مدیر تبلیغات اسلامی بوئین میاندشت خبر داد؛

برکات حضور امامان در مناطق تبلیغی؛ از ایجاد شغل تا ارتباط مؤثر با اقلیت های قومی و مذهبی

برکات حضور امامان در مناطق تبلیغی؛ از ایجاد شغل تا ارتباط مؤثر با اقلیت های قومی و مذهبی
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام سورانی از برکات حضور مبلغین گفت: امامانی داریم که به ساخت و ساز مسکن برای نیازمندان می پردازند و یا به ایجاد اشتغال پرداخته اند. مبلغینی نیز هستند که با خدمت رسانی به اقلیت های مذهبی آن ها را به گونه ای جذب کرده اند که برای مجالس امام حسین(ع) نذر می کنند.

حجت الاسلام مهدی سورانی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین میاندشت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، تنوع اقوام در این شهرستان را یادآور شد و گفت: این شهرستان متشکل از ۵ قوم ارامنه، گرجی، لر، ترک و فارس است و حضور این ۵ قوم اقلیم جغرافیایی خاصی را به وجود آورده است. علاوه بر این فاصله زیاد این شهرستان از مرکز استان و دیگر مراکز عاملی برای محرومیت آن شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی بوئین میاندشت به موضوع افزایش فعالیت های مبلیغین در مناطق دارای اقلیت های قومی اشاره کرد و گفت: در مناطق گرجی نشین از چند نفر از روحانیون که اصالتا گرجی بودند استفاده کردیم که بازخورد بسیار خوبی هم داشت و موجب جذب جوانان شد. حضور امامان در مناطق ارمنی نشین نیز سبب برقرار ارتباط آن ها با مسلمانان شد و این تا جایی پیش رفته که ارمنی ها برای مجالس امام حسین (ع) نذر می دهند.

وی بیان کرد: در گذشته در شهرستان تنها ۸ روحانی داشتیم ولی در حال حاضر این تعداد به ۲۵ روحانی رسیده است. ما در هرسه ماه یک دوره مسیحیت تبشیری برگزار کردیم تا جوانان و مبلغین ما با این موضوع آشنا شوند.

حجت الاسلام سورانی به فعالیت های مبلغین و امامان این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از روحانیون ما توانسته ۵ واحد مسکونی را از صفر تا صد بسازد؛ روحانی دیگری داریم که در روستای آقا گل غیر از کشاورزی ۵ شغل دیگر را ایجاد کند و این سبب شده تا افرادی که به حاشیه نشینی در شهرها روی آورده بودند مهاجرت معکوس کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی بوئین میاندشت بر لزوم بومی بودن مبلغین تأکید کرد و افزود: ۲۵ روحانی در شهرستان داریم و این افراد بومی مناطق خود هستند و تلاش کرده ایم تا روحانیون در مناطق همزبان خود مستقر شوند. حتی امامی داریم که در مناطق ارامنه فعالیت می کند و به زبان ارمنی کاملا مسلط است و به حل مشکلات آن ها می پردازد.

وی به تأثیرات مثبت امام در مناطق مختلف پرداخت و خاطرنشان کرد: در مناطق ارامنه خانواده ای را داشتیم که در میلاد مسیح چراغ های درخت کریسمس را روشن نکرده بود وقتی در مورد دلیل این کار از او سؤال کردیم، پاسخ داد به حرمت ایام شهادت حضرت زهرا(س) روشن نکرده ام. این از اثرات حضور امام در این مناطق است.

حجت الاسلام سورانی به روش امامت امام راحل اشاره کرد و افزود: باید نسبت به افراد سالمند یا نوجوانانی هم که مسجد نمی آیند احساس وظیفه کنیم. منتظر نباشیم آن ها به مسجد بیایند بلکه خود به سراغ آن ها برویم.

مدیر تبلیغات اسلامی بوئین دشت ابراز داشت: بسیاری از روستاها به دلیل نداشتن امکانات اولیه و دوری از مرکز استان از داشتن روحانی محروم هستند. در بعضی مناطق هر چند روستایک مغازه دارند. در این مناطق نیازمند کمک و همیاری بنیاد علوی هستیم.

 وی برگزاری نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را بسیار مؤثر دانست و گفت: این فرصتی است تا ادارات شهرستان های مختلف از تجربه های یکدیگر بهرمند شوند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!