نماینده ولی فقیه در استان مازندران مطرح کرد؛

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک نوآوری است

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک نوآوری است
بنیاد هدایت
0
۰۵ اسفند ۱۴۰۱

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک نوآوری است و منبع و ریشه‌های این نوآوری در صدر اسلام و سیره علمای بزرگ اسلام وجود دارد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز واقعا دیدنی و ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه نشانگر عدم شناخته شدن کامل و جامع مسجد است، مطرح کرد: هنوز نتوانستیم تمام قابلیت‌ها و کارکردهای مساجد را بشناسیم.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با بیان اینکه عدم شناخت مناسب موجب شده است از این ظرفیت به درستی بهره‌مند نشویم، عنوان کرد: بجای استفاده از ظرفیت مساجد به سمت مکان‌های دیگری رفتیم که موجب شد جمعیت از مساجد به سمت این مکان‌ها حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک نوآوری است، خاطرنشان کرد: منبع و ریشه‌های این نوآوری در صدر اسلام و سیره علمای بزرگ اسلام وجود دارد.

محمدی لائینی با بیان اینکه امامان مساجد جامعه پرداز باید آموزش ببینند، تصریح کرد: همچنین دولت‌ها نیز باید با کارکرد مساجد در حل نظام مساجد محلات آشنا باشند تا به این طرح بها دهند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه مراحل اولیه و ابتدایی تحقق مسجد جامعه پرداز است، یادآور شد: مسیر تحقق این هدف، طولانی و سخت است ولی خوشبختانه با برپایی این نمایشگاه، مسیر درست انتخاب شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران با بیان اینکه باید مجدد بندگان خدا را به خانه خدا وصل کنیم، ابراز کرد: وظیفه اصلی مسجد عبادت و اقامه نماز جماعت است و نباید این روح اصلی تحت شعاع اتفاقات دیگر قرار بگیرد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

منار

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!