راهیار بنیاد هدایت در استان خراسان جنوبی خبر داد؛

تشکیل ستاد عملیات محرم در استان

تشکیل ستاد عملیات محرم در استان
مجتبی عظیمی
0
۱۷ مرداد ۱۴۰۰

راهیار بنیاد هدایت در استان خراسان جنوبی گفت: ستاد عملیات محرم با ۵ کمیته و ۱۲ کارگروه، با هدف اجرای برنامه های محرم تشکیل شده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد بنی خزایی در خصوص برنامه های مذهبی و مراسمات در آستانه ماه محرم اظهار داشت: در این استان ستاد عملیات محرم را با هدف دنبال کردن برنامه های مختلف فرهنگی و مراسمات تشکیل دادیم.
راهیار بنیاد هدایت در استان خراسان جنوبی افزود: ستاد عملیات محرم با ۵ کمیته و ۱۲ کارگروه تشکیل شده است که راهیار بنیاد هدایت در استان مسئول کمیته مسجد در عملیات محرم است.
وی بیان کرد: با تشکیل کمیته مسجد، فعالیت ها و برنامه ها مورد هم اندیشی و ارزیابی قرار گرفت و به شبکه امامان ابلاغ شد که این برنامه ها با محوریت دو موضوع مهم عملیاتی می شود.
حجت الاسلام بنی خزایی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم، تعظیم شعائر است که با رویکرد هر خانه یک پرچم و سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه ها و برپایی روضه های خانگی و روضه در مقابل منازل شهدا دنبال می شود.
راهیار بنیاد هدایت در استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در تعظیم شعائر باید استان به حسنیه ای برای امام حسین(ع) تبدیل شود، همچنین هشتک «نسل امام حسینی هستیم» نیز در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ خواهد شد.
وی در تبیین دیگر برنامه ها بیان کرد: موضوعات و محتواهای توسط سازمان تبلیغات اسلامی ارائه می شود تا محرم را با شور حسینی همراه سازیم؛ سعی داریم با وجود محدودیت های کرونایی مجلس امام حسین(ع) را با رعایت پروتکل ها و شعائر برپا باشد و هیچ مسجد و تکیه و حسینیه ای تعطیل نشود.
حجت الاسلام بنی خزایی عنوان کرد: طرح تولید پرچم با چادر از سال قبل در شهرستان سربیشه به صورت پایلوت شروع و با استقبال زیادی مواجه شد، به طوری که تمام شهر با حضور مردم سیاه پوش شده بود.
وی تصریح کرد: ما نیز در جهت توسعه طرح فراخوانی دادیم و شهروندان نیز در مدت دو روز تاکنون ۳۷۰ چادر تحویل داده اند که هر چادر تبدیل به ۳ پرچم می شود.
راهیار بنیاد هدایت در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: تجربه ای در این عملیات ها از جمله در رمضان و محرم گذشته و همچنین بزرگداشت شهید سلیمانی و برگزاری مهروراه محله همدل داشتیم که بسیار تأثیرگذار بود.
وی گفت: در خصوص مهرواره محله همدل بیشترین ثبت مسئله را استان خراسان جنوبی در کشور داشت و اول شدیم و ۱۸۰۵ مسئله ثبت و در مجموع ۱۵۰۰ گزارش از سوی ۴ نماینده ارائه شد که استقبال خوبی را نشان می دهد و این در حالی است که کوچکترین استان با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر هستیم.
حجت الاسلام بنی خزایی بیان کرد: استقبال زیادی را از سوی مردم در برنامه های مختلف شاهد هستیم و این ظرفیت مردمی بسیار مهم است و اگر امور را با مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهری و روستایی بخواهیم پیش ببریم ظرفیت ها بسیار محدود است.
وی عنوان کرد: در طرح مردمی هر خانه یک مسجد عمدتا مناطق کم برخوردار و حاشیه ای استقبال کرده اند و در تهیه چادر برای سیاهپوش کردن شاهد همکاری خوب مردم هستیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!