توسط راهیار تیران و کرون صورت گرفت؛

توانمندسازی روحانیون شهرستان تیران و کرون با ارائه برنامه های آموزشی

توانمندسازی روحانیون شهرستان تیران و کرون با ارائه برنامه های آموزشی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام عباسی گفت: با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی نسبت به توانمندسازی روحانیون اقدام کردیم وتلاش شد آن ها برای امامت محله آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت حجت‌الاسلام حسن عباسی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون از توابع استان اصفهان در خصوص وضعیت مساجد این شهرستان بیان کرد: تیران و کرون دارای ۷۹مسجد و حسینیه‌ است که ۶۰درصد این مساجد فعال هستند و نماز جماعت برپا می کنند و درب مابقی مساجد هم به روی نماز گزاران باز است .

مدیر تبلیغات اسلامی تیران و کرون به وضعیت استان از نظر تعداد امام اشاره و بیان کرد: در این شهر ۱۵ امام روستا و ۱ امام محله به مردم خدمت رسانی می کنند.در همه روستاها از ابتدا، طرح امام بودن را تعمیم دادیم و تلاش کردیم همه روحانیون را وارد مسئله امامت کنیم و به مرور افراد فعال را مورد حمایت قرار دادیم.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان تیران و کرون با تأکید بر مسئله امامت و اهمیت امامت عنوان کرد: جلسات توجیهی را در زمینه امامت برای همه روحانیون حاضردر شهرستان برگزار کردیم، در مرحله بعد روحانیون فعال تر با گزینش در جهت توانمند سازی وارد دوره های آموزشی شدند تا با استفاده از ظرفیت های خود تبدیل به امام محله شوند.

وی در ادامه گفت: با این طرح بستری ایجاد شد تا ذهنیت همه مردم در مورد روحانی عوض شود و او را یک پیشوا و پناهگاه در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام عباسی ضمن سپاسگزاری از عوامل نشست کوثر هدایت این نشست را دارای نقاط قوت بسیار و نقاط ضعفی دانست و اظهار داشت: نقطه ضعف این نشست عدم استمرار آن است، چرا که مستمر بودن اینگونه نشست‌ها باعث می شود این آموزه ها ظاهری و فرمولی باشند، امید است با تکرار این نشست ها بتوانیم در این راه موفق باشیم.

مدیر تبلیغات اسلامی تیران و کرون در پایان به  تجربیات و خاطرات خود در راهیاری اشاره و اضافه کرد: از تجربیات مثبت من در راهیاری این بود که با تشکیل کارگروهی با کمک ائمه جمعه، روحانیون و ظرفیت های زیرمجموعه سازمان توانستیم هزینه سنگین مراسمات ترحیم در شهرستان را از دوش خانواده های متوفی برداریم و این فرهنگ که به اشتباه رواج پیدا کرده و موجب شده بعضاً افراد مورد زحمت باشند را به فرهنگی درست و پسندیده تبدیل کنیم ،که بسیار مورد توجه اهالی شهرستان قرار گرفت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!