کارنامه‌ای از خدمات امام روستای بختیاری؛

از طرح‌های محرومیت‌زدایی تا پیگیری حضور اکیپ‌های درمانی رایگان در روستا

از طرح‌های محرومیت‌زدایی تا پیگیری حضور اکیپ‌های درمانی رایگان در روستا
مجتبی عظیمی
0
۱۹ بهمن ۱۴۰۱

به همت و تلاش حجت الاسلام کاظم جلالی، امام محله روستای بختیاری از شهرستان خاتم یزد، بسیاری از طرح‌های محرومیت زدایی و خدماتی جان تازه ای گرفت.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام کاظم جلالی طلبه بومی روستای بختیاری از شهرستان خاتم یزد است، او از سال ۸۶ وارد حوزه شده و سطح ۳ را سپری کرده و در حال حاضر مشغول درس خارج است. همچنین در مؤسسه سبک زندگی فعالیت های خوبی را به منظور ارتقای سطح آگاهی خانواده ها رقم زد.

این امام محله بیش از دو سال است که در این روستا مشغول به تبلیغ و فعالیت های فرهنگی و محرومیت زدایی است و در این مدت بسیاری از دغدغه ها از جمله ساخت و ساز منازل نیازمندان و ایجاد بستری برای حضور گروه‌های جهادی به خصوص در حوزه‌های درمان و اشتغالزایی را دنبال کرده است.

وی از همان سال‌های ابتدایی دوران طلبگی در مسجد صاحب الزمان(عج) به عنوان یک امام محله ای دلسوز فعالیت هایی را دنبال می کند؛ برگزاری مراسم ها و آئین های مختلف و همراهی با اهالی محله در برپایی راهپیمایی های مختلف در طول سال و اعتکاف بخشی از این اقدامات است.

یکی از دغدغه های جدی حجت الاسلام جلالی، حضور در مدارس و پیوند مسجد و مدرسه به وسیله طرح های مختلف است؛ در این زمینه ایجاد تعامل سازنده با نسل امروز را از برکات مهم این حضور می داند.

همچنین او با کمک اهالی توانسته گروه‌های جهادی خوبی را به سمت و سوی انواع خدمات هدایت نماید، در این راستا موفق به ساخت و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی و ساخت و ساز مسکن نیازمندان شده اند.

کارهای فرهنگی در پیوند مدارس و مسجد و برگزاری جلسات قرآنی از جمله تلاش های این امام محله است، ضمن اینکه در کنار گروه‌های جهادی در جذب بنا و کارگر برای احداث خانه محرومین و خانه عالم نیز تلاش فزاینده ای دارد و در کارهای عمرانی روستا علی رغم تنگناهای مالی، اقدامات ارزنده ای را پیگیری کرده است.

حجت الاسلام جلالی توانسته از طریق نهادهای حمایتی، بسته های معیشتی را تهیه و توزیع نماید؛ در این روستا یکی از اقدامات مناسب پیگیری برای درمان نیازمندان با حضور اکیپ های مختلفی از پزشکان و کادر درمان است و بیماری هایی چون عفونت و داخلی و عروق به صورت رایگان درمان می شود.

هر چند در منطقه با کمبود روحانی و طلبه جهادی مواجه هستند ولی حاج آقا جلالی با سرکشی به روستاهای مختلف، در زمینه اشتغال زایی و پیگیری وام از طریق بنیاد برکت نیز گام‌هایی برداشته و جوانان در دامپروری و پرورش زنبور عسل و شغل های مختلف توانسته اند دست به کارآفرینی بزنند.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز یکی از حیطه هایی است که وی در جهت کاهش طلاق و رفع اختلاف و آموزش مهارت زندگی و مشاوره های خانوادگی و آگاهی نسبت به اعتیاد بسترهایی را فراهم آورده تا با برگزاری مشاوره های خانوادگی گام های مؤثری بردارد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!