نگاهی به سیره عملی شاگرد امام و آیت الله خویی؛

مرحوم بحرینی؛ اسوه تقوا و مردم داری

مرحوم بحرینی؛ اسوه تقوا و مردم داری
مجتبی عظیمی
0
۰۳ شهریور ۱۴۰۰
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین بحرینی امام جماعت مستقر مسجد حجت میانکوه شهرستان امیدیه از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله خویی بود که در میان مردم و شاگردان خود به تقوا، مردم‌داری، علمیت و تواضع شهرت یافت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد بحرینی امام جماعت مستقر مسجد حجت میانکوه شهرستان امیدیه بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.
این عالم فقید از سال ها قبل از انقلاب به حوزه نجف رفت و پس از بهره بردن از درس اساتید این حوزه عازم شهر مقدس قم شد؛ امام خمینی(ره) و آیت الله خویی از جمله اساتیدی بودند که وی نزد آن ها شاگردی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین بحرینی پس از سال ها علم آموزی برای نشر علوم اهل بیت(ع) عازم زادگاه خود، شهرستان امیدیه شد و به تدریس علوم دینی در حوزه مهدیه این شهر پرداخت و موفق شد طی چهار دهه شاگردان زیادی را تربیت کند.
وی به گفته شاگردان و هم درس هایش مجتهد مسلم بود، اما اهل اظهار علم و فضل نبود؛ در مسائل علمی و فقهی محل رجوع اهل علم و مردم بود.
به شهادت کسانی که سال ها با وی حشر و نشر داشته اند، مردم داری، تواضع مثال زدنی و علم و تقوا از ویژگی های این عالم بزرگوار بود و تهجد شبانه و نماز شب او حتی در مسافرت ها نیز ترک نمی شد.
بنیاد هدایت این ضایعه را به حوزه های علمیه، مردم شهرستان امیدیه و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!