امام محله‌ای که حامی ۷۰۰ خانواده محروم است/ ۵۰ زوج جوان با کمک او به خانه بخت رفته‌اند

امام محله‌ای که حامی ۷۰۰ خانواده محروم است/ ۵۰ زوج جوان با کمک او به خانه بخت رفته‌اند
بنیاد هدایت
0
۰۲ تیر ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام مسلم جهانگردی، امام محله دودانگه بزرگ از توابع بهبهان علی رغم سن کم اما با انگیزه و پشتکار توانسته کمک‌های مردمی را جذب و به نام مبارک امام حسن مجتبی(ع)، ۷۰۰ خانواده محروم را در ۲۵ روستا تحت پوشش حمایتی قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ کمک و همدلی های مومنانه که در دوره کرونا، به کلیدواژه ای اساسی در ادبیات زندگی اجتماعی ما تبدیل شده است، خیلی پیش از شیوع این ویروس منحوس و بروز آسیب های اقتصادی معیشتی ناشی از آن، سبک زندگی بسیاری از افراد بوده است.

حجت الاسلام «مسلم جهانگردی» امام محله مسجد «فاطمه زهرا(س)» واقع در دودانگه بزرگ از توابع شهرستان بهبهانِ استان خوزستان ازجمله این افراد است که علی رغم سن کم (متولد ۱۳۶۹)، چند سالی است که فعالیت های جهادی و کمک های مومنانه در زمینه های مختلف را وجهه همت خود قرار داده و به لطف الهی و با پشتکار و اراده خود و همراهی خیران توانسته خدمات قابل توجهی را به اقشار ضعیف و کم بضاعت ارائه کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ با تنی چند از دوستان فعالیت های خودجوش جهادی را آغاز کردیم، اظهار می کند: بعد از سه سال و در سال ۹۸ با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) مجوز خیریه نیکوکاری «امام حسن مجتبی(ع)» را با کد رسمی ۴۷۷۲ دریافت کردیم و کار را رسما کلید زدیم.

تهیه ۵۰ مجموعه جهیزیه

امام محله مسجد «فاطمه زهرا(س)» درباره فعالیت هایی که تاکنون در خیریه نیکوکاری «امام حسن مجتبی(ع)» انجام شده است، اضافه می کند: تامین جهیزیه برای جوانان کم بضاعت در ۲۵ روستا از مهمترین فعالیت های ما است که در پی آن بیش از ۵۰ مجموعه جهیزیه را به ارزش ریالی هر مجموعه بالغ بر ۲۵ میلیون تومان تامین کرده ایم.

وی درباره برنامه در دست انجام خیریه امام حسن مجتبی(ع) در محور تهیه جهیزیه، بیان کرد: اکنون در حال تهیه ۴۰ مجموعه جهیزیه دیگر تا آذرماه سال جاری هستیم تا ۴۰ زوج جوان در آن ایام روانه خانه بخت شوند.

تامین بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه درمانی برای محرومان

وی می افزاید: تامین هزینه های درمانی برای درمان ناباروری و نیازمند عمل های جراحی از سال ۹۶ به صورت غیررسمی و از سال ۹۸ به طور رسمی از دیگر وجوه فعالیت خیریه مسجد است که در پی آن بالغ بر دو میلیارد تومان به هزینه های درمانی اختصاص یافته است.

پوشش حمایتی از ۷۰۰ خانواده آسیب پذیر

حجت الاسلام جهانگردی درباره کمک های معیشتی برای محرومان، ابراز می کند: ۷۰۰ خانوار در ۲۵ روستا تحت پوشش خیریه «امام حسن مجتبی(ع)» هستند و در ایام کرونا بیش از هفت هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۵۰ هزار تومان به بالا برای خانواده های محروم تهیه و بین آنها توزیع شده است. همچنین به منظور ایجاد فرصت آموزش آن‌لاین برای دانش آموزان خانواده های بی بضاعت، بیش از ۱۵۰ تبلت خریداری شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیر خیریه امام حسن مجتبی(ع) آزادی زندانیان جرائم مالی را از دیگر فعالیت های این خیریه برمی شمارد و می گوید: مباغ کمتر از ۵۰ میلیون را توسط خیریه تامین کردیم اما برای مبالغ بالای ۵۰ میلیون تومان، از خیران کمک گرفته ایم. همچنین موفق شدیم برای سه اعدامی نیز عفو بگیریم.

وی با بیان اینکه جامعه هدف از خانواده های محروم و افراد نیازمند کمک را از طریق ارتباط با دهیاران و معتمدین و امامان محلات و فعال در طرح هجرت شناسایی می کنیم، ابراز می کند: آموزش، تامین جهیزیه، ساخت مسکن و درمان چهار محور اصلی است که فعالیت خیریه را بر آنها متمرکز کرده ایم. در محور ساخت و ساز زمین هایی را از خیران می گیریم و در آنها مسجد، مسکن و حسینیه می سازیم در این راستا تا کنون ۱۲ باب مسجد را بازسازی و سه حسینیه را به طور کامل بنا کرده ایم، تعدادی خانه نیز به طور کامل برای خانواده های محروم ساخته شده است. اکنون نیز برنامه تامین ۴۰ دستگاه کولر برای خانواده های محروم در دست انجام است.

شفاف سازی دخل و خرج را به صورت ماهانه

این امام محله جوان و جهادگر درباره منابع انجام این فعالیت ها بیان کرد: منابع بسیاری از این پروژه ها توسط قضات، وکلا و پزشکان استان و شهرستان در قالب کمک های خیرانه تامین می شود. ما نیز شفاف سازی دخل و خرج را به صورت ماهانه انجام می دهیم.

وی راه اندازی ایستگاه های صلواتی و برگزاری مراسم های مذهبی در مناسبت ها را از دیگر فعالیت های مسجد فاطمه زهرا(س) برمی شمارد و تصریح می کند: فعالیت های مومنانه در مناطق روستایی به تغییر برخی دیدگاه های منفی نسبت به طلاب کمک کرده است به لطف الهی همه مساجد روستاهای اطراف به برکت اهل بیت(ع) فعال هستند و ائمه محله در روستاها محور شده اند و هر امام محله، محور خدمت رسانی در روستا است.

مقابله با طلاق و تک فرزندی در منطقه

حجت الاسلام جهانگردی با بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی نیز از فعالیت های خیریه امام حسن مجتبی(ع) است، اظهار می کند: مقابله با آسیب هایی همچون طلاق، خودکشی و تک فرزندی و بسترسازی برای ازدواج آسان و تشویق جوانان به ازدواج، ممانعت از طلاق های توافقی نیز در این محور با همکاری اهالی مسجد و محله انجام شده و می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ وارد حوزه علمیه شدم، می گوید: از خانواده ای متوسط بودم ودر اوایل طلبگی با فقر دست و پنجه نرم کردم، همین باعث شد از سال ۹۵ وارد فضای محرومیت زدایی شوم؛ علاوه بر مدیریت خیریه «امام حسن مجتبی(ع) با گروه های جهادی در تعامل هستم و مدیرعاملی تعاونی مسکن شهرستان ویژه طلاب و همکاری با کمیته امداد امام خینی (ره) را نیز انجام می دهم. همسرم نیز مهندس کشاورزی است و در جمع آوری زکات از زمین های زراعی به خیریه و مردم منطقه کمک می کند.

ورود جهادی به عرصه اشتغال و کارآفرینی

این امام محله جوان و جهادگر از دریافت مجوز خیریه «قدم های آسمانی مومنین بهبهان» خبر می دهد و تاکید می کند: این موسه خیریه جدید در بحث اشتغال و کارآفرینی به ثبت رسیده و مقرر است وام ۵۰ میلیونی با سود چهار درصد را در این رساتا به متقاضیان واجد شرایط اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۵۰ نفر موافقت بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را دریافت کرده ایم، خاطرنشان می کند: این وام ها با نظارت موسسه هزینه می شود. در مرحله نخست به متقاضیان در مناطق روستایی و بعد شهرستان و بعد هم اگر توان بود در شهرستان های اطراف اختصاص می یابد.

در دیگر رسانه ها:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!