از سوی مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات تبیین شد؛

نهضت پیشرفت بانوان و طرح‌های مختلفی که ذیل آن به ثمر نشست

نهضت پیشرفت بانوان و طرح‌های مختلفی که ذیل آن به ثمر نشست
مجتبی عظیمی
0
۲۱ آبان ۱۴۰۰

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تبیین اهداف دو طرح «رفیقانه» و «نهضت پیشرفت بانوان»، گفت: در پیشبرد مقاصد انقلاب اسلامی، باید جایگاه و نقش بانوان مشخص شود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه آنلاین راهیاران شبکه شریکه الامام بنیاد هدایت، در راستای طرح‌های این سازمان مبنی بر فعالیت‌ اجتماعی بانوان گفت: با بررسی‌های انجام شده به طرح نهضت پیشرفت بانوان رسیدیم که براساس آن عرصه‌هایی برای فعالیت بانوان تعریف می‌شود.
وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که مورد هدف است، شکل دهی ستاد مردمی نهضت پیشرفت بانوان است.
سعیدی نژاد با بیان اینکه اگر زنان نبودند، انقلاب به وقوع نمی‌پیوست، خاطرنشان کرد: ما براین باوریم که در رقم خوردن انقلاب اسلامی، زنان رهبران نهضت و در صفوف مقدم‌ جبهه انقلاب بودند، امروز نیز باید در پیشبرد مقاصد انقلاب اسلامی جایگاه بانوان مشخص شود.
وی افزود: باید دید امروز حرکت انقلاب اسلامی به چه صورتی است و ناظر بر واقعیت‌ها جایگاه بانوان را در این حرکت تعریف نمود.
او با اشاره به اینکه در گذشته گفتمان عدالت، گفتمانی رایج بود و همین گفتمان بسیاری از نیازها را برطرف می‌کرد، بیان داشت: امروز باید گفتمان پیشرفت را مطابق با منویات رهبری شکل دهیم و نقش زنان را به عنوان تبیین‌گر در این عرصه مشخص نماییم.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت بانوان در عرصه روشنگری در جامعه پیرامون خود، ظرفیت ویژه‌ای است که باید جدی گرفته شود.
وی افزود: باید بانوان بویژه قشر مذهبی را نسبت به این رسالت آگاه و توانمند ساخت که سازمان تبلیغات طرح‌های مفصلی را در این زمینه تدارک دیده است.
سعیدی نژاد با بیان اینکه در نظام اندیشه مکتب اسلام، خانواده خودش را در تعاملات اجتماعی عضوی جدی می‌بیند، گفت: این تصویر را در دوران جنگ از مادران و همسران شهدا دیدیم و در آن برهه تاریخ، این بانوان نقش خودشان را پیدا کردند و خوش درخشیدند.
او اضافه کرد: حضرت زهرا(س) برای انجام رسالت اجتماعی، از وجود پربرکت خود، تربیت حسنین و طول عمرشان گذشتند و جان خود را در این مسیر از دست دادند، که این همان فهم عمیق از جایگاه زن در خانواده و اجتماع است.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید نقش تبیین‌گری بانوان به عنوان رسالت عمومی زنان پیگیری شود و کارهای متعددی در این زمینه انجام شود.
او با بیان اینکه ما باید خود را در مقابل همگان مسئول بدانیم، خاطرنشان کرد: اگر اتفاقات و فتنه‌های مختلف موجب می‌شود برخی از اطرافیان ما ریزش کنند؛ ما نباید از پابرجایی خود خرسند باشیم، بلکه باید این اتفاقات را ناشی از کم کاری در انجام رسالت مان بدانیم که از فرصت‌های ارتباطی خود با دیگران به خوبی بهره نگرفته‌ایم.
سعیدی نژاد همچنین عنوان کرد: باید با تشکیل حلقه های میانی به فکر حل مسائل بود و این حلقه، یک نهاد مردمی مسئله محور در مقیاس و اندازه ملی است که به فکر حل مسئله برای کل جامعه است.
او در پایان با تأکید بر مشخص نمودن نقش بانوان در چشم انداز آینده ایران، از طرح‌های مختلف سازمان تبلیغات در این زمینه همچون طرح رفیقانه که ناظر بر رسیدگی به دختران نوجوان است خبر داد و به اهمیت تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته و توانمندسازی آنان اشاره نمود.

در دیگر رسانه‌ها:

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!