

وی ادامه داد: بنا داریم خدمات رسانی به مردم توسط روحانیون مستقر در روستاها و در طرح ۳۱۳ را در مساجد انجام داده و رسیدگی به امور مردم در حوزه اای اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و غیره از این طریق صورت گیرد.

کلیسانی گفت: این طرح در مدت زمان پنج ماه و معرفی پنج نفر از مددجویان کمیته امداد توسط این نهاد انقلابی به روحانیون مستقر انجام می شود و در این مدت روحانیون به همراه همسران خود مشکلات مالی و فرهنگی اجتماعی این مددجویان بررسی کرده و آنهایی که قابل حل باشد در اولویت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در این طرح روحانیون مستقر در روستاهای هر شهرستان به طور ماهانه جلساتی برای تبادل تجربیات یکدیگر برگزار می‌کنند تا ضمن استفاده از این تجربیات تلخ و شیرین ارتباط و تعامل نزدیک‌تری با هم داشته باشند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!