در طرح «مهرواره اوج»؛

امام محله ای که ناجی ۷ خانواده در معرض طلاق شد

امام محله ای که ناجی ۷ خانواده در معرض طلاق شد
مجتبی عظیمی
0
۱۰ آبان ۱۴۰۰

امام محله مسجد امام رضا(ع) روستای حکمی با اقدامی شایسته موفق شده است از فروپاشی ۷ خانواده در معرض وقوع طلاق جلوگیری کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام رضایی امام محله مسجد امام رضا علیه السلام روستای حکمی گفت: دو سال با هدف تبلیغ دینی وارد روستای زادگاهم حکمی از توابع شهرستان میناب شدم در بدو ورود، اقدام به راه اندازی هیئت بقیه الله ویژه نوجوانان و جوانان کردیم که در مناسبت های مختلف فعال است.
وی افزود: به مناسبت شهادت و وفات امامان فعال و برنامه های هفتگی مختلف داریم. کانون فرهنگی صفای حسین(ع) شامل آموزش قرآن گروه سرود که در حد کشوری فعالیت دارد و مسابقات برگزار می‌کنند و در بحث های اخلاقی تربیتی برای سنین پرخطر نوجوان و جوان است.
امام محله مسجد امام رضا(ع) روستای حکمی تصریح کرد: گروه جهادی مصطفی زاکری هم با ورودم به روستا تاسیس شد و در حال حاضر دایر است و به صورت هفتگی یا دو هفته ایی برای کارهای جهادی وارد کارهای جهادی و عمرانی می شویم و عضو گردان بیت مقدس حوزه سپاه روحانی شدم و آموزش های مختلف را داریم بحث های فرهنگی عمرانی و اخلاقی سعی کرده ام یکی یکی ورود کنم و راهنمای دیگران و به خصوص مردم روستای خودم باشم.
حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: اولین قدم را از روستای خودم شروع کردم و اولین کاری که باید در این زمینه انجام داد مقبولیت بین مردم بود ریشه بسیاری از موارد را در خودم ایجاد کردم بدون اینکه تغییر خاصی در خودم شروع کنم با همان رفت و آمدها و علیک سلام معمولی و شرکت در مجالس که با مردم روستا داشتم شروع کردم و با نحوه های مختلف این محبوبیت ایجاد و حرفم خریدار شد و توانستم اعتماد مردم را به خود جلب کنم.
وی افزود: کمک در اقشار مختلف جامعه مثل کانون فرهنگی روستا که کم کم در صدر آن قرار گرفتم و ارگان هایی مانند بسیج حوزه و کانون سپاه نیز که برای جذب لازم بود ایجاد کردیم و قریب به شش ماه تا یک سال فقط در حد سلام و علیک و مزاح اعتماد مردم را جلب کردم و برای خودم جایگاهی مناسب به وجود آوردم و از اقدامات من این بود که وارد شورای حل اختلاف شوم و از مزایای شورای حل اختلاف نفوذ در بین مردم بود که باعث می‌شود مشکلات آنها دیده شود و در حال حاضر هم در شورای حل اختلاف و هم در شورای مصلحین (ازدواج و طلاق ) است هستم.
امام محله مسجد امام رضا(ع) روستای حکمی ابراز داشت: شورای حل اختلاف همان ریش سفید جامعه است و برای سازش است و اگر زوج ها به سازش نرسیدن به دادگاه فرستاده می‌شود.
حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: از جمله کارهایی که در روستا انجام شده است عبارت است از اینکه ابتدا خوب به مشکلات مراجعه کنندگان گوش داده می‌شود و فرقی نمی کند که خانم باشد یا آقا وقتی فراخوان زده می‌شود چه خانم چه آقا؛ هر کدام به شورا مراجعه می‌کنند و در خصوص مشکلات خود صحبت می‌کنند و در اکثر مواقع با هم مشاوره داده می‌شود و یکی یکی پای صحبت های آنان می نشینیم و حرف های آنان می شنویم و با پا در میانی مشکل را بررسی می‌کنیم و در بعضی مواقع صلاح دیده می‌شود که زن و شوهر جدا جدا مشاوره شوند تا مشکلات موشکافی شود و ریشه مشکلات پیدا شود و اکثر ریشه طلاق ها اعتیاد مشروبات الکلی فقر و فحشا که مواردی بین آقا و خانم پیش می امد و تا جایی که جای ممکن ورود و سعی می کردیم موارد را حل کنیم.
وی گفت: مهمترین موضوع این است که کسی که می خواهد مشاوره ارائه دهد باید در این زمینه ی اطلاعاتی داشته باشد و پایه و اساس و مهارت آمیزی مسئله ای را که می خواهیم ورود کنیم باید هنر و تخصص آن را داشته باشیم.
امام محله مسجد امام رضا(ع) روستای حکمی در پایان بیان داشت: اولین قدم محبوبیت در دل مردم است و دومین قدم را می توان به تخصص در زمینه ورود به مشکل است و با مطالعه و تحقیق بتوانیم بهترین مشاوره را داد و توجه داشته باشیم مشکلات از ریشه بررسی شود مثلا اگر مراجعه کننده اعتیاد داشته باشد باید ریشه ورود به اعتیاد بررسی شود تا به توان به بهترین نحو آموزش های لازم داده شود تا دوباره دامن گیر اعتیاد نشود.
گفتنی است: حجت‌الاسلام رضایی امام محله مسجد امام رضا علیه السلام روستای حکمی با اقدامی شایسته موفق شده با به‌کار گیری شیوه های مناسب و کاربردی، از فروپاشی ۷ خانواده در معرض وقوع طلاق جلوگیری بعمل آورد.

در دیگر رسانه ها:
وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!