در گزارشی از فعالیت های حجت الاسلام ساجدی می بینید؛

اقدامات مهم برای توسعه اشتغال

اقدامات مهم برای توسعه اشتغال
مجتبی عظیمی
0
۰۹ آبان ۱۴۰۰

امام روستای کوات کارهای مختلفی را برای توسعه اشتغال روستا انجام داده است. با  تشویق جوانان و اهالی روستا زمینه ساز کاشت ۱۰ هکتار گل محمدی شده است؛ در کنار این قریب به ۷۰ هکتار از زمین های روستا به زیر کشت میوه های مختلف و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه رفته است.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم ساجدی فر امام روستای کوات از توابع شهرستان کیاسر استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای اهالی روستا گفت: با تشویق اهالی و جوانان روستا و از ۴ سال پیش ۱۰ هکتار گل محمدی کاشته شد. همچنین نزدیک به ۷۰ هکتار باغ سیب و گردو و میوه های مناسب منطقه و با توجه به شرایط کویری منطقه کشت شد و و طبق شرایط آب و هوایی منطقه کارشناسی شد تا میوه های مناسب منطقه کشت شود تا مردم متضرر نشوند و با توجه به حجم کار برای ده ها نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم به صورت فصلی ایجاد شده است.

امام روستای کوات گفت: برای تشویق جوانان در زمینه ایجاد اشتغال اقدام به خرید ۳ هزار جوجه و پروش آن ها کردیم و در مورد دیگر تعدادی بز و گوسفند نیز خریداری شد.

وی در زمینه حمایت از محرومین به خصوص در ایام کرونا بیان داشت: ما به کمک خیرین و قرارگاه خاتم الانبیا و با توجه به محرومیت منطقه بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان منطقه توزیع کردیم. همچنین با کمک خیرین و قرارگاه ۴ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته شد.

وی با اشاره به فعالیت های خود در تأمین جهیزیه دختران نیازمند گفت: با همکاری قرارگاه و کمک های خیرین برای تأمین جهیزیه اقدام می کنیم و ۲ مورد تأمین جهیزیه نیز در همین ایام داشتیم.

حجت الاسلام ساجدی فر از اقدامات و پیگیری های خود در زمینه خدمات زیرساختی یاد کرد و افزود: برای گازکشی و برق رسانی به منطقه پیگیری های زیادی داشتیم و به نتیجه رسید

وی با اشاره به اقدامات عمرانی خود اظهار داشت: حسینیه روستا را با کمک مردم ساختیم و همچنین ۱۰۰۰متر زمین با پیگیری های انجام شده برای ساخت دهیاری و خانه عالم گرفتیم که دهیاری ساخته شد و برای ساخت خانه عالم نیاز به منابع و کمک خیرین داریم

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به اقدامات فرهنگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر مراسمات مذهبی و مناسبتی برای حل مشکلات مردم جلسات مختلفی تشکیل می دهیم و از طریق کمیته امداد مام خمینی (ره) نیز تعدادی وام برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آن ها گرفتیم.

وی توجه به جوانان و مسائل آن ها را دغدغه خود دانست وعنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته روستا مشکل چندانی در زمینه طلاق و اعتیاد ندارد. با این حال باید برای رفع مشکلات جوانان تلاش کنیم و با این کار بسیاری از مشکلات فرهنگی آنان نیز حل خواهد شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!