نیم‌نگاهی کوتاه به مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در ماهی که گذشت؛

از ظرفیت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز برای مدیریت جامعه اسلامی در سطح بین الملل تا اتفاق نظر بازدید کنندگان پیرامون ضرورت آموزش امامان محله

از ظرفیت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز برای مدیریت جامعه اسلامی در سطح بین الملل تا اتفاق نظر بازدید کنندگان پیرامون ضرورت آموزش امامان محله
بنیاد هدایت
0
۰۲ بهمن ۱۴۰۱

ظرفیت نمایشگاه مسجد جامعه پرداز برای مدیریت جامعه اسلامی در سطح بین الملل، اتفاق نظر بازدید کنندگان پیرامون ضرورت آموزش امامان محله، بررسی نقش مسجد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ضرورت ورود به عرصه عملیاتی با همکاری نهادهای حکومتی، ضرورت تبیین گفتمان مسجد جامعه پرداز برای حلقه‌های میانی، لزوم ارتباط گیری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با امامان محله و نقش اساسی نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در تحقق تمدن نوین اسلامی از اهم موضوعاتی ست که در ماه گذشته مطرح شده است.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در ماه گذشته، شاهد حضور علما، فضلا، مسئولان عالی‌رتبه کشوری، شخصیت‌ها و گروه‌های علمی-فرهنگی از سراسر ایران اسلامی بود.نیم‌نگاهی کوتاه به مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در ماهی که گذشت؛

در این گذر کوتاه خبری، برآن هستیم تا روایتی کوتاه از این مجموعه بازدیدها و نشست‌های تخصصی داشته باشیم.

حضور رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز و تشکر از عوامل اجرایی این نمایشگاه

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز طی سخنانی، با اشاره به اینکه زحمات بسیاری در این نمایشگاه کشیده شده است، اظهار کرد: به نوبه خودم از تمام زحماتی که در راستای برپایی این نمایشگاه کشیده شده است، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک هدف خاص و ویژه دنبال می‌کند که طی آن نوع نگاه امام جماعت مسجد وسیع و گسترده‌تر خواهد شد.

وی ضمن دعوت از طلاب و ائمه جماعات برای بازدید از نمایشگاه، مطرح کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک نمایشگاه تخصصی است و هر طلبه برای بازدید از این نمایشگاه باید تمرکز و وقت کافی اختصاص دهد.

از لزوم فراگیر شدن مباحث نمایشگاه تا ضرورت آموزش امامان محله

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی دبیر ستاد عملیات سازمان تبلیغات اسلامیدر حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز طی سخنانی، اظهار کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز فاخر و خوب است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: باید محتوای نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از مرحله تدوین خارج شده و در عرصه مساجد عملیاتی شود و در این راستا باید نسبت به آموزش ائمه جماعات دقت شود.
وی با اشاره به اینکه موفقیت نمایشگاه در آموزش ائمه جماعات مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: این آموزش باید به صورت مستمر باشد و سطح توانایی افراد نیز پایش شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه مدل حکمرانی در مساجد تدوین شده است، یادآور شد: قطعا زمانی که نقش مردم در تمدن‌سازی مشخص شود، شاهد اصلاح سبک زندگی خواهیم بود.

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز؛ تلنگری در حوزه مسجد

علی مرادخانی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز طی سخنانی، اظهار کرد: در راستای برپایی نمایشگاه مسجد جامعه پرداز زحمات جدی‎‌ای کشیده شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز می‌تواند یک تلنگر در حوزه مساجد باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه چندسالی است که ارتباط گیری مردم با مساجد کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز تنها یک نمایشگاه ساده نیست بلکه ظرفیت‌های بسیاری در آن نهفته شده است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

امام جماعت، محور و قطب مسجد است

طلاب، فرهنگیان و مربیان حلقه‌های صالحین خوزستان با حضور در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با مبانی‌های حل مسئله در جامعه آشنا شدند.

علی عطیه شنگری از ویس که از توابع شهرستان باوی است در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه بحث‌های بسیار مهم و جدی‌ای در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز مطرح شده است، اظهار کرد: این مباحث از ابتدای اسلام آغاز و تا انقلاب اسلامی ادامه داشته است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه نقش مهم و بزرگی در احیای امامت بصورت خاص و پیروزی انقلاب و توسعه تمدن اسلامی به صورت عام ایفا کرده است.

علی عطیه شنگری با بیان اینکه امام جماعت محور و قطب مسجد است، مطرح کرد: امام جماعت می‌تواند یک جامعه را اداره کرده و حکومت اسلامی و مسائل اسلام و مسلمین را در مقابل تمدن غربی نجات دهد.
ماحصل نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است

جمعی از طلاب و مدیران حوزه علمیه امام صادق علیه السلام قم با حضور در مسجد مقدس جمکران، با مبانی سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز آشنا شندند.

در این بازدید حجت الاسلام پولادوند، مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام گفت: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز دیدگاه‌های مخاطبین خود را در جهت نیل به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی تغییر می‌دهد که امیدواریم این حرکت ادامه پیدا کرده و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.
ضرورت تربیت راویان تخصصی در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز طی سخنانی، اظهار کرد: در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز می‌توان از ظرفیت‌های مختلف بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها برگزاری دوره‌های مختلف ازجمله دوره آموزش روایت‌گری حلقه میانی برای طلاب است که حتی می‌توان یک مدرکی نیز در انتهای دوره به طبه‌ها تحویل شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تربیت راویان تخصصی اهمیت بسیاری دارد، مطرح کرد: اگر راویان توانمندی در این نمایشگاه آموزش ببینند می‌توانند در سال‌های آینده خودشان اهداف نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را پیش ببرند.

تشریح گفتمان امامت میانی و جامعه پردازی ولایی برای امامان محله خراسان جنوبی

امامان محله استان خراسان جنوبی با حضور در سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، با گفتمان امامت میانی و جامعه پردازی ولایی و نقش خود در زمینه سازی برای تحقق حکمرانی نرم مردمی در تمدن نوین اسلامی آشنا شدند.

در این بازدید، امامان محله، ضمن آشنایی با قسمت های مختلف نمایشگاه، با سیر روایی آن نیز همراه شدند.
نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، گامی بلند در راستای ایفای نقش امام محله

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم صالحی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری افق اندیشه موعود در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز طی سخنانی، اظهار کرد: برای نمایشگاه مسجد جامعه پرداز زحمات بسیاری کشیده شده است.
با بیان اینکه این نمایشگاه گام بلندی در راستای ایفای نقش امام محله برداشته است، عنوان کرد: در مجموع نمایشگاه مسجد جامعه پرداز مبانی و مفاهیم بسیار خوبی را به مخاطبین ارائه می‌کند.

صالحی با بیان اینکه سبک زندگی رمز ماندگاری یک تمدن است، تصریح کرد: تجربه انقلاب اسلامی این بوده است که مساجد محور هستند و هرکجا که از مساجد فاصله گرفته‌ایم با مشکلاتی مواجه شدیم.

هم‌عهدی امامان محله استان قم برای حل مشکلات جامعه

مامان محله استان قم، در حاشیه شرکت در سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، با یکدیگر عهد بستند که
با عزمی جزم و ارادهای استوار، برای تحقق الگوی حکمرانی ولایی گام برداشته و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ نکنند.

در این آیین معنوی، امامان محله برای حل مسائل جامعه، تحقق تمدن نوین اسلامی، پیروی از ولایت، تقویت پیوند اجتماعی، حرکت در مسیر جهاد تبیین، انتقال تجربیات موفق و … هم پیمان شدند.
نشست“جمعی از امامان محله و مبلغان استان قم با حضور مدیرکل دفتر تبلیغات اسلامی” در سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

نشستی به منظور بررسی دغدغه های امامان محله و مبلغان استان قم با حضور حجج اسلام شعبان زاده و مردان پور، مدیرکل و معاون تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز برگزار شد.

پیش از این نشست جمعی از امامان محله و مبلغان شهرستان قم ضمن بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، با بخش های مختلف نمایشگاه آشنا شدند.
حجت الاسلام والمسلمین شعبان زاده: برگزاری جلسات تخصصی به منظور پیاده‌سازی اهداف نمایشگاه مسجد جامعه پرداز/تمام اعضای شبکه امامت باید دوره روایت‌گری ببینند

حجت السلام والمسلمین مردان پور؛ لزوم عملکرد به موقع در شرایط جنگ شناختی

نقش اساسی نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در تحقق تمدن نوین اسلامی

جمعی از مبلغین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بازدید کردند. در این بازدید مبلغان برروی این نکته که نمایشگاه مسجد جامعه پرداز و محتوای ارائه شده در آن نقشی اساسی در تحقق تمدن نوین اسلامی دارد، اتفاق نظر داشتند.

در حاشیه این بازدید حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی با اشاره به اینکه پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی سخت و زمان‌بر است، مطرح کرد: مسجد در بحث جامعه‌سازی و اصلاح سبک زندگی اسلامی تاثیر بسیار زیادی دارد که می‌تواند در ادامه منجر به ظهور تمدن نوین اسلامی شود.
لزوم ارتباط گیری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با امامان محله

مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: همکاری بنیاد هدایت با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را در مسیر اهداف نمایشگاه مسجد جامعه پرداز رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه امامان محله می‌توانند در حوزه فعالیت‌های نرم شهرداری‌ها را همراهی کنند، خاطرنشان کرد: باید ارتباط‌گیری امامان محله با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مرحله نخست در یک منطقه به عنوان معین انجام شود و سپس به عنوان الگو به کل جامعه معرفی شود.
از تبیین گفتمان مسجد جامعه پرداز برای حلقه‌های میانی تا ضرورت ورود به عرصه عملیاتی با همکاری نهادهای حکومتی

سردار احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز طی سخنانی، اظهار کرد: مقدمات و آموزش‌هایی برای تحقق تحول اجتماعی لازم است. یکی از اساسی‌ترین مقدمات این است که محتوای نمایشگاه به عنوان یک گفتمان در سطوح مختلف جریان‌های فکری تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر مفهومی اقدام خوب و منسجمی تا مرحله اجرا در این نمایشگاه انجام شده است، عنوان کرد: این نمایشگاه برای ورود به عرصه عملیاتی و اجرایی نیازمند همکاری و همراهی نهادها و گروه‌های دیگر است.

پیروزی در جنگ نابرابر با تمدن غربی در سایه تقویت مساجد

حجت الاسلام والمسلمین محمدجنتی محب مدیرکل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اگر مساجد تقویت و الگوی اسلامی توسعه پیدا کند قطعا در جنگ نابرابر با تمدن غرب به پیروزی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه عمده مردم آن چیزی که می‌بینند را بهتر در ذهنشان نهادینه می‌کنند، مطرح کرد: این مدل نمایشگاه یک حرکت فوق العاده، اثرگذار و عمیق است که باید در استان‌ها توسعه پیدا کند.

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یکی از بهترین اقدامات در حوزه مسجد است

بهروز یاوری معاون راهبردی سازمان رسانه‌ای سپهر درحاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز طی سخنانی، اظهار کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یکی از بهترین اقدامات در حوزه مسجد است که ابعاد مختلفی را مورد بررسی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه نقش مسجد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز پررنگ است، یادآور شد: اگر کارکردهای مسجد احیا شود شاهد اصلاح سبک زندگی اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
ظرفیت‌ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز برای مدیریت جامعه اسلامی در سطح بین الملل

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا بحرانی عضو معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک حرکت خوب و جامع است.

وی با بیان اینکه می‌توان برخی از مباحث نمایشگاه را بین المللی دید، عنوان کرد: مسجد به عنوان پایگاه جامعه اسلامی و محل مدیریت محلات و جامعه اسلامی به خوبی نقش خود را نشان داده است.

در دیگر رسانه ها ببینید:

منار

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!